Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Volgens mij is dat geneuzel van Nikon om toch nog wat te kunnen verkopen :evil:

Nee hoor, volgens mij moet iedereen doen wat ze willen en geld uitgeven aan wat ze willen. Ik ben van mening dat een goede fotograaf zelfs met wegwerpcameras gave foto's kan maken, maar het helpt wel als je er een sloot met geld tegenaan gooit om duurdere kit te kopen. Bij veel situaties scheelt het een hoop als je een 1000d of een 7d hebt. 3 fps of 8 fps is het verschil tussen een gave foto en een perfecte foto.

Maar een dure camera is wat mij betreft zeker niet een garantie voor een goede foto.

Marc O.

Als je 8fps nodig hebt om 1 goede foto te maken, dan zou je toch eens een Nikon moeten proberen :evil: :-* :-* ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 26-05-2013 16:18:09
Als je 8fps nodig hebt om 1 goede foto te maken, dan zou je toch eens een Nikon moeten proberen :evil: :-* :-* ;D

Maar ik heb helemaal geen 7D :)

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 26-05-2013 16:32:42
Citaat van: Marc O. op 26-05-2013 16:18:09

Maar ik heb helemaal geen 7D :)

;D

Laat me raden: Die gaat er binnenkort eentje komen? :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Om eerlijk te zijn: nee. De 7d heeft cf en ik heb SD als eis. Maar misschien een 70d als hij uit komt?

FGG

Ik lees hier een hoop over lenzen, camera's en de man erachter.

Ik ben 't iig eens met de stelling dat de man erachter uiteindelijk de foto moet maken, al zou ie een 5D in de handen hebben met de duurste lens, maar als de instellingen óf de compositie niet lekker zijn wordt 't nix.

Wat ik niet tegenkom is het feit dat een lens met een vast brandpunt toch mooiere foto's maakt dan een lens met een variabel brandpunt. De indruk is vaak hoe groter het kanon voor de body hoe beter 't is, maar ik heb vorige maand een Canon EF 50mm 1.8 gekocht, vast brandpunt, superlicht, klein, betaalbaar en maakt geweldige foto's:

Bijkomstigheid: geen zoom dus als fotograaf moet je wat creatiever worden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Demon

Ik heb als klein jochie (ik weet het.....) ooit eens met een simpel Kodak cameraatje een hele mooie tegenlicht foto gemaakt van de Lorelei.
Ik heb dat later diverse keren met de duurste spiegelreflex camera's (Praktika, Canon, ElbaFlex, Nikon....) en de beste lenzen (Vivitar, Tamron, Zeiss Ikon, noem maar op) geprobeerd, en het is nooit meer gelukt.

Helaas ben ik de foto kwijt door omstandigheden, maar wat ik ermee wil zeggen is: "Vaak is de mooiste foto een toevalstreffer".

"Een goeie fotograaf ziet de foto al voordat hij gemaakt is" zei mijn vader altijd.

Groet,
The Demon.

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 26-05-2013 17:04:51

Ik ben 't iig eens met de stelling dat de man erachter uiteindelijk de foto moet maken, al zou ie een 5D in de handen hebben met de duurste lens, maar als de instellingen óf de compositie niet lekker zijn wordt 't nix.

Wat ik niet tegenkom is het feit dat een lens met een vast brandpunt toch mooiere foto's maakt dan een lens met een variabel brandpunt. De indruk is vaak hoe groter het kanon voor de body hoe beter 't is, maar ik heb vorige maand een Canon EF 50mm 1.8 gekocht, vast brandpunt, superlicht, klein, betaalbaar en maakt geweldige foto's:

https://static.fotokonijnenberg.nl/product_images/large/112998.jpg

Als je iets meer uit had kunnen geven zou ik je van harte de 40 mm pancake aanraden. Zit echt bizar vaak op mijn 60D. Geen gezicht, maar het fotografeert fantastisch.

UserID25761

Citaat van: FGG op 26-05-2013 17:04:51

https://static.fotokonijnenberg.nl/product_images/large/112998.jpg

ze noemen deze lens niet voor niets de plastic fantastic   ;D  (heb hem zelf ook)  :eusa_shhh:

The Volvoboy

Citaat van: fpede op 26-05-2013 15:21:22
with canon you can, wat je met nikon niekon,...  ;D

+ heel veel! ;D ;D ;D ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Thys

The Demon

Hé gatverdamme, je gaat toch geen poep fotograferen?

Groet,
The Demon.

BBS

Ooit begonnen met een Pentax Makkelijk Zat 50 spiegelreflex en een stapel lenzen met losse flitser.
100-300 zoom, 70-100mm en een 28-80mm
Een tijdje toen ik werkloos was voor weinig centen een Pentax KD10 digitale spiegelreflex op de kop getikt via MP.
Daar is nog een Tamron groothoek lens bij gekomen, 12-35 en een 18-50mm lens.
Tevens een studieboek opgesnort voor het maken van de kiekjes.

Daar is het bij gebleven :-[ Jammer genoeg geen tijd voor, terwijl ik het altijd wel graag heb mogen doen.
Toch maar eens zien dat ik de fotografie weer eens oppak. ::)
Volvoloos....

Laurent

Hee, een onderwerp waarover ik meepraten kan. :)
Fotografie zit bij mij ook tussen pieken en dalen. Momenteel in een dal, wellicht ook door drukte op de opleiding. Loop wat festivals af, maar daarbuiten fotografeer ik nauwelijks. Jammer, want er ligt een hoop apparatuur te verstoffen, maarja, mijn school gaat voor. Ik ben het ermee eens dat degene die de camera bedient het belangrijkste is. Ik heb wat lenszooi, redelijk up to date, maar mijn body is oud, echter kan ik er nog steeds aardig mee doorknallen, echter merk ik bij weinig licht inmiddels steeds meer de beperkingen (door de ouderdom is hij minder goed in slecht licht, dus moet je naar langere sluitertijden wat niet lekker gaat met springende mensen zonder flitsergebruik). Een body koop ik eigenlijk ook niet nieuw, lenzen wel, maar een body schrijft nieuw zo snel af, dat vind ik zonde.
Een van mijn favo combi's 8) :

New ballhead by Sporingerdam, on Flickr

Bas T5r

tot vorig jaar altijd bezit gehad van Canon; de 5d; opgevolgd door de 5DMK2. Glas: 17-40 2.8L , 50mm 1.4 USM2, 70-200 2.8 L ( geen IS ) en 580 flitser.

vorig jaar alles in 1x goed verkocht, nu weer in opbouw : Nikon  :) waarom? om een echt oordeel te kunnen hebben over de 2 merken.

Ondertussen is er alleen nog een D800 body met een 50mm. De rest komt eraan....
855 T-5R