Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Ik ben voorlopig zeer tevreden met mijn 19T, tijdens de vakantie kon ik op de autobahn alles en idereen goed bijhouden, goed afgsteld is het heus geen lullig turbotje hoor. Het snelle opspoelen van dat ding maakt dat je heel allert in het verkeer kan reageren. Met een grotere turbo heb je al snel dat je dan net steeds iets te laat bent omdat het te lang duurt voor je op situaties  reageren kan, bv ff snel voor iemand wegtrekken, ff snel invoegen, etc...

Maar als ik een upgrade van de turbo zou willen zou ik geloof ik ook voor de GTX3071R gaan, omdat het er op lijkt dat die ondanks dat hij veel meer vermogen bovenin kan leveren, je toch niet al te veel inlevert kwa vlot opspoelen.

Martijn_B

Klopt, maar de K24 is ook al weer heel anders dan de 19T vind ik. De K24 spoelt ook retesnel op, maar houdt zijn vermogen gewoon lekkerder vast en dat merk je wel >5000 rpm.

Gister heb ik alvast de bobine preventief vervangen als onderdeel van stage 0+ :)

En ein-de-lijk na 8 weken mijn drijfstanglagers binnen gekregen. Ik heb gekozen voor Toga HP (high performance) lagers:

Heb nu wel een beetje alles in huis om het blok af te bouwen... dus aan de slag!

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Van het weekend blok monteren??  :eusa_shifty: :evil:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Haha, zo snel werk ik helaas niet. Vanavond de kop afmaken met alle kleppen inslijpen en opnieuw monteren. Dan daarna onderblok in elkaar en krukas er weer in, vervolgens zuigers erin en vast aan de krukas... dan wordt het wel wat  :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

MrCain

Citaat van: Martijn_B op 29-08-2012 17:06:46
Haha, zo snel werk ik helaas niet. Vanavond de kop afmaken met alle kleppen inslijpen en opnieuw monteren. Dan daarna onderblok in elkaar en krukas er weer in, vervolgens zuigers erin en vast aan de krukas... dan wordt het wel wat  :)

Hehehehe, hoeft ook niet snel te gebeuren : als het maar goed/perfect is  ;)
Ben wel onder de indruk hoe je alles zo aanpakt en zeer benieuwd naar het resultaat => bulletproof blok  :eusa_dance:

En als het wat langer duurt heb je ook nog meer tijd om een turbo'tje uit te kiezen  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Piet

Merk je trouwens nog verschil met de nieuwe bobine in het " stotteren" bij WOT?

elianmars

Ik lees het telkens weer, maar heb geen idee wat het betekent. Wat is WOT?  :eusa_shifty:

Piet

Wide Open Throttle
Volgas dus....

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

elianmars

Piet

WOG

Wijd Open Gasklep

elianmars

Piet

BenC70ES

PTTM

Pedal to the metal  ;D

Ontopic, ziet er mooi uit al die onderdelen, is ook een heel leuk werkje om het rustig en goed in mekaar te steken  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BaRRaCuDa

De Holset is best fors geloof ik  ;D
Alles is passend te maken toch  :P

Het sneller opspoelen en meer vuldruk gebruiken van de turbo kan ook erg verbeteren door het inlaattraject rigoreus aan te passen denk ik. Ik ben van plan (als ik een tig lasapparaat heb) om het inlaatspruitstuk zelf te maken en er een watergekoelde intercooler in te integreren. Dan heb je de kortse weg mogelijk met stabiele koeling en zo min mogelijk drukverlies. Bij iedere bocht lever je vuldruk in (aerodynamische eigenschap), bovendien is de doorstroming van de upgrade intercoolers alles behalve ideaal (mijn voorzichtige mening)....

De Garrett heeft nog een voordeel, je kan deze sticker achterop plakken  ;D