Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Robster480

Citaat van: elianmars op 30-08-2011 19:55:38
Citaat van: Marc O. op 30-08-2011 19:51:36
Citaat van: elianmars op 30-08-2011 18:52:46
Je plaat zit (heul) scheef  ;D

Ach jee, moet je horen wie het zegt.... :evil:

;D ;D :-*

Ja, mag ik het ook eens een keer van een ander zeggen  ::) ;D ;D

Zit de uitlaat scheef?  :o :evil:
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

UserID6342

Gaaf hoor, die Amerikaan en Thomos dan... geweldige foto's erg leuk om te zien, zit nog net niet te kwijlen....

grijzev70tdi

En ook de N blijkt niet vrij van rammels en kraakjes. hij rammelt sinds we hem hebben in de deur/stijl. Zaterdag het deurpaneel er maar eens afhalen. Als je daar tegen aan drukt is het weg. En de bagagerolhoes kraakt, maar dat is nog niet zo moeilijk te verhelpen ;D

Wat wel weer terug is, het trillen bij de 120. Grrrr word er niet goed van. Lijkt of het gekomen is na de nieuwe remschijven en blokken. Zal het er iets mee te maken hebben?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

grijzev70tdi

Omdat rijles gisteren beetje uit liep niet zo veel aan de volvo kunnen doen. Alleen de voorwielen weer gebalceeert. Blijken er in 2 een slag te zitten...  :-\ Niet veel, maar toch wel wat. Zo goed mogelijk gebalanceert maar weg is het natuurlijk niet.

En op de vraag hoe dat nou gekomen was, me vader gaf het antwoord wat je altijd hoort, ´ik was het niet´.

Nu maar even kijken wat we ermee gaan doen, setje orgineel zoeken :eusa_dance: (ben ik gelijk van dat gekloot af met die centreerringen) of velgen laten richten (wel goedkoper ;))

Turbo-Geek

Sommige velgen zijn af fabriek al aan de zwakke kant dat zich gaat uitten met wat gretig insturen en sportief rijgedrag.
Fabrieksvelgen zijn vaak goed maar niet altijd.

Mooi voorbeeld, de Audi RS4 kwam medio 1999/2000 op de markt en het regende klachten over de originele BBS RS4 velgen die ook steeds krom gingen bij normaal RS4 gebruik (en dus sportief rijgedrag). Vielen wel onder garantie overigens.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

grijzev70tdi

Wat er nu onder zit is niet vanaf fabriek. Aftermarket. Zaten er al onder toen we vorig jaar de auto kochten. (volgens de verkoper zaten deze standaard onder een S60 T5 :eusa_liar:)

Turbo-Geek

Oh ok, tja dan is de kans op zwakke velgen een stuk groter, zeker als het een echt goedkope velg is.
Heeft dus niet altijd te maken met een gat in de weg en een klappertje maken ofzo, vaak is stevig stuurgedrag al funest voor slappe velgen, zeker in combo met banden met veel grip.
  The things you own end up Owning you !

grijzev70tdi

Over het algemeen rijd me vader rustig, heel af en toe wel met een beetje tempo de snelweg af, maar verder met het verkeer mee. Ik heb geen idee welk merk velgen het is. Volgens me vader kwam het na het vervangen van de remblokken/slangen/schijven  :-\
De relatie tussen die 2 zie ik niet :eusa_eh:

grijzev70tdi

Vandaag met het andere vervoersmiddel hier bezig geweest. En eigenlijk wel achter gekomen dat hij gewoon op is. Motor is op zijn eind (versleten zuigerveren, hoog koelvloeistof verbruik), en diverse andere dingen die vervangen moeten worden.

Dus staan een beetje in de keuze:
- Twingo er uit en wat anders weer kopen (evt. belastingvrije Volvo)
- deze Twingo houden en ander blok in zetten
- een schade Twingo kopen en die oplappen met onderdelen van de huidige Twingo

Vanmiddag in een Fiat Punto cabrio gereden, maar die was wel verlaagt en dat vond moeders toch wel wat minder.

Ze heeft nieuw werk gekregen en gaat ongeveer 15000 km per jaar rijden. Dus een beetje auto is wel net zo fijn (al geeft ze er zelf niks om)

Sbv

Mooie rode 850 van Arjen niet voor moeders ?

grijzev70tdi

Heb ik zelf ook al aan zitten denken. Dan kan ze iedergeval voorlopig even vooruit. Maar dat is nou niet echt goedkoop rijden, en dat vind vooral moeders erg belangrijk ::)

Sbv

Wat is goedkoop Jasper, een groot deel van onderhoud doe je zelf. Wegenbelasting en verbruik zijn wat hoger dan een franse truttenschudder, maar het rijdt ook vele malen lekkerder.
PS wij hebben nog wel wat Twingo's in de aanbieding snel leverbaar in diverse kleuren

antraciet

er liggen hier nog 41 twingoblokken te wachten op een nieuw baasje  ;D ;)

grijzev70tdi

er hoeft geen paar honderd pk in dat ding ;D

The Volvoboy

Wij zijn zeer tevreden met onze Kia Picanto !! ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km