Hoe rijdt dat nou? Zo`n TDi?

Gestart door Arjanestate, 16-03-2010 20:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Quota

Gewoon doen, Het rijd erg fijn, ben bang dat ik er binnenkort afscheid van moet gaan nemen ivm sterk afnemende km's per jaar. Maar meer dan 1000km tussen de tankbeurten ga ik in ieder geval zeker missen... Koud nagelt ie, maar warm roffelt hij er net zo lekker op los!

Henk855

Rijdt gewoon super en zeker met een FastTech chip er in ;D
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Arjanestate

Nou, bijna alleen maar positieve antwoorden, wel een ochtendhumeur, dat heb ik ook als ik `s ochtends moet opstaan (leve de avond en nachtdiensten!) Hoge kmst. geen probleem, zelfs al een gezien met meer dan 8 ton op de teller,
dus onderhoudshistorie is erg belangrijkk bij deze auto`s, voor al de distributie en pomp riem. Beetje rook is ook al niet erg, échte diesels dus
854 T-5 ROOD 1994

Quota

Citaat van: Arjanestate op 17-03-2010 17:31:02
Nou, bijna alleen maar positieve antwoorden, wel een ochtendhumeur, dat heb ik ook als ik `s ochtends moet opstaan (leve de avond en nachtdiensten!) Hoge kmst. geen probleem, zelfs al een gezien met meer dan 8 ton op de teller,
dus onderhoudshistorie is erg belangrijkk bij deze auto`s, voor al de distributie en pomp riem. Beetje rook is ook al niet erg, échte diesels dus

Klopt, let ook even op het verbruik, ik schijn een bovengemiddeld zuinige variant te hebben, maar er zijn ook mensen die niet onder de 1 op 14 komen. Jammer dat je specifiek een 855 zoekt, anders zou misschien onze V70 nog wat voor je kunnen zijn.



Henk855

Vind deze km stand wel erg laag en denk haast dat het een tikfout in de advertentie is, met een diesel 5000 km per jaar, zelfs voor een Opa van 70 is dit erg weinig?.

http://www.autozone.be/volvo_850_25-tdi-slechts-61000km-1j-garantie/auto/detail.jsp?zoekId=3550239&locale=nl_BE
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Vulk

#36
Je ziet ze wel vaker met belachelijk lage kmstanden in Be.

edit: nog enkel diesels in Be.

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173033717

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=170591062


Henk855

Citaat van: Vulk op 17-03-2010 18:48:23
Je ziet ze wel vaker met belachelijk lage kmstanden in Be.

edit: nog enkel diesels in Be.

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=173033717

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=170591062



Vind 324000 en 245000 toch erg hoog vergeleken bij 61000 ;D


Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

D-J

Hier nog een vervent T-5D ;) rijder.
Super!!!

Vaak zijn de "opvallend lage" km standen import auto's uit italie.
Niet altijd even zuiver, omdat daar het aanpassen van de KM stand niet strafbaar is.

Maar goed, het kan natuurlijk wel.
Ik heb mn V70 twee jaar geleden ook met 170k op de teller gekocht, en dat
was een lagen km stand.
V70 T-5D

)()()sT

De prijzen in België zijn in vergelijking met hier niet echt laag, als ik de 850's vergelijk met de v70 van Hans.

Vulk

Ow en over hoe dat rijdt...

Ik heb zelf een 2.0 T-5 en heb enkele weken terug mogen sturen in een V70 Tdi. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. Het is geen T-5, maar je hebt gewoon altijd vermogen (ook onderin).

Een tdi gekoppeld aan een automaat lijkt me zeker wel wat.

reneetje

Tja , toch even een andere mening over de 850 TDI......, namelijk mijne.

Heb er 14 dagen eentje gehad  , maar vond het hopenloos verouderd, bult kabaal wat enige naam mag hebben , vooral met de koude start.
Het torretje voorin drukt te zwaar op de vooras in verhouding tot de hele auto , en over het verbruik hoef je ook geen jubel toon aan te slaan.

Nee , voor mij geen 850 TDI , de V70 TDI is al een stukje de goede richting in , maar als je in de D5 serie hebt gereden , wil je ook niet meer terug naar de V70 , laat staan de 850 TDI.....

Niks ten nadele van de jubelende TDI rijders , ik vind dit niks.... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

pimsam

CiteerDe prijzen in België zijn in vergelijking met hier niet echt laag, als ik de 850's vergelijk met de v70 van Hans.

Prijzen zijn vaak vergelijkbaar maar de km stand is alleen veel minder. Voor de duidelijkheid, in Belgie koop je ook een diesel als zondagsauto of boodschappenauto.

Diesels in combi met automaat doen meestal rond de 1:13. Als je 95% autobaan rijdt, misschien 1:14.


Henk855

Citaat van: pimsam op 17-03-2010 21:24:36
CiteerDe prijzen in België zijn in vergelijking met hier niet echt laag, als ik de 850's vergelijk met de v70 van Hans.

Prijzen zijn vaak vergelijkbaar maar de km stand is alleen veel minder. Voor de duidelijkheid, in Belgie koop je ook een diesel als zondagsauto of boodschappenauto.

Diesels in combi met automaat doen meestal rond de 1:13. Als je 95% autobaan rijdt, misschien 1:14.



V70 2.5D stadsritten 1 op 12 en snelweg 1 op 18 en dan rij ik gewoon 10 km boven de toegestane snelheid. Auto heeft 314000 gelopen. Is een AT.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

pimsam

CiteerV70 2.5D stadsritten 1 op 12 en snelweg 1 op 18 en dan rij ik gewoon 10 km boven de toegestane snelheid. Auto heeft 314000 gelopen. Is een AT.

:eusa_snooty:
Loopt ie maar op 3 cilinders of zo... dit zijn zelfs voor een MT nauwelijks haalbare waardes, zeker niet 10 km harder dan gemiddeld. Of baseer je je op waarden die de boordcomputer aangeeft.