Te Koop: Project S70RX :-)

Gestart door -D©©©L-, 02-07-2011 23:05:28

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

-D©©©L-

jrkalf

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

haasje

-D©©©L-

Citaat van: jrkalf op 18-09-2012 23:15:58
mooie teaser, heb je iets meer ? :)

ja, hoor.  1540 kilo MY2000 S70 AWD schoon aan de haak.  ;D
Morgen eens kijken of ik de historie boven tafel kan krijgen. Zoals te verwachten bij een AWD een paar problemen met de aandrijflijn. Ook een paar bijzondere montagepunten onder de auto. Testritje van 200 km gemaakt, weinig bijzonderheden.
Wagen heeft ondanks de dealer historie en relatief lage stand toch nog behoorlijk wat TLC nodig.

Ewout Schalkwijk

Wel een beetje weinig 'teasing' na een jaar met de popcorn in de aanslag te hebben gezeten. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

verron

mmmm, komt me bekend voor.............uit Bosche bollen land a.k.a ex "voartse polder bak"?

850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

fearless

Citaat van: verron op 19-09-2012 06:54:41
mmmm, komt me bekend voor.............uit Bosche bollen land a.k.a ex "voartse polder bak"?

http://i1168.photobucket.com/albums/r494/svenlindeboom/3d732def.jpg

1 van de vorige eigenaren kwam ook wel eens bij furness car meppel als dat de zelfde auto is. Ding was toen eerst op normale hoogte. Meneer heeft hem toen verhoogd.  :eusa_think:

verron

Citaat van: fearless op 19-09-2012 07:36:18
Citaat van: verron op 19-09-2012 06:54:41

http://i1168.photobucket.com/albums/r494/svenlindeboom/3d732def.jpg

1 van de vorige eigenaren kwam ook wel eens bij furness car meppel als dat de zelfde auto is. Ding was toen eerst op normale hoogte. Meneer heeft hem toen verhoogd.  :eusa_think:

En heeft er van die dikke dubbele kachelpijpen onder gezet, dat ding bedoel ik idd hij reed altijd hier in Dedemsvaart (als dat idd de auto is die Marco bedoelt, dat is de vraag)

verron

Als dit de auto is waar je toen foto's voor hebt gemaakt........................ :eusa_clap: Ga het zeker volgen met misschien af en toe wel een nieuwsgierige blik  8) Suc7

-D©©©L-

Dat is inderdaad die auto.  Omdat het zakelijk zeer goed gaat (hoezo crisis ?!) heb ik wel wat minder tijd en dus zal het even duren voordat deze klaar is. Eerst maar eens LPG-G3 er in maken.

Er is de laatste jaren behoorlijk aan gerepareerd,
De belangrijkste zaken:

11 beurt
31 beurt
50 beurt
78 beurt
90 beurt
108 beurt
131 beurt
150 beurt + distributieriem
168 beurt + abs controller + LMM + etm software
186 beurt
199 beurt kruiskoppeling cardanas
213 beurt
221 3 portiersloten + dynamo
226 Haakse overbrenging
228 schijven. blokken, klauwen voor
229 abs sensoren
236 beurt
240 motor vervangen door blok met 215 + distributieriem + beurt
245 voorruit reparatie
249 batterijtjes AB vervangen
249 geen afwijkinge awd systeem geconstateerd door dealer, apk afkeur op aanlopende banden
250 apk
256 2 x stuurhuiskogel + uitgelijnd
258 ?? carterventilatie
259 tussenas verwijderd
260 tussenas gemonteerd.

stand nu : 260

Tussenliggend en vroege periode moet ik nog even verder uitzoeken.
Ook wil ik proberen of ik het verhaal van de push-bar montagepunten boven tafel kan krijgen.
Sven omschreef dit eerder als "een soort onder veerpootbrug".  In de kofferbak heb ik een tweetal boutkoppen gevonden die ook interesse opwekken. Nader onderzoek volgt.  ;D

-D©©©L-

Citaat van: fearless op 19-09-2012 07:36:18
1 van de vorige eigenaren kwam ook wel eens bij furness car meppel als dat de zelfde auto is. Ding was toen eerst op normale hoogte. Meneer heeft hem toen verhoogd.  :eusa_think:
De onderstel hoogte welke ook in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45814.0.html besproken is, is best wel creatief gerealiseerd.
Op basis van de chassiscode zitten er aan de voorzijde standaard veren onder met bruine codering, dezelfde die ook onder een TDI zitten (en onder de 422R...).

Aan de achterzijde horen "gewone" awd nivomaten te zitten, en dat zit er ook. Vermoedelijke is ook daar de hoogte wat aangepast. heb nog niet kunnen ontdekken hoe.
De voorste schokdempers zijn aan de onderzijde  verlengd. dat is op zich wel netjes gedaan. Vraag me wel af of dit nog een beetje uit te lijnen is.

(klik voor hi-res)

En een goede impressie van de staat van de bussen in de achterwiel ophanging:

(klik voor hi-res)

De rijhoogte volgens de persfoto's van volvo zelf:

-D©©©L-

Wie kan me vertellen welke bekleding er op deze achterbank zit (naam) en interieur code van dit type leer/textiel bekleding ?
De achterbank is er later in gezet, herkomst onbekend.