Digitale camera ervaringen?

Gestart door nOOb, 24-03-2004 20:37:05

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: EVV op 15-01-2009 12:07:20
Citaat van: viking_in_shorts op 15-01-2009 11:39:09
De 350d is getest met de 50 mm 1.4 lens  (van zo'n €300) Misschien dat de testen andere resultaten geven als je een minder licht-sterke non-prime lens neemt waar deze discussie mee begon? (zoals de 18-200)
Inderdaad zou de resolutie dan misschien wat lager uit vallen, maar de ruis blijft hetzelfde. Je loopt gewoon tegen de grenzen van electronica aan, de foto gevoelige cellen van een dSLR zijn veel groter dan van een compact camera, dus zal het signaal sterker zijn zodat je het minder hoeft te versterken, dus minder ruis. Lees op dezelfde site maar eens de test van de 50d, die is minder goed op hoge ISO waarden dan een 40d. Die heeft meer MPixels, dus kleinere foto cellen, en helaas meer ruis.
Nou heb ik over het algemeen niets tegen ruis, ik maak rustig foto's op ISO1600 als het niet anders kan, ook met m'n D70, maar vind het wel jammer als er geen detail meer in een foto zit. Vandaar dat ik de ruis reductie van m'n D200 uitgezet heb. Liever ruis dan geen detail!

Resolutie is een resultaat van de CMOS. Scherpte / technische qualiteit wordt onder andere beinvloed door de lens. (en zo ook dus de details)

Eugene

Citaat van: viking_in_shorts op 15-01-2009 12:00:00
Ik wil niet m'n gelijk halen, maar denk dat "men" vaak anders zou kunnen denken. Ik zeg niet dat er iemand "fout" of "goed" is, maar wil graag alternatieven aandragen waardoor mensen misschien dingen anders gaan zien. Om een parallel te trekken = er zijn nog steeds mensen die een vermogen voor een PC neerleggen om er vervolgens (alleen maar) mee op het internet te surfen. Of wat zou je zeggen van 1000+ PK in je auto om er vervolgens (alleen maar) een beetje mee in de bebouwde kom rond te rijden. Gewoon eerst bedenken wat je wilt, en dan pas gaan kijken wat je nodig hebt.

Maar euh - wat bedoel je met "veel zoem"? De meeste profi-fotograven hebben statieven, schijt-dure IS lenzen en idem-camera's om er mooie foto's te schieten. Die mensen schieten 1000'en foto's en vervolgens is er 1 goed genoeg om in de krant te zetten.  Als jij erg veel zoem wilt en toch mooie foto's, stel ik voor dat je een paar stapjes naar voren doet ;)

zoom-zoom :P

Volgens mij heb je ook gewoon gelijk wat dat betreft, is gewoon handig om 12x zoom te hebben. stapje naar voren kan ook...

Ik heb nu een Sony DSC-H1.. al wat ouder en maakt aardige foto's maar zelfs die ultra compacte camera's van Sony (W serie) maken nu véél mooiere foto's dan wat die H1 van mij doet.... Met als nadeel van die dingen dat ze "maar" 3x zoom hebben.

If it's not blown, it sucks...

jan piet

Gebruik zelf mijn Canon 450D erg veel, en heb niét de indruk dat de foto's vager zouden zijn. Weet wel dat er voor bv Fuji speciale programma's te koop zijn om super natuurlijke kleuren te verkrijgen. Ben al ruim 30 jaar fanatiek Canonman, maar denk dat zoiets erg persoonlijk is en te maken heeft met wat je eerste betere camera is. Geloof niet dat Nikon en meerdere merken veel beter of juist minder is.

Qua bewerken is mijn ervaring dat je bijna altijd wel iets moet nabewerken, maar dat het contrast en/of belichting met Digital Photo Pro zelden meer dan 2-4 punten nodig heeft. Ben overigens wel zoekende naar een iets beter programma, maar kijk nog es rustig door.

Wél erg belangrijk om niet in de automatische modus ( de kiekjes modus soms óók handig) te draaien, maar in de creatieve programma's, maar daarom koop je dan ook een digitale spiegelreflex  :eusa_shhh:

Qua zoombereik tenslotte, ik gebruik de lenzen die ik ook op mijn 3000V gebruikte ( althans de telelenzen enz). Mijn zoomlens heeft door de sensor een bereik wat niet meer de 300 mm is maar nu op ongeveer 480 mm uitkomt. Scheelt véél lopen  ;D

Gr, JP

Domaso

Na lang wikken en wegen een Sony A300 gekocht. Ben nu op zoek naar een fototas die me bevalt. Liefst een rugzak.

Welke positieve/negatieve ervaringen hebben jullie met je fototas?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Citaat van: Domaso op 20-01-2009 11:19:31
Na lang wikken en wegen een Sony A300 gekocht. Ben nu op zoek naar een fototas die me bevalt. Liefst een rugzak.

Welke positieve/negatieve ervaringen hebben jullie met je fototas?

Heb goede ervaringen met de "slingshot" serie. Prettig omdat je de tas makkelijk van rug naar buik kan draaien. Maar als je wat meer uitrusting hebt past 't allemaal niet meer. Bij mij hield het op toen ik m'n 70-200 F4 USM IS kocht.

Domaso

Slingshot serie zijn mooie tassen. Ik heb zelf gekeken naar de "flipside" van hetzelfde merk. Spreekt mij persoonlijk meer aan omdat het nog meer een rugzak is dan de slingshot.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

LPGLE

iemand nog een leuk 2e handsjete koop ? 

minimaal 4 megaP.

HaRdCoRe-WeZ

LPGLE

al het mindere wat we hebben gehad was niet naar tevredenheid,  en op het werk hebben we iets van 4,2 mp die maakt super foto's.
Maar ben maar een leek,  en heb nu een goedkoop kodak gevalletje van 3,2 mp

animalT5R

Heb er 2,een Konica minolta met 3.2 mPix en een Kodak 8.0mPix
Laat die konica Minolta nou betere foto's maken dan de Kodak  :eusa_wall:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Kingfisher

De kogel is eindelijk door de kerk hoor!

Canon 1000D gekocht vandaag (altans, mijn aanstaande heeft hem opgehaald).
Nog niet in handen gehad, dus ervaringen volgen nog  :D

Domaso

Citaat van: Domaso op 20-01-2009 15:48:02
Slingshot serie zijn mooie tassen. Ik heb zelf gekeken naar de "flipside" van hetzelfde merk. Spreekt mij persoonlijk meer aan omdat het nog meer een rugzak is dan de slingshot.

Uiteindelijk een Naneu Pro Alpha gekocht. Uiteraard nog geen gebruikservaringen. Prijs in vergelijking met bv. LowePro, Crumpler etc zeer positief. Prijs bij cameranu.nl meer dan de helft goedkoper dan bij konijnenberg.nl.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

gewoon peter

Citaat van: Domaso op 28-01-2009 20:22:33
Citaat van: Domaso op 20-01-2009 15:48:02

Uiteindelijk een Naneu Pro Alpha gekocht. Uiteraard nog geen gebruikservaringen. Prijs in vergelijking met bv. LowePro, Crumpler etc zeer positief. Prijs bij cameranu.nl meer dan de helft goedkoper dan bij konijnenberg.nl.

Goede keus, heb zelf ook de naneu pro urban, zelfs m'n laptop kan er bij. Prima tas. gr. peter

viking_in_shorts

Heb eens gekeken - da's een flinke tas die je daar hebt!  Is dat niet een beetje onhandig?