Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Dank Peter!

Weer wat nieuws:

Ipd HD cbv, zoek nog wel de behuizing, heeft iemand nog wat liggen misschien van een afgedankte turbo?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

arjenT5R

jawel heb wel wat liggen, heb je nog ff tot februari?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Martijn_B

Nee helaas, het spul moet er voor 5 januari zijn :( !
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

knoopie

k'heb met bewondering je sleutel verhaal gelezen  :eusa_clap: :eusa_clap:

petje af!

;)

wouter1220

Heb je de oude niet bewaard toen je de blockingplate erop geschroefd hebt?

mitchelli

Ik heb nog wel een behuizing liggen.  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Mitchelli-> Thanks komt goed dus :)

Op weg naar de kerstboommeeting liep de auto weer zeer onregelmatig. Heel irritant met rijden, dus tijdens de meeting de kap maar open gegooid, even lawaai gemaakt met een op hol geslagen alarm, en daarna de ontsteking bekeken.

Dat zag er zo uit:

Juist... De vonk sloeg dus niet altijd even lekker over van bougiekabel op bougie.
Nu vraag ik mij alleen af, hoe komt dit? Was de afstand wellicht niet juist tussen beiden?

Dan op zoek naar een nieuw setje, is dit nog ergens te koop buiten ET om?
Heb er nu een gebruikte set op, maar ook daarmee loopt hij niet lekker (set is ook al oud waarschijnlijk, Andre toch bedankt!).

triton

Graag gedaan Martijn.

Je mag hem wegkiepen of verkopen hoor ;D ;D ;D ;D ;D
Professioneel raddraaier

Wout309t

Estate services, origineel Volvo voor 92€ in huis..
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Kom ik weer en niet bedoeld om te zeuren of zeiken ofzo: je bent met het hele blok bezig, trekt van alles uit elkaar en veranderd het, beide nokkenassen zijn er al een of meerdere keren uitgeweest en dan kom je met zo'n setje prutstroep aanzetten....  Zie je dat zelf dan niet ??  Die kabels zijn niet doorgesleten op het moment dat je naar de kerstboommeeting ging hoor, daar is al veel langer iets mis mee.

Martijn_B

Dirk,

Dat doe je anders wel dus leg eens uit want ik begrijp je reactie niet zo goed. De ontsteking is van Beru en ongeveer 5/6 maanden oud, echter heb ik de scheuren pas opgemerkt tijdens de kerstboom meeting. Zo lang is het nog niet mis, in September bij Fasttech nog compleet nagelopen. In totaal ook amper gereden met "slechte" ontsteking. Natuurlijk was de vervangingset van Andre (Triton) bedoeld als een tijdelijke oplossing zodat mocht er gereden moeten worden dit iig normaal kon.

Leg eens uit wat je bedoeld met "setje prutstroep", want ik zie het inderdaad zelf niet?

EDIT: Even datum opgezocht, de 17e de ontsteking nog los gehad bij Mitchelli en opnieuw aangedrukt. Kleine kans dat als er toen net zoals nu zulke scheuren aanwezig waren geweest in stokje/rubbers ik ze over het hoofd heb gezien.

UserID6342

Ik bedoel het volgende Martijn, je bent rondom bezig met het blok, de nokkenassen gaan er een paar keer uit / in, dan zijn je bougiekabels er ook iedere keer af, dat zie je zelf toch ook ?  En de kabels kunnen er zo aan de buitenkant wel leuk uitzien, maar de belangrijkste aansluiting en hetgene wat het meest heet word is de bougiedop (dus controleer je dit meerdere malen bij de- / montage en zeker als de nokkenassen eruit liggen)

We kunnen nu een hele discussie gaan wijden over het al dan niet monteren van Beru, maar ik denk dat dit weinig zin heeft.  Ook voor bougiekabels dus gewoon origineel (of Magnecor) en al die zooi van Beru links laten liggen.  Dus ook geen rotertje en verdeelkap van Beru erop zetten.  Dat o.a. dit merk problemen geeft staat al een half forum over geschreven, het is niet voor niets....

KIM

Martijn_B

Oke Dirk, bedankt voor je toelichting. Ik heb de set meerdere malen goed bekeken bij de/montage, daarom vind ik het zo raar dat het er nu zo uit ziet. Ook wil ik graag weten waarom. Mijn indruk van Beru was juist goed, mede gevormd door derden met zeer positieve verhalen oa. op de kerstboom meeting. Maar het is simpel, wat niet goed is wordt gewoon vernieuwd.

@KIM-> Ja.

Gelijk maar de vraag: is Magnecor beduidend beter dan OEM en waarom?

KIM

Ik heb een gebruikt setje liggen van een jaar of 10 oud: die ziet er beter uit dan dat setje van 5/6 maanden.
Het is dus duidelijk dat origineel erg veel beter is.

Ik heb overigens laatst een set Bosch kabels via ebay in de UK besteld. Is ook goed, ze missen alleen de afdekkapjes die het kleppendeksel afdichten.