Motor wil niet starten na nieuwe koppakking

Gestart door patatras, 02-09-2010 22:17:11

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: joebar op 09-09-2010 15:47:42
Citaat van: LPGLE op 09-09-2010 11:45:14
Citaat van: patatras op 09-09-2010 01:12:41
Heb op internet wat gelezen over hydraulische klepstoters die door gebruik van verkeerde olie niet meer leeg kunnen lopen wat zou leiden tot niet sluitende kleppen. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zit nu 10w40 olie in

Ik heb de klepdeksel er vandaag af gehaald en ga de hydraulische stoters morgen nog een keer leeg knijpen om het geheel opnieuw in elkaar de zetten.   
dat verhaal gaat alleen op bij de zetec motoren van ford  .
En bij de 2 liters vande discovery van land-rover, en bij een opel heb ik ook al eens geen compressie gehad hierdoor

En het kan wel degelijk voorkomen bij onze 850's! Het verschil met een verzopen 850 en eentje met ingeklapte stoters merk je aan de compressie: de startmotor gaat veel sneller rond in het laatste geval.

Maar dat komt helemaal niet vaak voor.

Gr 8)

patatras

Helaas nog niet aan toe gekomen om te kijken, druk weekend gehad en er staat een tentamen voor de deur. Ik zet dit project even een weekje in de hold, daarna hou ik jullie weer op de hoogte!

Mr Rens

Wil het al vlotten met de haperingen van de bolide?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

patatras

Heb vandaag de kop er weer af gehaald, hierbij zag ik direct dat 7 van de 10 inlaatkleppen verbogen zijn en continu openstaan.

Dit komt omdat ik eerst de distributieriem verkeerd had staan en hierdoor de zuigers de inlaatkleppen hebben geraakt, langzaamaan hebben de hydrostoters zich gevuld met olie en stuk voor stuk de kleppen kromgeslagen en is de motor langzaam zijn compressie kwijtgeraakt..... Na het goedzetten van de riem is het dus ook verklaarbaar dat hij het niet meer deed.

Nu kan ik weer ergens een paar nieuwe kleppen vandaan gaan scoren :(

Ze zijn allemaal heel licht verbogen, zou je met een beetje handigheid kleppen recht kunnen buigen??

elianmars

Citaat van: elianmars op 02-09-2010 22:28:23
Distributieriem versprongen?

Dus toch. Het deed me heel erg denken aan het gebeuren met mijn eigen wagen, dus was hier al bang voor.

daytonawim

Citaat van: patatras op 22-09-2010 23:11:10
Heb vandaag de kop er weer af gehaald, hierbij zag ik direct dat 7 van de 10 inlaatkleppen verbogen zijn en continu openstaan.

Dit komt omdat ik eerst de distributieriem verkeerd had staan en hierdoor de zuigers de inlaatkleppen hebben geraakt, langzaamaan hebben de hydrostoters zich gevuld met olie en stuk voor stuk de kleppen kromgeslagen en is de motor langzaam zijn compressie kwijtgeraakt..... Na het goedzetten van de riem is het dus ook verklaarbaar dat hij het niet meer deed.

Nu kan ik weer ergens een paar nieuwe kleppen vandaan gaan scoren :(

Ze zijn allemaal heel licht verbogen, zou je met een beetje handigheid kleppen recht kunnen buigen??

Wat denk je zelf,   :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

:eusa_snooty: :eusa_snooty: :eusa_snooty:

Piet

Dat is echt superbalen zeg!

Kleppen weer rechtbuigen? : NO WAY!!  :eusa_naughty:
Je hebt het hier over toleraties in het micrometergbied!!

verburgh

Moet je mannessen is bellen  ;) het hoeft daar niet veel te kosten ;)

patatras

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_875_949&products_id=5324

Hier kost een 20valve inlaat klep E 7,69, goeie deal?

Mooi dom inderdaad van die distributieriem maar heb er weer wat van geleerd... 2x krukas ronddraaien met lege klepstoters geeft je weinig zekerheid..

verburgh

Citaat van: patatras op 22-09-2010 23:30:14
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_875_949&products_id=5324

Hier kost een 20valve inlaat klep E 7,69, goeie deal?

Mooi dom inderdaad van die distributieriem maar heb er weer wat van geleerd... 2x krukas ronddraaien met lege klepstoters geeft je weinig zekerheid..
Over die kleppen is volgens mij al een keer sprake geweest op het forum kan er alleen niks van terug vinden.

patatras

Heb de kleppen er net uitgehaald en wacht nu op een pakketje met 10 nieuwe inlaat kleppen en weeeer een nieuwe koppakking

Niet heel duidelijk maar toch wel te zien dat ze krom zijn!

verburgh

patatras

Zie voor zover geen scheuren of onregelmatigheden in de geleiders, de kleppen bewegen ook nog soepel door de geleiders heen en geen grote speling. Gaan ze snel kapot dan?

Rob850turbo

moeten kleppen tegenwoordig nog ingeslepen worden op de zitting?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!