Bij wie heb jij hem laten chippen?

Gestart door Ronin, 27-02-2010 15:13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

M a r c

Citaat van: Ronald21 op 09-03-2010 19:27:46

Snel de prijzen van het chippen naar beneden (175-225euro) , de chip op de auto afstemmen, goed advies, voldoende referenties, en de klanten stromen toe. En voor 50 euro meer een strippenkaart en mag je max 2x  terugkomen indien je iets wijzigt zoals  turbo, uitlaat, etc.

En dat dan allemaal voor pak 'm beet 200 euro  ???

Kan ik beter nu de tent al sluiten...  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Wout309t

Citaat van: Turbo-Geek op 10-03-2010 09:18:35
De competitie bepaald ook mede de prijs.
Als je kijkt naar de Subaru en EVO hoek dan zie je dat je de ROM kan laten flashen mbv het zgn ECuTek gebeuren.
Het bestaat al ruim 10 jaar (!!) en zelfs voor het flashen van een 99ér SCooby betaal je vandaag nog gewoon 799 euro !
Naar zeggen betaal je 400 euro voor de Licentie en de rest zijn mapping kosten.
Dit bedrag was destijds ook erg fors (welliswaar in gulden tijdperk) maar je ziet dat die ongein in 10 jaar geen stuiver goedkoper is geworden terwijl de auto hardware hetzelfde is gebleven en het 'chippen' (zeker van de standaard modellen) makkelijk verdienen is want er wordt een vergelijkbare config geladen en de zaak wordt geflashed.
Het hele ECUtek gebeuren wordt in NL maar door 2 man gedaan en heb je dus weinig keuze en blijven die prijzen zo krankzinnig hoog.

Ook hier geld, in het land der blinden is 1 oog koning ;)

Wat die prijzen betreft doen wij het als Volvo eigenaren niet eens zo gek.

Idd, die Mark Verhoeven heeft een keer op een zaterdagmiddag in 1998 een ecutek in elkaar geflanst en die trekt hij volgens mij elke week nog wel een keer of 5 uit de kast.

Lekker binnenlopen, slim!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Misha

Citaat van: M a r c op 10-03-2010 10:42:42
Citaat van: Ronald21 op 09-03-2010 19:27:46

Snel de prijzen van het chippen naar beneden (175-225euro) , de chip op de auto afstemmen, goed advies, voldoende referenties, en de klanten stromen toe. En voor 50 euro meer een strippenkaart en mag je max 2x  terugkomen indien je iets wijzigt zoals  turbo, uitlaat, etc.

En dat dan allemaal voor pak 'm beet 200 euro  ???

Kan ik beter nu de tent al sluiten...  :eusa_doh:
Ja, dat is ook weer een beetje kort door de bocht inderdaad.

Denk dat de huidige prijzen heel redelijk zijn, op de keper beschouwd kun je een 2.5T voor een paar honderd euri laten rijden als een R. Dat mag best geld kosten, er zit aardig wat werk in van hooggekwalificeerde en ervaren mensen. Iets hard laten lopen is niet zo lastig: iets vlot laten gaan en het heel houden is een ander verhaal.
Denk dat de huidige tarieven heel redelijk zijn.

Microsoft geeft ook zijn Windows niet gratis weg omdat het simpel kopieren van een CD is.

Vind het sowieso boeiend waar mensen geld aan uitgeven: 1500-2500 euri voor een BBK vindt men prima, maar dan een set normale banden kopen is te veel te duur.
Luchtfilterunits van 150-200 euro is acceptabel, maar dan wel moeilijk doen over een Volvo filter van 16 euro tov een ralle Fram van 12 euro.

:D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

nickk.

#63
Citaat van: Misha op 10-03-2010 10:54:22
Vind het sowieso boeiend waar mensen geld aan uitgeven: 1500-2500 euri voor een BBK vindt men prima, maar dan een set normale banden kopen is te veel te duur.
Luchtfilterunits van 150-200 euro is acceptabel, maar dan wel moeilijk doen over een Volvo filter van 16 euro tov een ralle Fram van 12 euro.
:D

Haha, inderdaad.  ;D

petrolhead

#64
enigsins off-topic.
Voer voor de (economie) psycholeugen. Doet me denken aan de dolle dwaze dagen bij een bekend winkelketen. Schaarste creeeren met aantrekkelijke prijzen, terwijl er simpelweg genoeg voorhanden is. En de goe gemeente loopt met veel gele zakken de stad uit. :eusa_think:

Misschien kun je hiermee iets M a r c ;D

nickk.

Overigens laat ik hem nergens chippen. Maak gebruik van Turbo-Tuner, mooi programma, eenvoudig als je een AFR sensor in je auto hebt.

Fine tuning zal onze almighty Jan doen op den rollenbank. ;D

Alsnog geen goedkope hobby, duurder dan chippen, bij wie dan ook. Maar mocht er ooit nog iets veranderen, ik kan het zelf zo aanpassen! ;D

Turbo-Geek

Citaat van: nickk. op 10-03-2010 11:21:59
Overigens laat ik hem nergens chippen. Maak gebruik van Turbo-Tuner, mooi programma, eenvoudig als je een AFR sensor in je auto hebt.

Fine tuning zal onze almighty Jan doen op den rollenbank. ;D

Alsnog geen goedkope hobby, duurder dan chippen, bij wie dan ook. Maar mocht er ooit nog iets veranderen, ik kan het zelf zo aanpassen! ;D

Dat zou voor mij ook de keuze zijn geweest als ik alles opnieuw zou moeten doen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ronin

#67
Zijn er motorisch nog dingen die extra in acht moeten worden genomen na een "standaard" chip of blijft alles verder bij het oude?

Misha

Citaat van: Ronin op 10-03-2010 13:30:31
Zijn er motorisch nog dingen die extra in acht moeten worden genomen na een "standaard" chip of blijft alles verder bij het oude?
Goede vraag.

Ik ben er vanuit gegaan dat je wat meer de marges opzoekt, dus dat alles gewoon echt goed in orde moet zijn én blijven.
Ververs dus altijd op tijd olie en gebruik een echt merk, zelfde geldt voor de filters. Ik rij LPG, maar mik er minstens RON-98 in aan benzine, ook weer van een normaal merk.
Verder ben ik 'gezegend :D ' met eem motormanagementsysteem dat een wideband lambdaregeling heeft, dus ik hoef me niet druk te maken om te rijk of te arm lopen, maar je zou dat wel eens in de gaten kunnen houden periodiek.
Hoewel het meestal wel gewoon goed blijft als het goed afgesteld is, zeker met een standaardoplossing.

Bougies en ontstekingsdelen zijn ook wat vaker aan de beurt. Vacuumwerk ook maar eens nakijken en eventueel preventief vervangen, net als al het sensorwerk.

En je motor krijgt natuurlijk wat zwaardere slijtage te verduren dan met de standaardtuning, hoewel de volvo's daar redelijk goed tegen lijken te kunnen !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ronin

#69
Mijn ontsteking is helemaal vernieuwd incl alle vacuum slangetjes(siliconen) en is voorzien van een vers setje samco turbo slangen kit.
Olie(Mobil Synt-S 5W-40) verversen doe ik om de 15 dkm ongeveer de bougies(ngk) wissel ik om de 20 dkm ongeveer.
Preventief wissel ik voor die tijd nog even de voorste lambda sensor.
Ik vind de motor erg rustig en mooi lopen en je hebt gelijk als je zegt dat de volvo motoren dit goed kunnen hebben, het is niks voor niks een doorontwikkeld blok dat wel tegen een stootje is bestand gelukkig  ;D

V70R

Ik heb gekozen voor MTE custom mapping aangezien er teveel aan de auto veranderd is om een simpele chip te monteren (GT2871, IC, Aquamist etc.). Nu Marc binnenkort over een rollerbank beschikt kunnen ze wat daarop meer voorwerk doen, voordat Marco ermee de weg op gaat voor de final touch.

Ik heb wel een AFR- en Olietemperatuurmeter gemonteerd om alles zelf ook in de gaten te kunnen houden tijdens het rijden.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Ronin

Ik vind het wel mooi om dat ook te hebben op de duur zo een AFR en olietemp. meter vind dat wel nuttig om te hebben zeker als hij straks  iets is opgepept.

Turbo-Geek

Kies dan wel de juiste meters en niet zo'n waardeloze Narrowband meter of zo'n nerveuze Wideband O2 waar je uiteindelijk niks meer op ziet omdat hij 12x per seconde van waarde wisselt en dat je dus niks meer ziet (je let er na verloop van tijd niet meer op).
De ervaring leert dat weergave van het Voltage het fijnst is.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

nickk.

Citaat van: Turbo-Geek op 10-03-2010 19:03:34
Kies dan wel de juiste meters en niet zo'n waardeloze Narrowband meter of zo'n nerveuze Wideband O2 waar je uiteindelijk niks meer op ziet omdat hij 12x per seconde van waarde wisselt en dat je dus niks meer ziet (je let er na verloop van tijd niet meer op).
De ervaring leert dat weergave van het Voltage het fijnst is.

Mooiste oplossing is eentje die je kan dataloggen en even aan de laptop kan hangen. Heb zelf een zeitronix variant. Echter, zo af en toe een laptop eraan, kan je netjes zien wat ie doet per toerental. Sowieso inderdaad geen narrowband, is het meest waardeloze metertje ooit.

Ronin

Citaat van: Turbo-Geek op 10-03-2010 19:03:34
Kies dan wel de juiste meters en niet zo'n waardeloze Narrowband meter of zo'n nerveuze Wideband O2 waar je uiteindelijk niks meer op ziet omdat hij 12x per seconde van waarde wisselt en dat je dus niks meer ziet (je let er na verloop van tijd niet meer op).
De ervaring leert dat weergave van het Voltage het fijnst is.
Weergave van het Voltage?Kun je dit verduidelijken voor mij misschien Turbo-Geek?
Narrowband of Wideband dus zowiezo niet begrijp ik uit jullie verhaal.
Hoe zit het verder met het aansluiten van het hele spul valt dit mee of moet je een geleerde zijn op dit gebied?