Bodemloze Put is niet meer!

Gestart door Teddy81, 25-11-2010 15:02:19

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Teddy81 op 04-01-2011 13:01:49
Citaat van: mehn op 04-01-2011 12:47:05
Wat is precies het probleem; het programmeren van de instelling of het verzetten van de stoel naar een ingestelde stand?
Het programmeren, en daarmee ook meteen het verzetten, want ik kan er geen instelling inzetten.

Je drukt de "MEM"-knop en de "1"-knop tegelijk in als je wilt programmeren? Dus "MEM" vasthouden als je "1", "2" of "3" kiest?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Teddy81

Ja klopt ja, dat doe ik. Maar dan wordt er niets geprogrammeerd. De rechter stoel werkt wel.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Teddy81

Citaat van: mehn op 04-01-2011 13:43:16
Citaat van: Teddy81 op 04-01-2011 13:38:56
De rechter stoel werkt wel.

Oh ok, dat had ik gemist ;)

Dat kan kloppen, want dat staat ook nog nergens! LoL ;D Mijn fout! :eusa_wall:

Jack v

kun je het geheugen niet om zetten van rechts naaar links.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Teddy81

Daar heb ik ook nog aan zitten denken ja, maar dan is het probleem nogsteeds niet opgelost.
Ik heb het namelijk niet echt nodig, ik ben immers de enige die in de auto rijdt, maar het moet gewoon werken. Of het nou de linker of de rechter stoel is. ;)

KIM

Maar daarmee kun je wel dingen uitsluiten:
- Is het de regeleenheid
- Is het het bedieningspaneel?

Teddy81

Ja, las ook al in een ander topic even de bediening omwisselen. Goed idee en ga ik proberen.

Teddy81

Goed, bediening omwisselen heeft niet geholpen.
Links doet t nogsteeds niet, rechts wel, ook met omgewisselde bedieningspanelen.
Rechts kan ik met het linker paneel gewoon nieuwe standen inleren en deze ook kiezen. Links gebeurt er niets.
Wel hoor ik op de linker stoel de relais klikken als ik op de 1,2 en 3 knoppen druk, zoals dat ook werkt op de rechter stoel!
Er is dus nog maar 1 mogelijkheid over, erkan geen nieuwe stand aangemaakt worden in het geheugen omdat er door de regelunit niet gereageerd wordt op de mem-knop.
Jammer! :(

Teddy81

En inderdaad, ligt ook bij mij een van de draden van de stoelverwarming los!
Mooie volgende klus dus! LoL ;D

ulkeman

handig he iemand anders die het weer even gemaakt heeft word je er direct aan herrinerd.
zou het met dat geheugen nog ergens anders mee te maken hebben?
je zegt dat je wel een relais hoort klikken.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Teddy81

Tsja, misschien. Ik weet het niet. Aan de rechter kant klikt er niets als ik de mem-knop indruk. Aan de linkerkant ook niet. Dus daar kan ik niet aan horen of dat misschien het probleem is. Het zou kunnen dat die regelunit gewoon kapot is of dat er binnen een los contact zit. Dat ga ik nog maar even een keer uitzoeken.
Dan moet ik wel dat kastje erondervandaan toveren eerst. Dus dat ga ik eerst maar een keer doen, als ik weer tijd heb! ;D

ulkeman

als je toch met de stoelverwarming bezig gaat kun je dat gelijk mooi mee pakken toch :eusa_whistle:

afdeling dalfsen

Teddy81

Ja inderdaad, dan haal ik het kastje er even onder vandaan en kijk ik of er misschien ergens een los contact in zit. Dat hoop ik dan maar! ;)
Misschien een zelfde soort fix als de ABS-controller. Die is ook al een keer doorgesoldeert.

ulkeman

zou natuurlijk wel de mooiste oplossing zijn of een los draadje.
ben benieuwd en natuurlijk wel foto's maken he ;D

afdeling dalfsen