Blogje over V70N D5

Gestart door grijzev70tdi, 04-05-2010 23:53:36

Vorige topic - Volgende topic

Walter

bij mijn weten wordt juist kopervet gebruikt omdat die de hoge(re) temperaturen aan kan

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

UserID6342

Citaat van: Lunadust op 28-01-2015 15:14:04
En al helemaal nooit bij remmen (vet en remmen is een slechte combinatie)
Bij werkzaamheden door mij verricht kom je kopervet nooit tegen
Ik gebruik het juist bij de remmen, maar dan wel aan de goede kant van de blokken ;D ;D.  Sommige mensen gebruiken hiervoor keramische pasta wat ook goed kan, het is en blijft een persoonlijke voorkeur natuurlijk

grijzev70tdi

Vanmiddag de draagarmen eronder geknalt. Was vlot voor elkaar.

Dinsdag of vrijdag even naar de uitlijner, dat staat het stuur weer beetje normaal. Rijd al stuk beter nu, niet meer zo zoekerig bij 160 ;D

Is trouwens de PU variant, eigenlijk gewoon omdat het kan ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Hans Duiven

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 07-02-2015 21:03:26

Dinsdag of vrijdag even naar de uitlijner, dat staat het stuur weer beetje normaal. Rijd al stuk beter nu, niet meer zo zoekerig bij 160 ;D

Geen last van extra trillingen door de PU? Voorste bussen zijn wel gewoon rubber, toch?

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 07-02-2015 21:14:17
Citaat van: grijzev70tdi op 07-02-2015 21:03:26

Geen last van extra trillingen door de PU? Voorste bussen zijn wel gewoon rubber, toch?

Voorste zijn ook PU, heb wel fototje maar moet ik nog ff uploaden. Niet echt gemerkt, voel wel iets onbalans, maar dat had ie ook al ietsje. Balanceren komt wel met de nieuwe banden

BBS

Citaat van: elianmars op 28-01-2015 12:01:32
Citaat van: Taranis op 28-01-2015 11:06:41
Citaat van: elianmars op 28-01-2015 11:01:08
In plaats van een nieuwe/gebruikte motor was ik nu voor 16 euro en een beetje moeite klaar  :)

En mag je het volgend jaar weer doen...

Ik bewonder je geduld maar als je je tijd gaat rekenen vraag ik me af of je niet beter gewoon een nieuwe had kunnen bestellen ;)

Ik heb het al een keer gedaan, een jaar of twee geleden. Toen heb ik geen kopervet gebruikt, maar alleen WD40. Als het nu weer zo'n twee jaar meegaat, vind ik het prima.
En ik vind dit gepriegel juist heerlijk. Kijk maar naar het achterklepslot van de Punto ;D

En tijd reken ik niet als het voor mezelf is  :eusa_angel:
Mijn achterruitenwisser heb ik op die manier 3 jaar geleden al gereanimeerd... Ook met kopervet en het ding wist nog steeds als een tierelier :D :D
Volvoloos....

WhizzMan

Kopervet zit koper in om te zorgen dat als het vet weg is, de boel niet (zo snel) vastrot. Kopervet is als smeermiddel nogal belabberd, maar het smeert beter dan roest, regenwater of algen.

grijzev70tdi

Hij mag weer een jaar.

Gelijk 2 nieuwe banden erop, waren als bijna glad. Over een week weer naar Zweden, dus dan moet het wel.
Ook is ie weer uitgelijnt.

Morgen achter nog nieuwe remblokjes erop, dan kan ie wel weer ff.

Heb nog setje columba's over met goede winterbanden, mogen opzich wel weg voor niet al te veel. Anders houd ik ze;f, kan over niet al te lange tijd misschien wel van pas komen :eusa_whistle:

elianmars

Wat ben je nou weer van plan?  ;D

Ga je mee naar Zweden, of gaan je ouders samen?

grijzev70tdi

Ik moet werken. Vond het beetje raar om na een maand al weer een week weg te gaan. Hele famillie gaat verder.

elianmars

Ok. Ligt er nog sneeuw in/rond Eksharad?

Waar we van de zomer naartoe gaan ligt maar 40 kilometer lager, trouwens ;D

grijzev70tdi

Uuh niet echt geloof ik. Ik kijk er ook maar niet naar want word ik alleen maar jaloers... ;D

Van het zomer wil ik ook een week met een kameraad.

Zaterdag de handremvoering ook maar vervangen, die lag er al onderin. De rembank heeft hem de das om gedaan denk ik ;D Alles weer fijn voor elkaar. Remvloeistof ook nog ververst, was in 2010 voor het laatst gedaan  ;D

grijzev70tdi

Me pa heeft een dakloos roastertje erbij gekocht voor de zomer.

En ja, hij is weer rood ;D