Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

grijzev70tdi

Zal het dan deze week toch nog een keer meezitten?
Heb net binnen 10 minuten even de rem er achter afgehaald. Handrem voering brokstukken kwamen me al tegemoet. Schijf is zo op het eerste gezicht niet erg beschadigd geraakt. Denk dat ik hem er wel weer opzet.
Morgen even een setje remschoenen ophalen. Zullen ze wel hebben hoop ik  :eusa_pray:

En een poging doen tot injector monteren.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 20-01-2012 19:44:02
Zal het dan deze week toch nog een keer meezitten?
Heb net binnen 10 minuten even de rem er achter afgehaald. Handrem voering brokstukken kwamen me al tegemoet. Schijf is zo op het eerste gezicht niet erg beschadigd geraakt. Denk dat ik hem er wel weer opzet.
Morgen even een setje remschoenen ophalen. Zullen ze wel hebben hoop ik  :eusa_pray:

En een poging doen tot injector monteren.
Dat is heel normaal. Hebben ze bijna allemaal we een keer gehad volgens mij

elianmars

Ook bij de N vallen de handremschoenen uit elkaar. Let wel op dat je er niet te lang mee blijft rijden. Er zijn N rijders die behoorlijke schade hebben gehad doordat de boel vast is geslagen.

Ewout Schalkwijk

Merk je dat door een slecht handrem werking, of kun je dat horen?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

MVeldhuis

Tegen dat je het merkt of kunt horen ben je echt te laat Ewout.
Vaak dan zitten de segmenten al een tijd half los voor ze er af komen of in stukken breken en daardoor de boel blokkeren.

Beste is gewoon om de boel eens los te pakken en te checken, en is het dan nog goed dan smeer je het lekker en weet je dat dat ook weer goed is.

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-01-2012 12:18:21
Merk je dat door een slecht handrem werking, of kun je dat horen?

Ewøut
Haal de boel gewoon maar eens los. Het is niet zoveel werk. Als het vast slaat is het wel veel werk

Ewout Schalkwijk

Grrr, is net vandaag de winter begonnen... Dat wordt dus als de sneeuw weer weg is. Gisteren wel einde garantiekeuring gehad en de remmerij is in orde bevonden. Een paar foto's over een kwartiertje in m'n eigen blog om deze niet te vervuilen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

grijzev70tdi

Citaat van: grijzev70tdi op 20-01-2012 19:49:40

op het progamma morgen:

Rijles
Injector van de D5 monteren
Remschoenen vervangen van de D5
Voor veer monteren op de peugeot 1007 van oma
Lampjes van de radio maken van de 850
spoiler weer goed monteren
850 even op de brug zetten of er geen olie lekkage meer is

En dan nog doen wat er tussendoor nog bij komt in de garage ::)

Wat wat is er afgekomen van de lijst? Juist, alleen rijles...
Gisteravond vol goede moet begonnen met de handrem. Ging allemaal makkelijk los (zeker als je achterremmen van de VW bent gewend).
Me vader vanmorgen remschoenen gehaald, en erop gezet. Ging ook vlot, tot zo ver geen probleem. Toen de schijven erop... Wil dus niet. Handrem al zo ver mogelijk terug gesteld voorin (bij de middenconsole) Maar wou er aan bijde kanten niet overheen...
Vermoed dat er iets fout zit in de kabel, dat deze vast zit of zo iets.

Aangezien ik er verder geen tijd voor had, nog problemen met klanten auto's wat eerst moest, het spul er weer afgehaald en de schijven er zo opgezet. Moeten ze deze week maar even zonder handrem. Niet dat deze ooit gebruikt werd hier.

Geloof dat deze week alles fout gaat :-\

Ben dus ook geen steek verder gekomen met de injector.  >:(

Ewout Schalkwijk

Je moet ook even dat stel(tand)wieltje op de handrem helemaal naar binnen draaien he? Ik bedoel die de remblokken direct naar buiten drukt onder je schijfrem.
Daar heb ik ook al eens op lopen kloten.

Suc6,

Ewøut

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 21-01-2012 19:03:24
Je moet ook even dat stel(tand)wieltje op de handrem helemaal naar binnen draaien he? Ik bedoel die de remblokken direct naar buiten drukt onder je schijfrem.
Daar heb ik ook al eens op lopen kloten.

Suc6,

Ewøut

Zit er niet bij de N. Daar heb ik me vorige week al over verbaasd, bij de wagen van Sander (Sbv). Niks te vinden om de boel te stellen  :eusa_think:

grijzev70tdi

Klopt, die zit er idd niet. Volgende week maar op verder onderzoek uit

MVeldhuis

Bij de handremhendel zelf zit een moertje10 waarmee je de rem kunt ontspannen.....

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 21-01-2012 19:19:38
Bij de handremhendel zelf zit een moertje10 waarmee je de rem kunt ontspannen.....

Waar? Ik heb bij Sander weinig kunnen vinden. Wel een soort moer-idee op een staafje, onder de console.

En toen was het lichte interieur ineens zwart  :eusa_shifty:

grijzev70tdi

Klopt, die heb ik helemaal terug gesteld. Kan hem er bijna afhalen.  Zal toch ver genoeg moeten zijn lijkt mij.

Zal wel ergens wat verkeerd zitten. Aan de ene kant ging hij er niet super makkelijk op, maar ging wel. Kon daarna de schijf alleen nietmeer draaien.... Toch niet fijn dus