Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

maruska

wordt dat bakje nu zo naar beneden geduwd in het midden ? daar had ik zelf geen last van.. wellicht zit er iets tussen ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Broabander

Ik kan het toch even niet laten:

Citaat van: Martijn_B op 08-04-2012 23:59:37
ga niet al teveel moeite doen. Beetje MDF ringetjes, nieuwe bekabeling en een paar dempingsmatjes voor de deur en daar laat ik het bij!

;D

Goed bezig kerel!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Martijn_B

@Broabander: Uhm.. ja...  ;D :angel:

Vandaag is opruimdag! Ik ben in het gelukkige bezit van een mooie Sonic S10 gereedschapskar, zo 1:

Maar, na 4 jaar tijd merk je toch dat je een dopje kwijt raakt, dingetjes verkeerd legt, etc. Dus vandaag alle lades eruitgehaald en al het gereedschap 1 voor 1 schoongemaakt met een doekje en allesreiniger + teruggelegd op de juiste plek.

Vanavond eens kijken wat de schade is van wat ik mis, hopelijk blijft dat binnen de perken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

NinaPaul

Subwoofer moet vast staan voor het beste geluid, spanbandje eroverheen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Hij staat vast, alleen nog niet recht (zit 1,5m klittenband op de onderkant) :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Zo, de gereedschapskist is weer ingeruimd en compleet!

Na wat contact links en rechts heb ik van de week de knoop doorgehakt om op zoek te gaan naar een big brake kit. Nu wil ik 2 dingen:

1) Titans behouden, iets wat de zoektocht al beperkt tot AP of WP
2) Niet héél veel geld uit geven.

1 en 2 gaan dus niet samen, daar AP en WP allebei stervensdure vervangingsonderdelen hebben.
Dan maar iets pas (laten) maken, maar wat? Ik wil wel graag de zekerheid dat het enigsinds moet lukken, en het moet een flinke verbetering zijn tov origineel wat ik nu heb.

Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een 320mm set van een S40/V50 T5 AWD (soms D5) of een C70 2.4 en T5.
Johann heeft deze set al eens op zijn C30 gemonteerd, en Schutten hier op het forum rijdt er ook mee op zijn 850 achter originele Volans.

Uiteindelijk een mooie set kunnen vinden, niet al te oud en met goede schijven:

Omdat ik de klauwen graag netjes wil hebben, maar niet al te opvallen (geel bijvoorbeeld ;) ) heb ik die vanavond nog even aangepakt:

Van:

Naar:

Naar 2:

Klauwen zijn echt wel een bekkie groter dan hetgeen er nu op zit, dus ik ben zéér benieuwd hoe het remt.
Uit laten draaien van naafgat van de schijf en lassen van bracket komt nog, dit doe ik niet zelf maar laat ik doen.

maruska

ziet er weer netjes uit.. ben erg benieuwd of dit gaat passen :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Als ik mij niet vergis, zijn dat dezelfde klauwen als op mijn wagen zitten. Sander heeft deze klauwen ook op zijn wagen gezet. Remt zeker niet verkeerd  8)

Martijn_B

Ik denk dat de jouwe net anders zijn Marcel, maar zou goed kunnen dat het vergelijkbaar is.
Ik dacht dat sbv met de 320 set voor de 850 reedt? Ook die is weer net anders. Dit zit ook op een focus ST

elianmars

Citaat van: Martijn_B op 28-04-2012 00:13:53
Ik denk dat de jouwe net anders zijn Marcel, maar zou goed kunnen dat het vergelijkbaar is.
Ik dacht dat sbv met de 320 set voor de 850 reedt? Ook die is weer net anders. Dit zit ook op een focus ST

Sander heeft op zijn N dezelfde remmen als ik heb. Op de S70R ligt inderdaad de andere set.

Sbv

Zijn er geen standaard passende schijven te vinden bijv van een S60 ? Daar zijn ook 320 schijven voor, enkel weet ik de maatvoering niet
C70 klauwen passen wel, helaas brackets aan (laten) passen. Als er een simpele oplossing is, dan denk ik dat veel meer mensen dit gaan gebruiken.

Op onze S70 rijden we met de Volvo high performance set(320 mm) op mijn V70n rij ik met 316 mm welke van een V70n T5 komen

Martijn_B

Misschien zijn die er wel, en kan de bracket ook gemaakt worden naar 330mm maar ik wil zeker weten de Titans behouden :)

De 850 gaat 14 mei naar de spuitmeneer toe, en krijgt dan naast de reparatie van de schade voor een schappelijke prijs o ook nieuwe verf op het dak, voorbumper, roosters onder koplampen en de achterbumper. Straks dus wel 100% strak!

Sbv

Denk dat je wel een mooie productie van brackets kan maken er zijn wel meer liefhebbers vermoed ik zo.

Even snel zoeken op internet gaf me onderstaande

320mm V50 schijven:  320 * 49 * 25(min 23 dik)
320mm V70n schijven:  320 * 50 * 28(min 26 dik)

Jeroentjuh

Citaat van: Sbv op 03-05-2012 18:20:50
Denk dat je wel een mooie productie van brackets kan maken er zijn wel meer liefhebbers vermoed ik zo.

Even snel zoeken op internet gaf me onderstaande

320mm V50 schijven:  320 * 49 * 25(min 23 dik)
320mm V70n schijven:  320 * 50 * 28(min 26 dik)

En de 320mm S60/V70 (police) of 316mm XC90 schijven dan? Vind het ook wel een interessante optie als dit zonder problemen in de Titans past.....

Sbv

De 320 die ik hier aangaf zijn al de 320 set van S60/V70n. De 316 mm die op de latere V70n T5 zitten zijn XC90 schijven

316 * 50 * 28