Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

darius

Citaat van: arjenT5R op 27-02-2010 15:51:13
Citaat van: darius op 27-02-2010 11:55:20
Citaat van: pwaes op 26-02-2010 14:19:46
Citaat van: darius op 26-02-2010 14:14:53
Ik heb het er ook op nu....vind het geen groot verschil hoor.  :eusa_snooty:

ook nieuwe blokken / schijven orig. Volvo?? Misschien zijn je klauwen wel versleten, ook opnieuw ontlucht na de installatie? Heb je het handeltje al ingeremd??

Ik moet het nog inremmen idd. Alle olie doorgepompt/vervangen zal wel goed komen hoor. Het zijn brembo schijven met mevius blokken.

Jij moet nog inremmen ik heb het spul er op gezet  :P
heb geduld minstens 1000Km om het spul in te remmen!

Anders gewoon aan de bbk  ;D ;D
No show, only go.

arjenT5R

mooi dan neem ik dat spul van jou wel weer over ;d
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Easterboy

Ik heb dit topic zo eens bekeken.. Ik kreeg hierdoor één vraag:

302mm past dus niet op 16" columba's, maar wel op 16" perfo's?
Als ik de velgen naast elkaar zet zie ik het verschil wel, maar wat maakt het niet passen op columba's?
Dikkere spaken ofzo?

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

foekie

Wie kan mij vertellen welke diameter schijven ik heb?
Aantal zoekresultaten op internet maken het verwarrend.. de ene site zegt 280, andere zegt 302

Ik heb een C70 T5 Automaat uit 1998.

Wie van jullie heeft er ervaring met Formel schijven op een volvo?

Ik heb ze zelf onder mijn seat ibiza gehad (288) met ferodo ds2500
Top combinatie die het meer dan 90K heeft volgehouden!

mehn

Heb je een rolmaat? Even de diameter meten zou ik zeggen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

foekie

Dat gaat op dit moment even lastig.. zit ziek thuis helaas!
Er is dus geen pasklaar antwoord voor mijn type auto?

M a r c

Seat is een veel lichtere wagen... dus wat het daarop uithoudt is geen garantie voor succes op een zwaardere en sneller Volvo.

Zijn het die schijven van ATD toevallig...?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

foekie

@ mark.. dat klopt.. zijn inderdaad de schijven van ATD, toen ik ze 4 jaar geleden kocht, heette het nog RS Trade.
Kun jij daar wat meer over vertellen dan?

Wat de seat betreft, het was geen kinderachtige ibiza, het was een 1.9 TDI met af-fabriek 130 pk.. hij woog 1167 kg.. aardig wat voor een ibiza..

Niet te vergelijken met de 1507 kg van mijn C70 natuurlijk

Miyel

Volgens Sandtler.de heeft ie 280/26/50,5.. 

Maar het beste is inderdaad een keer de rolmaat er langs houden.. 
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

foekie


M a r c

Citaat van: foekie op 24-03-2010 16:06:45
@ mark.. dat klopt.. zijn inderdaad de schijven van ATD, toen ik ze 4 jaar geleden kocht, heette het nog RS Trade.
Kun jij daar wat meer over vertellen dan?

Wat de seat betreft, het was geen kinderachtige ibiza, het was een 1.9 TDI met af-fabriek 130 pk.. hij woog 1167 kg.. aardig wat voor een ibiza..

Niet te vergelijken met de 1507 kg van mijn C70 natuurlijk

Ah... ATD.... de man met de boormachine  ;D

Maar ATD heeft niks met RS Trade te maken hoor.  Dat zijn 2 heel verschillende bedrijven.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

foekie

hahaha man met de boormachine?

Zijn dus gladde schijven die door hem/hen zelf worden geboord? hmm...

vandaar de prijs van 67 euro per schijf...

Toch vind ik het apart, gezien mijn vorige bericht over de formel schijven die mij 90K perfect zijn bevallen.. als ik daarmee remde, was het alsof je een anker uitgooide

Ludo

Citaat van: foekie op 24-03-2010 19:28:29
hmm apart.. en wat zegt vadis?

Er mag nog zoveel over geschreven worden, het belangrijkste is wat jouw rolmaat aanduid.  ;D

foekie