mistlampen waar zitten de stekkertjes OPGELOST

Gestart door antraciet, 03-07-2010 21:07:17

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: Sbv op 11-07-2010 00:00:49
Citaat van: elianmars op 10-07-2010 23:51:15
Citaat van: antraciet op 10-07-2010 23:50:26
Zekering 17 is heel zeker weten en er gebeurt helemaal niks als je kontakt aanzet geen licht ook niet in de schakelaar

Lampje in de schakelaar brandt wel, Arjen. Toen de schakelaar er uit lag, zag Sander het lampje branden via de achterkant, met contact aan.

Je had de dimmer van de dashboardverlichting op half staan, waardoor het heel lastig te zien was. Ik heb de dimmer op voluit gezet en toen was te zien dat het lampje wel degelijk brandt.
Het lampje is van de verlichting van de schakelaar zelf niet het (groene ?) lampje wat aangeeft of de schakelaar(mistlampen) aan staan

Het groene lampje heb ik namelijk niet zien branden

Zie mijn post hierboven op de vorige pagina, die ik aangepast heb.

antraciet

Dus de dashverlichting werkte wel de verlichting van de schakelaar niet Als je dat bedoelt JAA dat klopt  ;D

elianmars

De "dashboardverlichting" in de schakelaar werkt wel. Er gaat alleen geen controlelampje op de schakelaar branden, wat zou moeten gaan branden als de mistlampen aan staan.

antraciet

Klopt, dus wat is er aan de hand plus is er geschakelde plus, min en eentje die niks doet??

Sbv

Morgen even met een draadje in de weer, eventueel 2, 1 massa en 1 stroom conform schema van Erwin, dan wordt het testen wanneer wel en wanneer geen signaal

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-07-2010 00:05:22
De "dashboardverlichting" in de schakelaar werkt wel. Er gaat alleen geen controlelampje op de schakelaar branden, wat zou moeten gaan branden als de mistlampen aan staan.
Morgen controle bij de S70 of dat echt zo is of niet

haasje

er zitten 2 lampje in de schakelaar, 1 gaat er mee aan als verlichting van de knop, de 2de is het controlelampje dat je mistlampen aanstaan. als de eerste brandt, weten we in ieder geval dat de massa werkt

antraciet

tis een puzzel maar de oplossing komt steeds dichterbij  ;D

elianmars

Citaat van: haasje op 11-07-2010 00:07:14
als de eerste brandt, weten we in ieder geval dat de massa werkt

Check!  :D

haasje

de geschakelde - (pin 1) stuurt het relais aan zodat de mistlampen gaan branden, de andere (pin 6) is alleen een controlelampje, heeft met de rest van de werking niets te maken.

antraciet

en als beiden niets doen duidt  dat op.......(het antwoord?)

Sbv

Citaat van: antraciet op 11-07-2010 00:10:42
en als beiden niets doen duidt  dat op.......(het antwoord?)
niet werkende mistlampen

haasje

Schakelaar defect.

test/meet even of je massa meet op pin 1 als de schakelaar op aan staat. Dit kan gewoon met contact uit.

antraciet

haasje