Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Martijn_B

Yes, ze zijn voor alle 20 kleppers het zelfde gaven ze aan..

EDIT: bij Estateservices geven ze ook aan:

Bougiekabelset * 9135700    Alle 20V    71,42    85,0
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

hanss850

ENenenen hoe rijdt ie met zn 19T?
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

maruska

met bruine injectoren ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hanss850

Groene zover als ik weet

maruska

hij had bruin, en tegen beter weten in, erin laten zitten.. He Martijn ? ;D
scheelt weer wat hikken..
de groene zitten er nu idd in, en hij zal zomenteen wel uitleggen hoe het er nu voor staat ^^
T-5R

Martijn_B

In volgorde van implementatie:

Allereerst een boost-meter gekocht, met het monteren van een grotere turbo vond ik dit toch wel een must. Eigenlijk zou ik een boostcontroller willen die eventuele boost spikes de kop in drukt. Dit misschien later, tot die tijd heb ik de volgende (morgen netjes wegbouwen):

Opgepikt bij www.elise-shop.nl want die had hem op voorraad. Je kan een piek-waarde instellen van bijv. 1.3 bar, als hij daar overheen gaat zal het lampje gaan flikkeren en maakt hij een luide *Piiiieeeeepppp*.

Toen het s-t-t-ot-t-t-er verhaal: vervangen hebben we:

*bougies OEM Volvo
*boegiekabels OEM Volvo
*rotor en verdelerkap zagen er écht goed uit
*bobine vervangen

En nog steeds stotteren. Toen mijn vriendin maar gevraagd om het setje 440cc Bosch injectoren te komen brengen van thuis. Want tsja.. wat kon het anders nog zijn? Nieuwe injectoren gemonteerd: probleem opgelost! Maruska had dus gelijk, heeft het mij meerdere malen al eens getipt maar door de wisselvalligheid bleef ik in de ontsteking zoeken.

Volgende spullen zijn vandaag nog gemonteerd (Mitchell dankjewel!)

Links 15G, rechts 19T

Het gewone spruitstuk en de nieuwe S60 R. Maar goed dat we ook de pakkingen hebben vervangen want de oude waren in staat van ontbinding..

Stukje verschil in flow, oud:

Nieuw:

En de groene injectoren erin. Het verschil is ook wel te merken hoor, de motor klinkt net 10 jaar jonger, loopt minder rauw en pakt veeeel beter op. De oude zullen dus wel aardig vervuild zijn.

Nu volgende stappen:

*Downpipe op maat laten lassen
*Nokkenassen paar graden verstellen
*Naar Fasttech voor mapping

Als dat is gedaan gaan we eens wat meer aan het uiterlijk doen, dagje detailen en ook beslissen wat ik met de velgen doe, want wil stiekum misschien toch de Titans refurben en er weer op.

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

hanss850

Mooi dat ie het stotteren niet meer doet

Martijn_B

Ik ben daar ook héél blij mee! Top trouwens dat je jouw nieuwe rotor en verdelerkap mee had genomen Hans en dat ik hem nog even achter mocht houden. Contact je morgen wel even om het spul weer terug te brengen naar je :)

Nu jij in afwachting van een juiste as..

hanss850

Ik hoor je wel bellen dan

maruska

T-5R

Martijn_B

Citaat van: maruska op 08-01-2012 00:03:30
"told ya" ;D

Valt me nog mee dat je nog niet over hamburgers bent begonnen ;)

maruska

die hou ik nog van je tegoed !

mooi dat alles nu lekkerder loopt. Ben erg benieuwd naar de mapping.. Al een afspraak bij FT gemaakt ?
ontsteking en alles kan er weer een poos tegenaan, nu zorgen dat het blokje heel blijft :)
T-5R

R o b

Martijn_B

Ik ga gewoon kijken of het mooi staat :-) De Volvo slash moest er natuurlijk wel op: