automaat schakelt niet meer in achteruit

Gestart door wepster, 05-10-2010 08:38:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: Dirk342 op 06-10-2010 23:17:33
Als de bak goed schakelt, wisselende tijden nu, duid het dus op iets electrisch en niet mechanisch want dan schakelde de bal continue slecht. 

Dirk,

ik wil de wijsneus uithangen, maar deze klachten komen me heel bekend voor. Mijn bak had een intern lek. Er zat een haarscheur in de bus waar een van de groepen op draait. Deze bus zit aan het deksel vast dat je vanaf het bestuurdesvoorwiel kunt zien.
Dit verschijnsel deed zich alleen voor als de bak heel warm was. De olie is dan namelijk erg dun en omdat het een haarscheur betreft heb je er alleen last van als de bak warm is.
De automaatspecialist kon de haarscheur zelfs niet vinden als de bak onder de auto uit was omdat de bak dan niet warm genoeg is. Bij mij was het probleem pas weg toen ze dat deksel hebben vervangen, niet na de 2x dat ze de bak gereviseerd hebben.

Nogmaals: als de achteruitrijdlampen branden in de R dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het de pnp switch is.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ik hoop het voor je Wibo, maar net als Maikel vraag ik het me toch af; vandaar ook mijn vraag op pagina 1:

Citaat van: )()()sT op 05-10-2010 09:37:29
Ik wist niet dat een "ralle" PNP switch er echt voor kan zorgen dat ie niet in de achteruit wilt  :eusa_eh:

De sensor zegt toch alleen maar in welke stand de bak staat (ook om te starten) en "bedient" ook  de achteruitrijlampen?

Weet je wanneer en waar die bak gereviseerd is? Duell ??

wepster

maikel ???

heb jij er lang mee door kunnen rijden of is jou bak er snel mee gestopt???
ik wil er namelijk mee terug rijden van rauris dus zoals je weet 900 km rijden vandaar mijn vraag ?

en he joost er is net iets meer dan 100 dkm een nieuwe bak onder gekomen door een orgineele volvo dealer in duitsland er onder gebouwd dus niks gerevizeerd maar nieuw en heb al met de mensen van volvo gesproken daar het
1 telang geleden is 2004
2 er meer dan 100 dkm mee gereden is vald dit niet onder garantie en kan ik niks verhalen op  volvo of de montage van hun  :eusa_wall: :eusa_wall:

mocht het inderdaad zo zijn wat maikel zegt dan ga ik er toch over denken om hem meteen om te bouwen naar een hand bak want dan zou het de derde bak zijn die er onder komt en ik heb geen zin  om iedere 100 dkm een nieuwe bak er onder te hangen  :o
nu maar hopen dat ik er dus morgen eeeeeeeeeh zaterdag mee naar limboland kan zonder brokken


knip

heyyy  wiep.

als je het niet redt kom ik je slepen met de poekelporsche :eusa_dance: :eusa_dance:

succes jongen.

mehn

Citaat van: wepster op 07-10-2010 18:14:37
heb jij er lang mee door kunnen rijden of is jou bak er snel mee gestopt???
ik wil er namelijk mee terug rijden van rauris dus zoals je weet 900 km rijden vandaar mijn vraag ?

Ik denk dat je dat nog wel haalt ;)
Het devies is de boel niet te heet te laten worden. Probeer zoveel mogelijk in de lockup te rijden (voet stilhouden op de snelweg ;))

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

UserID6342

Wieb, mocht je onderweg stil komen te staan / vallen.  Bel me dan even en dan komen wij je wel ophalen en zorgen we ook dat je thuis komt.  Is allemaal al geregeld voor het geval dat !!

UserID6342

Citaat van: mehn op 07-10-2010 09:41:22
Citaat van: Dirk342 op 06-10-2010 23:17:33
Als de bak goed schakelt, wisselende tijden nu, duid het dus op iets electrisch en niet mechanisch want dan schakelde de bal continue slecht. 

Dirk,

ik wil de wijsneus uithangen, maar deze klachten komen me heel bekend voor. Mijn bak had een intern lek. Er zat een haarscheur in de bus waar een van de groepen op draait. Deze bus zit aan het deksel vast dat je vanaf het bestuurdesvoorwiel kunt zien.
Dit verschijnsel deed zich alleen voor als de bak heel warm was. De olie is dan namelijk erg dun en omdat het een haarscheur betreft heb je er alleen last van als de bak warm is.
De automaatspecialist kon de haarscheur zelfs niet vinden als de bak onder de auto uit was omdat de bak dan niet warm genoeg is. Bij mij was het probleem pas weg toen ze dat deksel hebben vervangen, niet na de 2x dat ze de bak gereviseerd hebben.
Het wel of niet eigenwijs in deze maakt niets uit Maikel, we proberen beide Wibo zo goed en kwaad mogelijk te helpen.  Dat is simpel zat en staat ook buiten kijf !!

Citaat van: mehn op 07-10-2010 09:41:22
Nogmaals: als de achteruitrijdlampen branden in de R dan lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat het de pnp switch is.
Niet helemaal mee eens, want heb hier toch al diverse keren mogen maken dat de PnP defect was en achteruitrijlampjes gewoon branden.  Maar ik maak ook meer als zat mee dat metalen ABS controllers (die volgens iedereen nooooit kapot gaan) defect zijn.  En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.  Laten we nu maar eerst eens zien dat Wibo naar huis komt met die auto zaterdag en dan zien we allemaal wel weer verder.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Citaat van: Dirk342 op 07-10-2010 20:15:08
Niet helemaal mee eens, want heb hier toch al diverse keren mogen maken dat de PnP defect was en achteruitrijlampjes gewoon branden. 

Maar wat had je dan voor symptomen?? Ook niet goed schakelen? Meestal zijn het de achteruitrijlampen of het niet starten bij een defecte pnp volgens mij...

Ik ben benieuwd...  :eusa_pray:

KIM

't komt mij ook een beetje vreemd voor, want de achteruitrijlichten worden via de PNP switch aangestuurd.
Heb het bij de GLT meegemaakt en de symptomen komen overeen met wat de meesten hier beschrijven bij een defecte PNP:
- Achteruitrijlichten gaan niet branden
- Bak schakelt niet meer naar lock-up

De rest van de versnellingen zijn volgens mij gewoon mechanisch geregeld. Uitzonderingen bevestigen echter de regel, dus het kan geen kwaad om eens kritisch naar wat signalen te kijken.

Wibo: De lockup van de 4e versnelling schakelt in net boven de 100. Het is dan zaak om het pedaal niet te zwaar te beroeren, want dan schakelt íe terug. Bak ook in eco stand zetten, dan schakelt ie iets minder snel terug.

Lock-up is de enige manier om de temperatuur in bewang te houden.

Succes en een veilige thuisrit!

arjenT5R

Eigenlijk is bijna de hele bak electronisch gestuurd  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

wepster

nou de vakantie zit er op ga nu meuren en norgen om 7 uur rijden  :eusa_wall: man wat gaat zo'n week snel

oja de roffel heeft een schoonheids cuur gehad  :o :o :o van ome ivo  :eusa_clap: foto's volgen morgen eerst maar eens op me gemakkie naar huis dan zien we wel weer verders

ik hou jullie op de hoogte



rogerV701998

Citaat van: wepster op 08-10-2010 23:07:18
nou de vakantie zit er op ga nu meuren en norgen om 7 uur rijden  :eusa_wall: man wat gaat zo'n week snel

oja de roffel heeft een schoonheids cuur gehad  :o :o :o van ome ivo  :eusa_clap: foto's volgen morgen eerst maar eens op me gemakkie naar huis dan zien we wel weer verders

ik hou jullie op de hoogte




Goede reis! Hopelijk blijft de bak het doen. :eusa_pray:

)()()sT


Vulk