Slecht starten na een uur of langer stilstand

Gestart door FGG, 10-09-2010 11:35:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 16-09-2010 16:38:05

Wat is dit nu?

Dat is de opvoerpomp. Zeg maar de pomp die de diesel uit de tank naar je filter en inspuitpomp voert.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jans Duiven

We hebben exact het zelfde probleem gehad met een E klasse mercedes ambu en toen bleek dat er een minimaal lekje zat in de brandstofretourleiding.

Dus is het logisch dat hij slecht start als ie een poos heeft stilgestaan, want dan heeft de brandstof alle tijd om terug te lopen naar de tank.

In concreto: check de branstofretourleiding en diverse O-ringen in het circuit en de injectoren.

Als de vorige eigenaar regelmatig op biodiesel of aanverwante meuk heeft gereden, kan het zomaar dat de aanwezige zuren de O-ringen hebben aangetast.


Succes,

Hans

FGG

Als ie nou morgen gewoon goed start is het dus geen lekkage, fout in de terugslagklep, foute montage van het filter of iets van dien aard geweest maar dus toch de pomptiming.

Een dieselspecialist ga ik doen, maar nu even niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

850estatetdi

Citaat van: FGG op 16-09-2010 21:03:47
Als ie nou morgen gewoon goed start is het dus geen lekkage, fout in de terugslagklep, foute montage van het filter of iets van dien aard geweest maar dus toch de pomptiming.

Een dieselspecialist ga ik doen, maar nu even niet.

ik ga volgende week ergens naar pul wil wel eens kijken of ik wat info voor je kan krijgen,ivm dat de auto het wel doet als de pomptiming niet helemaal op tijd staat dat het dan wel goed is

elianmars

Citaat van: FGG op 16-09-2010 16:38:05
Ok, zojuist bericht van Bruins:

Ze hebben m gecontroleerd
- geen lekkage
- voorgloei systeem en bougies zijn goed
- Ze hebben de brandstofpomptiming teruggezet naar de vorige stand (+4,9). En dan doet ie het goed.

Ze vermoeden dat het probleem in de brandstofpomp zit. Dat vervangen is een duur grapje.
Advies: als ie het zo doet, lekker zo laten staan.

Nou ja, met dat laatste ben ik 't wel eens.



Sorry, maar wat voor advies is dat nou weer?  :eusa_wall: :eusa_wall:

En krijg je nu dan ook je geld terug voor het zogenaamd afstellen van de pomp?


UserID6342

Vind dit ook een raar en tevens slecht advies om eerlijk te zijn.  Wat ik nu zeg, weet niet of het überhaupt kan, maar staat je nokkenastandwiel aan de pompzijde wel goed op tijd ?  Ik bedoel is dit tandwiel nooit losgeweest van de nokkenas en/of er niet goed op teruggezet.  Heeft dat tandwiel vaste merktekens zoals bijv. een spieline of zo ?

Ik weet dit dus niet bij een diesel, maar zou zo maar kunnen.  Dat zou dan tevens ook je huidige stand kunnen verklaren want die is absurd natuurlijk.

FGG

Geen idee of het nokkenastandwiel loskomt bij het vervangen van de pompriem.

Het afstellen van de pomp waren de kosten niet, de riem en toebehoren zijn wel vervangen. Als idd de pomp niet meer fris is, is dat minder goed nieuws, schijnt nogal een behoorlijk duur item te zijn.

Voorlopig rijdt en start de auto weer naar tevredenheid (morgenvroeg definitieve check) en kan ik even weer normaal rijden. Binnenkort ga ik even informeren bij 1 van de dieselspecialisten (zodra er tijd en geld is) en laat ik de V70 eens goed nakijken. Tot die tijd iig geen startproblemen meer en normaal rijgedrag met een normaal verbruik.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: 850estatetdi op 16-09-2010 21:05:26
ik ga volgende week ergens naar pul wil wel eens kijken of ik wat info voor je kan krijgen,ivm dat de auto het wel doet als de pomptiming niet helemaal op tijd staat dat het dan wel goed is

Als je zou willen, graag! :D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: jan piet op 16-09-2010 17:14:45
Pul op Urk.

Even gegoogled, vind wel een Mercedes Dieselspecialist Pul in Ermelo. Da's een andere zeker?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 16-09-2010 22:53:05
Als idd de pomp niet meer fris is, is dat minder goed nieuws, schijnt nogal een behoorlijk duur item te zijn.



Dat wordt door de niet-specialisten al heel snel geroepen, Florian. Ik heb zo'n vermoeden dat je je daar niet al te druk om hoeft te maken  ;)

Bas850

Citaat van: FGG op 16-09-2010 22:55:28
Citaat van: jan piet op 16-09-2010 17:14:45
Pul op Urk.

Even gegoogled, vind wel een Mercedes Dieselspecialist Pul in Ermelo. Da's een andere zeker?
Andere ja, Pul op Urk en je kan er op een avond heen, koste zijn het ook niet. Betaalde voor afstellen van alles 70 euro

"to finish first, you first have to finish"

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Citaat van: FGG op 16-09-2010 22:53:05
Geen idee of het nokkenastandwiel loskomt bij het vervangen van de pompriem.

Het afstellen van de pomp waren de kosten niet, de riem en toebehoren zijn wel vervangen. Als idd de pomp niet meer fris is, is dat minder goed nieuws, schijnt nogal een behoorlijk duur item te zijn.

Voorlopig rijdt en start de auto weer naar tevredenheid (morgenvroeg definitieve check) en kan ik even weer normaal rijden. Binnenkort ga ik even informeren bij 1 van de dieselspecialisten (zodra er tijd en geld is) en laat ik de V70 eens goed nakijken. Tot die tijd iig geen startproblemen meer en normaal rijgedrag met een normaal verbruik.
Een verstuiverpomp / dieselpomp verkoop ik hier altijd voor 250, maar heb helaas momenteel geen diesel staan.  Erwin heeft die pomp ook al verkocht, voor zover ik weet.  Dus zo gek duur hoeft het allemaal niet te zijn.

FGG

Citaat van: FGG op 16-09-2010 22:53:05
Voorlopig rijdt en start de auto weer naar tevredenheid (morgenvroeg definitieve check) en kan ik even weer normaal rijden.

Starten en lopen vanmorgen, volgens mij nog sneller dan voorheen! :eusa_dance:
Onderweg ook geen problemen, normaal verbruik, normaal vermogen.

Zo, volgende stap: de dieselspecialist. ::)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: