EGR-klep op Tdi

Gestart door denkweb, 27-03-2004 18:58:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A3

Ik ga binnenkort de distributie riem vernieuwen. Dan laat ik de pomp opnieuw afstellen. De EGR klep sluit ik binnenkort af met een plaatje, dan weet ik zeker dat deze afgesloten is. Ga dan ook het inlaattraject reinigen.
De LMM is onlangs vernieuwd.
Gebruik 10W40 halfsyntetisch, ververs elke 20.000 km (rij ca 1500 km per week overwegend autobaan, gaat de olie langer mee).
Hij krijgt z'n onderhoud tijdig. Doe dit trouwens zelf.
Als dit gebeurt is (over ca 4 wkn) kom ik hier op terug.

kyro

Citaat van: coolyo0o op 24-03-2007 13:33:18
ik heb net het slangetjenaar de egr klep ook dicht gezet met een schroefje in het slangentje, ik heb er net 50 km mee gereden en totnu toe geen lampjes en gaat alles goed. ik heb hem getest tot 190 km/h en zag in tegenstelling tot andere keren hard rijden geen grote zwarte wolk achter me dus het roken is in iedegeval een stuk minder.
omdat het pas 50km is wat ik gereden heb kan ik nog niet echt van nadelen spreken ik hoop ook dat dat zo blijft.

tot nu toe lijkt het rorken minder te zijn en iets meer trekkracht bij lage toerentallen.

heb vanochtend ook de EGR-klep dicht gemaakt !
nu 70 km mee gereden, en idd geen brandend lampje !
wat gelijk al opviel:  bijna geen black smoke, met flink
doorhalen ! 
was hiervoor wel anders !
nu maar verder afwachten, of er wat veranderd, met
verbruik ed.

A3

Wacht met spanning je berichten af.
aar rij je trouwens op? Diesel of plantaardige olie?

Rayman

Citaat van: A3 op 25-03-2007 21:21:54
Wacht met spanning je berichten af.
aar rij je trouwens op? Diesel of plantaardige olie?

Ik heb t al vaker gezegd...Die 5-cylinder is een echte patatbusdiesel! ;D
Dark Side of the Force is German

kyro

Citaat van: A3 op 25-03-2007 21:21:54
Wacht met spanning je berichten af.
aar rij je trouwens op? Diesel of plantaardige olie?

'PATATBUS" diesel ;D

A3


kyro

#81
gewone diesel dus !! ;)
en soms vie power, maar dat maakt volgens mij,
bij nader inzien geen reet uit :)

A3


pimsam

...
Sterker nog, het is alleen maar beter (voor de motor): minder roetaanslag en de LMM blijft langer heel.
...


Hoezo blijft de LMM langer heel?

De 'gercyclede' lucht komt niet langs de LMM volgens mij.

Ik meen gelezen te hebben dat het inlaattraject na verloop van tijd vervuild door de EGR, zelfs tot aan de LMM.  Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

EGR lampje bij de 2.5D gaat aan (sensor in EGR-buis)
Waar zit deze sensor? Zit er volgens mij geen (software matig geregeld). Heb je een foto of Vadis.

Groeten
Bas


pimsam

Hmmm, ik zie dat mijn copy-paste niet helemaal uit de verf komt...... hopenlijk is het nog een beetje duidelijk zo

A3

Ha Kyro,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb hem 4.5 jaar geleden gekocht met 360.000 km op de klok.Ik rij tussen de 50.000 en 60.000 km per jaar. Wel allemaal autobaanwerk. Vandaar misschien die hoge kilometerstand. Is nog bijna niks aan stuk gegaan. Zelfs de uitlaat niet. Ik denk dat ik buiten het normale onderhoud nog geen € 1000.- kosten heb gehad in die tijd. Hoop er nog 2 ton mee te draaien.
Groeten

A3

Ha kyro,

Ik kan niet op je berichten reageren anders dan hier. Als ik je wil beantwoorden kan het systeem je adres niet vinden.  Stuur me anders even je mail adres.

Groet A3( Adry )

mehn

Citaat van: A3 op 27-03-2007 20:32:51
Als ik je wil beantwoorden kan het systeem je adres niet vinden. 

Dan moet je je antwoord naar "sandman" sturen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

A3


Herminator

Heeft iemand ergens een uitleg om de hele inlaat ook schoon te maken?
Kan het zo erg zijn?