Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Danny

Had je het gaspedaal ook helemaal in ? anders is de meting ook niet zuiver
M.V.G D@NNY                          

Martijn_B

Het gaspedaal had ik wel geheel in. Wat ik tot nu toe heb opgevangen is:

Er had een hogere waarde uitgekomen met wat olie op de zuiger
Er had een hogere waarde uitgekomen met een warm blok ipv lauw
De Cylinders onderling wijken bijna niet van elkaar af, en dat is erg netjes.

Och, er mocht zojuist na 1000km ongeveer 300ml olie bij, dat is denk ik nog redelijk netjes voor 370.000 km.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

UserID6342

Je doet in principe alleen maar olie bovenop de zuiger als je vermoed dat er iets mis is met je compressie.  Anders heeft het absoluut geen zin.  Stel je meet zonder olie en op de goede manier (warm blok en gas vol open) 9 bar, je doet erna olie op dezelfde cilinder / zuiger toevoegen via het bougiegat en je meet dan bijv. 11 bar, dan heb je een indicatie over je zuigerveren.

Bij mijn oude blok was dit heel mooi te zien, liep op 4 cilinders ipv 5, compressie gemeten en op de 3e cilinder 3 bar, olie toegevoegd en de meter slaat uit naar 11 bar.  Oftewel, zuigerveeren / olieschraapveer naar zijn moer.

Martijn_B

Oke Dirk, dankje!

Er is weer wat nieuws binnen!

Vraagje, gezien mijn voltmeter stuk is: wie weet welke draad achter de radio de 12v+ geeft? Hoor het graag!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

cas

lijkt mij de rode draad continu. en geel is vaak de geschakelde op contact slot ....  koop even een metertje bij je electronica shop ;-) kosten iets van een tientje. zonder  zitten is zoooooo vervelend !
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Martijn_B

Hmm je hebt eigenlijk wel gelijk Cas, koop zo wel even een nieuwe voor ik ga klussen. De beschrijving van Blitzsafe zegt niet veel, behalve dat hij nog 20 minuten door blijft laden met het contact uit. Daaruit maak ik dus op dat hij aan de gewone 12v komt, niet de geschakelde plus.

Martijn_B

En hij zit erin, super simpel! De bovenste groen/bruine draad geeft een continue plus 12v, ideaal dus.

Draad nu even via de zijkant weggewerkt, straks maar even op zoek naar een goede Brodit (waar koop je zoiets, alleen op i-net?).

Kan in ieder geval genieten van alle muziek op mijn iPhone!

Danny

Super handig zoiets  ;), ik wil binnekort ook een interface, maar dan voor een usb geheugen stick maar vervald dan me cd speler ?
M.V.G D@NNY                          

hvdmountain

Citaat van: Danny op 29-08-2011 22:44:21
Super handig zoiets  ;), ik wil binnekort ook een interface, maar dan voor een usb geheugen stick maar vervald dan me cd speler ?

De blitzsafe sluit je aan op de ingang voor de 6-CD wisselaar. Die komt dan dus te vervallen, als je die hebt.

Martijn_B

maruska

dat meen je niet ????? niet gechipt ??? omfg..
en nu ? alsnog chippen ? of wil je anders ff proberen met die van mij ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Martijn_B

Ik sta nu bij Fasttech binnen, we zijn van 229pk naar 272 pk en 420nm gegaan!

De slang tussen de stappenmotor en inlaat was gescheurd en onder de intercooler lekt hij. Eerste lekkage is gemaakt, IC doe ik zelf dit weekend, dat zou eea nog wat moeten optimaliseren.

Zometeen eerst 220km naar huis tuffen (...) en dan zal ik de grafiekjes posten :)

LvD

Citaat van: maruska op 13-08-2011 11:41:15
lol, je woont in delft ? lekker om de hoek, ik ook :)

Ik woon praktisch bij je in de straat:-). Ik dacht al: zo'n 850 staat ook wel eens bij ons in de wijk. Toen zag ik de foto van je auto op de stoep en legde ik de link; volgens mij ben ik op dat moment langsgereden, ik heb je daar in ieder geval wel eens zien klussen.

Ik heb geen verstand van chippen dus misschien zeg ik iets heel doms, maar waarom helemaal naar Fasttech als Rica om de hoek zit? (hoewel het natuurlijk een goed idee is om na het chippen een lange rit te moeten maken :P)

Robster480

Citaat van: Martijn_B op 31-08-2011 14:29:26
Ik sta nu bij Fasttech binnen, we zijn van 229pk naar 272 pk en 420nm gegaan!

De slang tussen de stappenmotor en inlaat was gescheurd en onder de intercooler lekt hij. Eerste lekkage is gemaakt, IC doe ik zelf dit weekend, dat zou eea nog wat moeten optimaliseren.

Zometeen eerst 220km naar huis tuffen (...) en dan zal ik de grafiekjes posten :)

Wat kost dat tegenwoordig nog? :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

StefanCJ

Ben ik ook benieuwd naar ... Het blijft toch steeds kriebelen hier  ;)