EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdidude

Vandaag kmtje of 100 gereden...is zeker direkter op gas..heerlijk!
Tot mijn verbazing was lampje motormgmnt uit bij thuiskomst.
Lampje is niet kapot dat heb ik gecheckt middels contact maken na uitschakelen..
Is mijn vliegende baksteen dan toch slimmer dan ik dacht?
5 cilinders is meer dan 4

tdidude

En vandaag het lampje weer aan na aantal km...en niet meer uitgegaan :(
dus nee hij is niet slimmer dan ik dacht :) 
5 cilinders is meer dan 4

jabo

#122
Heb het ook maar effe gedaan. Slangetje van de EGR-klep afgetrokken, schroef erin en daarom heen een tyrap.
Op het open end van de klep een strakke dop gezet. Het slangetje met schroef erin op de beugel met een ty-rap vastgezet. Nu 100 km gereden en geen lampje zoals voorspeld. Auto is inderdaad wat directer op het gas en het
roeten is beduidend minder geworden. Prima zo

kyro

Citaat van: jabo op 18-05-2007 16:45:22Nu 100 km gereden en geen lampje zoals voorspeld.

als je een tdi hebt en geen 2.5D, blijft het idd uit !

gr

Esveldt

Ook hier maar ff plaatsen:

Zoooooooooo, eindelijk kan ik accelereren zonder schaamrood op mijn kaken! 

Plaatje er tussen gezet, aandraaien klaar.

ff warmrijden, eerste paar keer doortrekken met steeds minder walm en toen minimale rook ontwikkeling.

Nu de pomp nog laten afstellen en maar eens een keer denken aan een chippie.

A3

Zo hoort het ook. ;D Goedkoop chippen bij Fasttec in Neede ( Gld ).
€ 300.- :eusa_clap:
Gr.

Hen3

#126
Citaat van: Esveldt op 28-05-2007 12:16:18
Zoooooooooo, eindelijk kan ik accelereren zonder schaamrood op mijn kaken! 

Toch maar gedaan Paul?



Citaat van: A3 op 28-05-2007 20:11:23
Goedkoop chippen bij Fasttec in Neede ( Gld ).
€ 300.-

€350 toch?

jabo

Citaat van: Esveldt op 28-05-2007 12:16:18
een keer denken aan een chippie.


Niet denken , maar gewoon doen Paul. Dit geeft TDI rijden een nieuwe dimensie. Geloof ons (A3 en Hen3 incluis) nou
maar.

Hen3

Citaat van: jabo op 29-05-2007 21:29:34
Niet denken , maar gewoon doen Paul. Dit geeft TDI rijden een nieuwe dimensie. Geloof ons (A3 en Hen3 incluis) nou maar.

Die van mij is (nog...) niet gechipt hoor!

Esveldt


jabo

Wil je een keer proef rijden Paul???? :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:

Esveldt

Euuh, heb zelf een keer een R gechipt! Weet wat de impact is.

Wil een TDI niet met een R vergelijken maar denk dat de sprong vooruit net zo groot is.

jabo

Bij mij wekte het chippen inderdaad een soortgelijk gevoel op Paul .  Enuh........   nog steeds.
Als je wat wilt hoor ik  het wel, het aanbod blijft van kracht.
Succes met je beslissing

:eusa_doh: :eusa_doh: :eusa_doh:

RRRRR_Ramon

#133
Nog maar net dieselrijder en dit topic eens doorgenomen.........

Ik begrijp eruit dat de EGR afdoppen of omleiden bij mijn 2.5D (MY'99) geen zin heeft, ik krijg dan te maken met een brandend emissie / motormanagementlampje. Nu rookt de auto niet eens zoveel, behalve de eerste keer na goed warmlopen en je gebruikt dan de kick-down een keer of wanneer je eens wat verder doortrekt in een versnelling (4000 tpm) dan zie je vooral 's avonds in het lichtschijnsel van je achterligger een lichte walm die van korte duur is. Het is zeker geen (constant) roetende of walmende auto.

Soms gaat na zo'n kick-down het emissie-lampje branden om na ca. 4 á 5 minuten weer te doven. In de tussentijd merk ik geen vermogensverlies of wat dan ook.

Nu mijn vraag: brandt het lampje nu na z'n kick-downactie nu puur omdat de motor tijdelijk niet heeft voldaan aan de emissie-eisen of is er iets anders mis?  :-\

[edit] PS: Auto is afgelopen 24 mei nog APK gekeurd met roetmeting, de waarde daarvan is mij niet bekend. [/edit]
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Wat zijn de foutcodes?


Gr ;)