[V70] Uit het leven gegrepen, van V70 2,3T-T5 LPI naar V70 (N) D5!

Gestart door BBS, 04-02-2011 10:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: T5-4life op 12-04-2015 22:52:46
Zijn het echte Nebula's of imi's?
Er staat VOLVO in..... ;)

Maar maakt dat uit dan? Wat ik voor deze velgen gegeven heb, daar koop je niet eens stalen velgen voor..... :eusa_wall: Dit was écht een koopje :D
Volvoloos....

T5-4life

Maakt helemaal niks uit. En een koopje is nooit verkeerd natuurlijk. Ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik geen BBS-logo zag.
C70 T5 coupe LPI 1998 399 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 317 dkm

BBS

Weinig te melden hier, behalve dat de Al Wéér Donderen nog steeds een beetje KVS verbruikt en natuurlijk olie.
Daar ga ik ook weinig energie meer insteken om dat te verhelpen. Verder doet 'ie gewoon wat 'ie moet doen en dat is ons veilig en comfortabel van A naar B brengen. Geen rare dingen meer met starten of zo, of lampjes die blijven branden. 8) :D

Wel op zoek naar een setje banden voor de 18" nebula velgen die hier staan te wachten. Ik denk dat ik toch voor de Hankook Ventus ga. Later ga ik dan wel voor de Conti's. Er staat voor verderop dit jaar nog genoeg gepland, wat de nodige munten gaat verslinden. ::)
Ware het niet dat ik mij daar al wel op verheugen kan als alles weer klaar is....
Volvoloos....

BBS

Volvoloos....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

BBS

Volvoloos....

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

BBS

Even een serieuze update van het blog.

De AWD heeft schijnbaar in de gaten dat er nieuw hart in gaat komen. Dit gaat niet bepaald soepel daar de AWD een hardnekkig koelvloeistof verlies laat zien. Eerst al via de bovenste koelwaterslang die gescheurd was en de ANWB man heeft dat vakkundig gerepareerd. Net dat ene weekend was ik zelf door de rug gegaan en zelf de motorkap opendoen was al een uitdaging. ::) Na een paar dagen werd dat ook weer beter, maar het koelvloeistof verlies blijft. Aan de distributie zijde bleef het water uit blok komen. Nadat opnieuw de ANWB man is geweest om te constateren waar die prut uit komt bleef ook maar 1 optie over. De waterpomp zelf lekt koelwater. >:(
Wat wel grappig was is dat beide ANWB mannen direct de zware accuklemmen en dito bekabeling zagen en er vol lof over waren. ;) 8)

Na overleg met Dirk en Arjen die exact hetzelfde zeiden heb ik er maar een "pil" van Bar's Leak in gemikt. Niet de meest elegante oplossing, maar om er nu nog weet ik hoeveel geld in te jassen voor een nieuwe distributie en waterpomp in te zetten en dat dan na een paar maand weer weg te mikken... :eusa_think:

Vooralsnog ziet het er goed uit, systeem blijft op druk en het koelwater blijft waar het hoort te zijn. Wel is het nu zo goed als zwart.

Waar ik mij pas echt over verkneukelen kan, is wanneer de wagen naar Arjen gaat voor de ombouw. Als 'tie weer terug komt is het echt de Al Weer Donderen versie 2.0 :D
Arjen heeft nog een AWD staan die als donor gaat dienen voor mijn AWD.
Mijn wagen heeft nog een hand geschakelde bak erin zitten en tijdens de motorombouw wordt ook de handbak vervangen voor een automaat. :D ik vind het gewoon zo verschrikkelijk lekker rijden een automaat.....
Mijn wagen had eigenlijk bij aanschaf al een automaat moeten zijn, en nu na 5 jaar wordt het een automaat :D :D
Daarna de ECU ook laten aanpassen en dan komt er een heerlijk reismobiel voor terug :D :D

Het kan mij niet snel genoeg gaan kwa ombouwen...
Volvoloos....

arjen850


)()()sT

Zo, zeg dat. Blokwissel is nog wel "standaard" tegenwoordig (;D) maar die AT-ombouw...
Heb misschien nog wel een T5 AT ECU binnenkort  :eusa_whistle:

BBS

Citaat van: )()()sT op 10-05-2015 09:26:28
Zo, zeg dat. Blokwissel is nog wel "standaard" tegenwoordig (;D) maar die AT-ombouw...
Heb misschien nog wel een T5 AT ECU binnenkort  :eusa_whistle:
en wat verschilt die van een 2,5T AT ECU dan? :eusa_think:
Volvoloos....

vincen tdi

#2652
Een automaat heeft heel andere schakeleigenschappen nodig  ;)

Een AT kan niet met een MT ecu rijden maar andersom schijnt het wel te kunnen
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

arjen850

Hey heren, jullie denken toch niet dat wij die niet hebben liggen:)

BBS

Ik vraag alleen wat het verschil is tussen een AT ECU voor een 2,5T en een T-5 broer.... ;D

En wie hem levert :eusa_snooty: Euhhh, tsja, euhh, nou zie je.... :eusa_think: ;D ;D
Volvoloos....