Over de Fryske 2.5D-'wannabee'-R, en de XC

Gestart door Hiker, 19-01-2010 21:04:26

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mocht je omhoog zitten Haiko, we hebben nog een fijn diesel motortje staan met net 3 ton op de klok.

Taranis

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 12:34:37
Gister moest ik heen en weer naar Kampen, dus weer 140 gereden. Op de terugweg voor Heerenveen ging het lampje weer aan. Check gedaan en hij stond net onder de min. Bijgevuld. Stukje hard (170, even de roet wegbranden) gereden tussen H'veen en Drachten. Vervolgens op een 100 km weg ging het lampje weer aan. Gestopt bij een pomp, gekeken: tankje leeg. Dop eraf, bodempje kwam iets terug. Bijgevuld tot max. en vanmorgen bij de garage weer 2 cm onder het max.
De monteur heeft 'een apparaatje' op het tankje gedaan en op druk gezet. De naald liep qau druk terug.

Dus dit zal wel een interne ziekte zijn. Ik wacht rustig af.

Je vertelt 't rustig maar ik zou er toch een beetje ziek van zijn denk ik :-X
Stond het tankje niet onder druk?

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 12:34:37
(en een D5 erin vond de monteur ook wel een leuke project  ;D ;D )

Ook een D5 is niet heilig hoor ;) (maar wel een mooi project inderdaad)

Citaat van: elianmars op 26-09-2014 12:54:20
Volgens mij is een lekke koppakking bij de diesels een zeldzaamheid.
Bij mijn dieseltje was het de waterpomp die lekte. Ik heb toen gelijk de distributie laten doen.

Bij pa sneuvelde ook de waterpomp. Volgens Olov gaan de koppakkingen zelden lek en als het gebeurt, is dat omdat de kop kromgetrokken is door een te enthousiaste rijstijl met koude motor. Ten tijde van de roetmeeuw lag er bij Olov nog een complete cilinderkop te wachten maar die was duurder dan de hele auto :-X
Ruilmotoren zijn helaas niet meer leverbaar naar ik toen begreep.

Hiker

Bij mijn dieseltje was het de waterpomp die lekte. Ik heb toen gelijk de distributie laten doen.
Ik zal het doorgeven, van die pomp...

Citaat van: Dirk342 op 26-09-2014 12:59:54
Mocht je omhoog zitten Haiko, we hebben nog een fijn diesel motortje staan met net 3 ton op de klok.

Is goed, Hunter heeft wellicht wat liggen, Puk in Urk wellicht. Of misschien een D5-je.......

We zullen zien...
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Hiker

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 13:23:28

Je vertelt 't rustig maar ik zou er toch een beetje ziek van zijn denk ik :-X
Stond het tankje niet onder druk?

Tsja, ik kan er wel dramatisch over doen maar dat helpt ook niet. Tis lastiger dat nu we 1 auto hebben en dat moeten plannen.

Tankje stond 'een beetje' onder druk...
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Sbv

D5 je zal wel iets meer aanpassingen nodig hebben denk ik zo. Motormanagement zal mogelijk dan een uitdaging worden

Taranis

Citaat van: Sbv op 26-09-2014 13:37:14
Motormanagement zal mogelijk dan een uitdaging worden

Ik begreep jaren geleden van Turbobiker (wie? ja die!) dat een D5 vrij simpel met een standalone motormanagement aan de gang te krijgen was...

Hiker

D5 je zal wel iets meer aanpassingen nodig hebben denk ik zo. Motormanagement zal mogelijk dan een uitdaging worden
Citaat van: Taranis op 26-09-2014 13:47:08

Motormanagement zal mogelijk dan een uitdaging worden
Ik begreep jaren geleden van Turbobiker (wie? ja die!) dat een D5 vrij simpel met een standalone motormanagement aan de gang te krijgen was...

Dit is echt toekomst!! Dank voor de suggesties. Ik heb de waterpomp-suggestie al door-ge-app-ed. Nu wachten op de analyse.

Hiker

A

Klopt het dat als het de waterpomp is dat er dan sporen moeten zijn?......Die zin er namelijk niet......

Taranis

Het is een beetje op de muziek vooruitlopen omdat je nog helemaal niet weet wat er mis is en ik weet niet hoeveel kosten je af wil trekken maar ook al is 't dan niet via de dealer, blijkbaar zijn er nog nieuwe motoren leverbaar: http://www.tornau-motoren.de/NEUER-Teilmotor-Volvo-25-TDI-mit-103-KW-D5252T

3020 euro inclusief BTW, exclusief statiegeld voor de oude motor. Oftewel ruim 2500 euro ex BTW.

Ik denk dat er bij iemand in Hvittingfoss nu kwijl uit de mondhoeken begint te lopen :angel:

Citaat van: Hiker op 26-09-2014 14:06:40
Klopt het dat als het de waterpomp is dat er dan sporen moeten zijn?......Die zin er namelijk niet......

Ja, inwendig kan het nergens naar toe lekken dus moet je inderdaad uitwendige sporen zien (al kan dat lastig zijn als het een beetje een smeerboel is).

Sbv

dat is bijna in Rodby voor Ewout  ;D

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 14:09:48
Het is een beetje op de muziek vooruitlopen omdat je nog helemaal niet weet wat er mis is en ik weet niet hoeveel kosten je af wil trekken maar ook al is 't dan niet via de dealer, blijkbaar zijn er nog nieuwe motoren leverbaar: http://www.tornau-motoren.de/NEUER-Teilmotor-Volvo-25-TDI-mit-103-KW-D5252T

3020 euro inclusief BTW, exclusief statiegeld voor de oude motor. Oftewel ruim 2500 euro ex BTW.

Ik denk dat er bij iemand in Hvittingfoss nu kwijl uit de mondhoeken begint te lopen :angel:

Ja, inwendig kan het nergens naar toe lekken dus moet je inderdaad uitwendige sporen zien (al kan dat lastig zijn als het een beetje een smeerboel is).

:eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

;D

Vind ik absoluut niet duur.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

UserID25761

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 26-09-2014 14:46:56
Citaat van: Taranis op 26-09-2014 14:09:48

:eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool: :eusa_drool:

;D

Vind ik absoluut niet duur.

Sla je slag  ;D :eusa_whistle:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Sbv op 26-09-2014 14:25:44
dat is bijna in Rodby voor Ewout  ;D

Even afwachten wie de eerste is die weer langskomt. Zo'n blok in je auto is ook geen straf... :eusa_angel:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Taranis

Een blok voor het statiegeld ligt geloof ik nog in IJsselstein op je te wachten.

Sbv

Citaat van: Taranis op 26-09-2014 14:53:16
Een blok voor het statiegeld ligt geloof ik nog in IJsselstein op je te wachten.
die kan je daar achter laten en dan door met nieuwe blok.