Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 26-08-2011 19:33:33
De mijne heeft ook een roetmeting ondergaan en viergastest  ;)

4gastest op je D5? ???
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Citaat van: MikeyQR op 26-08-2011 20:59:52
Citaat van: grijzev70tdi op 26-08-2011 18:26:47

Ook zit er behoorlijk wat speling op het stuurhuis. Mag wel, maar fijn is het niet. Henk had het over binnenste stuurkogels die je misschien kon vervangen. Maar zeker weten deed hij het niet. Misschien weet iemand dat hier?

De speling op het stuurhuis zijn je binnenste stuurkogels die gaan bij dit model Volvo wel vaker stuk. ;)

Oke, en is dit los te vervangen? En kost het veel tijd, evt. zelf te doen?

MVeldhuis

Stelt weinig voor, ff stuurkogel los, dan de stuurkogel eraf draaien, even goed tellen hoeveel windingen hij erop zat of meten.
Daarna de hoes eraf en kan je met een griptang op het dikke gedeelte van de kogel de boel los draaien, monteren in omgekeerde volgorde. Daarna kan je het beste wel even uitlijnen ondanks dat het meestal wel goed is als je het goed doet. Half uurtje per kant moet je het wel kunnen doen.

grijzev70tdi

Oke, bedankt voor de info. Zal morgen eens kijken, en of er zo een kogel op voorraad is. Als dat zo is gelijk maar vervangen.

Gouden Koets

Voor het verwijderen van de binnenste stuurkogels, is een speciaal stuk gereedschap.

grijzev70tdi

Zo het werk zit erop. Was leuk klusje. Heb heel rustig aan gedaan dus paar uur over gedaan.
Nieuwe remslangen zitten erop, is eigelijk ook werkje van niks. Gister al alles ingespoten met dit spul:

Dat spul is echt 10x beter als WD40

Toen bezig geweest met het roken, de slang los gehaald  van de intercooler naar het blok. Was geen overbodige luxe:

En zo is het geworden na de schoonmaak met remmenreinger en een schroevendraaier:

Heb er nog niet echt mee gereden (lees getrapt) dus weet niet of het roken weg is, maar komt van de week wel.

Dinsdag word hij afgemeld.

Remmen zijn mooi, is een combi geworden van Brembo schijven en TRW blokken. Remvloeistof gelijk ververst net als de olie en oliefilter

daytonawim

:o :o :o :o :o :o :o

Dan wil ik niet weten hoe de rest er uitziet  8)

grijzev70tdi

Ik eigelijk ook (nog) niet. Eerst maar eens kijken of het zo een beetje weg blijft. Denk dat hij vroeger een beetje relaxt leventje heeft gehad. Misschien beetje teveel het nieuwe rijden gedaan?

Jack v

Klap die slangen een sin een bak met dieselolie lat ze maar even een nachtje weken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Had ik best willen doen, maar de auto is weer nodig vanavond, en morgen heb ik ook geen droge plek om te sleutelen

elianmars

Tering, wat een zooi in die slang!  :o :o

Er wordt veel te voorzichtig gereden met die wagen!  :eusa_snooty:

antraciet

Hierbij vergeleken was de mijne schoon of niet Sander  ;D

Sbv

Wow die is lekker smerig, leek een beetje op mijn S60 destijds. die van Arjen was niet eens zo vuil.
Lekker bikken en boenen en dan 2 weken zwarte handen hebben(of handschoenen)

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 27-08-2011 23:25:11

Nog wel, over paar maand niet meer (hoop ik :eusa_shifty: :eusa_shhh:)

Citaat van: antraciet op 27-08-2011 23:28:07
Hierbij vergeleken was de mijne schoon of niet Sander  ;D

Nog bedankt voor de tip ;)

Citaat van: Sbv op 27-08-2011 23:49:35
Wow die is lekker smerig, leek een beetje op mijn S60 destijds. die van Arjen was niet eens zo vuil.
Lekker bikken en boenen en dan 2 weken zwarte handen hebben(of handschoenen)

Ach, die 2 zwarte handen... handschoenen kan ik niet meer werken, miss het gevoel dan. Gelukkig hebben we hier ook geen wit toetsenbord :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 27-08-2011 23:54:38
Citaat van: elianmars op 27-08-2011 23:25:11

Nog wel, over paar maand niet meer (hoop ik :eusa_shifty: :eusa_shhh:)

Vroeg ik me pas nog af. Hoe gaat het met de rijlessen?