Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jack v

Citaat van: BarryB op 29-06-2011 22:32:55
Automaat zou ik wel regelmatig doen, maar een handbak pas als de bak in de soep draai  :D
ja grapjas dan helpt nieuwe olie ook niet meer. dan word het revisie.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BarryB

Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:32:04
Eigenlijk vind ik dat vreemd Barry, elke olie verliest toch na een aantal jaren zn smerende en reinigende werking. Als je zag en vooral rook hoe die olie eruit kwam denk ik toch wel dat het soms nodig is.
Volgens mij staat er in Vadis ook iets beschreven van 90dkm 0f 110dkm verversen.

75W90 blijft lang goed en blijft vrij dik. met de beurt bij Volvo doen ze het ook niet, alleen als je het vraag.

BarryB

Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:35:52
Citaat van: BarryB op 29-06-2011 22:32:55
Automaat zou ik wel regelmatig doen, maar een handbak pas als de bak in de soep draai  :D
ja grapjas dan helpt nieuwe olie ook niet meer. dan word het revisie.

Wil er eigenlijk mee zeggen dat het nooit gedaan wordt, de bak van Volvo is gewoon heel goed.


Jack v

Citaat van: BarryB op 29-06-2011 22:37:21
Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:35:52
Citaat van: BarryB op 29-06-2011 22:32:55
Automaat zou ik wel regelmatig doen, maar een handbak pas als de bak in de soep draai  :D
ja grapjas dan helpt nieuwe olie ook niet meer. dan word het revisie.

Wil er eigenlijk mee zeggen dat het nooit gedaan wordt, de bak van Volvo is gewoon heel goed.


dat wil ik niet ontkennen, maar de olie die er in zat was echt niet fris meer.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

M a r c

Citaat van: BarryB op 29-06-2011 22:32:55
Automaat zou ik wel regelmatig doen, maar een handbak pas als de bak in de soep draai  :D
Een automaat met veel KMS en die nog nooit ververst is zou ik lekker vanaf blijven...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BarryB

KMS daar zeg je wat goeie tuner  ;D

daytonawim

#591
Citaat van: Jack v op 29-06-2011 22:34:57
Citaat van: daytonawim op 29-06-2011 22:30:03
Ik heb het in het verleden ook gedaan bij de GLT dat beviel super, bij de automaat zou het ook niet noodzakelijk zijn ook daar had ik prima ervaringen mee, met 330 k op de klok schakelde deze nog perfect.
Bij de nieuwe GLT gaat dit zeker ook gewoon gebeuren, alleen het vullen is een beetje lastig.
stukje tuinslang van een 70cm ongeveer en een klein trechtertje Wim, dan wil het heel goed. Tuinslang een klein stukje in de vulopening wrotten en schenken maar. Ik heb het met een maatbeker gedaan om weinig olie te verspilllen. Toen er 2.15L inzat de slang eruit en de paar druppen die er dan teveel inzitten loopt er uit.

Zo heb ik het toen ook gedaan :-)

Met een welles nietes discussie schieten we niet veel op.

De dealer doet ook niet alles slim, die vervangen ook zaken niet (altijd) preventief, terwijl het mischien wel slimmer en voor de klant goedkoper is op de langere termijn, kan ook aan de kennis van de monteur of werkplaatschef liggen.

BarryB

Daar heb je gelijk in, maar of bak olie nou echt nodig is   :eusa_think:  nee.

Volvo vervang ook geen bougies verdeelkap en rotor op tijd.

Als je geen foutcode hebt is er niks mis zeggen ze dan  ;D

The Demon

Dealers vervangen niets preventief want als het stuk gaat verdienen ze meer.
Op de verkoop van auto's verdienen ze helemaal niets, maar aan het "onderhoud/reparatie gebeuren" des te meer.
Neem de werkplaatstarieven, €120,00 is niets bijzonders.
Een werkplaatschef, die beweert dat je de kilometerstand van een 855 van 1996 niet kan uitlezen omdat het een mechanische teller is (Volvo dealer Prinsenhof Haarlem) getuigd nou niet bepaald van vakbekwaamheid.

Groet,
The Demon.

thuur

Citaat van: The Demon op 30-06-2011 00:03:35
Dealers vervangen niets preventief want als het stuk gaat verdienen ze meer.
Op de verkoop van auto's verdienen ze helemaal niets, maar aan het "onderhoud/reparatie gebeuren" des te meer.

Nu spreek je jezelf tegen... Als je iets preventief vervangt is het 100% zeker inkomsten voor de garage. Als je gokt dat het stuk gaat, kan nog wel eens een hele poos duren voordat het stuk gaat.


Gr ;)

cas

Mijn handbak heeft gister nieuwe vloeistof en keering gekregen. Oei, wat een verademing met schakelen  :o   

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Vanddaag weer geïnvesteerd in de rofffel, klein onderhoud wat ook weer nodig was. Vanmorgen bij scanpech een distributiesteun besteld  die is vanmiddag al geleverd das nog eens snelle service.


De oude was behoorlijk ingezakt en gescheurd:



en gemonteerd het verschil in hoogte is duidelijk te zien:



Met dank aan forumtransporteur Douwe die hem voor me mee heeft genomen uit Dordrecht :eusa_clap: :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Douwe

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

SirRutte

Ah, jij hebt hem ook vervangen :)

Die steun krijgt het door de jaren heen blijkbaar flink te verduren, bij mij was er ook niet veel meer van over. Kortom een dankbare klus zo'n steun vervangen!

Jack v

yep idd Rutger, geen gebonk meer en volgens mij is ie er ook stiller van geworden.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.