Matthijs en zijn V70R, alles verkocht.

Gestart door MVeldhuis, 19-01-2011 21:51:57

Vorige topic - Volgende topic

Thys

En de kabelboom, koelwaterslangen, stuurhuis, wielophanging... :P

ulkeman

Citaat van: jrkalf op 19-05-2011 18:42:24
Citaat van: maartendeb op 19-05-2011 18:20:18
Citaat van: MVeldhuis op 19-05-2011 18:07:15
Eerst maar even het blok en bak er uit halen

zijn deze skills ergens te downloaden? :eusa_drool:

subframe los, motorsteun aan de bovenkant los.. misschien even iets met dempers los halen en dan ligt je het geheel er zo onder uit de auto.
Dat heb ik van horen en zeggen. Subframe is 4 bouten.

inderdaad zo kan het maar het kan ook bovenlangs. en dat wou matthijs doen volgens mij. in dat geval moeten er andere dingen los gehaald worden en blijft het subframe zitten.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

MVeldhuis

Inderdaad heb ik het bovenlangs gedaan, met subframe eronderuit is ook erg makkelijk, maar ik wil de auto graag rolbaar hebben tot de reciprozaag ook daadwerkelijk aanwezig is, anders zit ik met een klomp ijzer op de oprit die geen kant op wil.

Het komt er op neer dat je de stuurbekrachtigingsleidingen losneemt bij de pomp, de koelwater en kachelslangen eraf pakt, accu en luchtfilterhuis even weg en dan met een kniptang vrolijk tekeer in de kabelboom.
Dop 36 voor de aandrijfassen had ik niet, ook geen compressor en luchtsleutel trouwens, dus even de flex door de assen gehaald, dan hoef ik ook niet bang te zijn dat tijdens het verzetten een wiellager uit elkaar dondert en daarmee het wiel onder de auto weg. Dit gebeurde onlangs op een niet nader te noemen locatie tijdens een niet nader te noemen project waardoor een gewaardeerd forumlid op een haartje na zijn teentjes kwijt was.

En dan kom je er tijdens het takelen achter dat je een hele volvo op kunt hijsen aan 2 brandstofslangetjes, sjips.
Die doorgeknipt en toen was het spulletje er zo uit.

ulkeman

lekker bezig matthijs.

we zullen dat ding wel eens even aan stukken zagen :evil:

de oprit is zo te zien ook gelijk goed gebruikt :eusa_whistle:

afdeling dalfsen

ulkeman

Citaat van: MVeldhuis op 19-05-2011 21:37:30
Dop 36 voor de aandrijfassen had ik niet, ook geen compressor en luchtsleutel trouwens, dus even de flex door de assen gehaald, dan hoef ik ook niet bang te zijn dat tijdens het verzetten een wiellager uit elkaar dondert en daarmee het wiel onder de auto weg. Dit gebeurde onlangs op een niet nader te noemen locatie tijdens een niet nader te noemen project waardoor een gewaardeerd forumlid op een haartje na zijn teentjes kwijt was.

hmm :eusa_think:

afdeling dalfsen

BBS

Heb je de 854 nog op tijd kunnen afvoeren vandaag?
Was een leuke peut werk. :eusa_whistle: dat slopen dan.... ;D
Volvoloos....

ulkeman

Citaat van: BBS op 21-05-2011 21:02:19
Heb je de 854 nog op tijd kunnen afvoeren vandaag?
Was een leuke peut werk. :eusa_whistle: dat slopen dan.... ;D

nee is niet gelukt. helaas.

afdeling dalfsen

MVeldhuis

Zagen met de reciprozaag zou een erg lang verhaal gaan worden dus hebben we besloten om het anders te doen.

We hebben het subframe en achteras al gelost maar het hangt nog wel op de bouten, als ik maandag het wrak naar de oud ijzer boer breng dan los ik de bouten voor hij het wrak op tilt, en als het goed is ligt de as en het subframe dan nog op de ambulance. Lukt dit onverhoopt niet dan sleutel ik daar wel even verder tot het wel los is.

Verder een leuk dagje gehad vandaag ;D

elianmars

Citaat van: MVeldhuis op 21-05-2011 21:46:12
Zagen met de reciprozaag zou een erg lang verhaal gaan worden dus hebben we besloten om het anders te doen.

Welnee  ;D

Van

naar

naar

naar

naar

:eusa_dance: :eusa_dance:

MVeldhuis

Haha, dat was ook mijn plan eerst, maar omdat ik absoluut geen gebroken ruiten op de oprit wilde ivm loslopende honden wilde ik niet eerst de ruiten los gaan snijden, dus om de ruiten heen zagen en dat was erg ***, vandaar de verandering van plannen.

Als ik ook zo'n mooie werkplaats had en wat meer tijd dan had ik het ook anders gedaan maar wil het wrak ook zo snel mogelijk weg hebben aangezien ik weet dat de buren het niet heel erg tof vinden.

ulkeman

en natuurlijk om het hok wat er morgen opgehaalt gaat worden ;D

afdeling dalfsen

MVeldhuis

MVeldhuis

Nou, de 850 staat bij de oudijzerboer, en de nieuwe aanwinst staat op de dam.
De 240 heeft een dik jaar stil gestaan ivm een waterpomp probleem, dus ik ging er bij de koop van uit dat de motor stuk was, dan kan het in ieder geval alleen nog maar meevallen.
Ik had hem vrij vlot aan de pruttel op lpg, en best mooi ook. Wel werd hij te warm maar dit blijkt een kapotte thermostaat te zijn, lijkt allemaal weer erg mee te vallen dus. Inmiddels heb ik hem ook aan de pruttel op benzine, was een leiding verstaft. Nieuwe blauwe klassieke kentekenplaten zijn besteld en krijg ik morgen, en dan kunnen we op voor apk.

Nog wat fotootjes van het einde van de 850 en begin van de 240:

Ulkeman bedankt voor de hulp bij demontage en transport, het was gezellig ;D

ulkeman

graag gedaan hoor :D als je nog een keer wat hebt help me dan even onthouden dat ik niet onder een motorkap kijk :P

het "hok" ziet er echt nog netjes uit voor zijn doen :eusa_clap:

afdeling dalfsen

thuur

Wat zal jouw vrouw blij zijn met die vlekken op die nieuwe oprit :eusa_shhh: ;D

Leuke foto's! Keep 'em coming!

Gr 8)