Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

MarkJJR

Citaat van: Martijn_B op 31-03-2014 18:23:03
Nee thermostaat blijft niet open staan. Is overigens vernieuwd.

Je kan eventueel met mjin (net nieuwe) thermostaat uitwisselen.
Ik rij nu toch even niet te veel met die rookmachine, komende dagen in elk geval niet nodig.

)()()sT

Maar als ie al open blijft staan... Het water moet na een poosje (binnendoor) rijden of stationair lopen toch echt wel ~90 graden zijn ???

michel88

ja daarom.. is de bedrading goed cheff :angel:

Martijn_B

Omdat het het niet lukt om de bron te vinden van mijn gebrek aan vermogen, maak ik er maar een quiz van. De winnende tip wint een complete ex en interieur detail beurt waar ik normaal €300 voor vraag. Incl wassen,kleien, in meerdere stappen polijsten, waxen, en het complete interieur reinigen.  :)

Wat is de setup:
-3" aanzuigbuis met S90maf
-GTX 3071r .82 turbo
-IPD reverse IC piping
-60mm Alu IC
-S60 2.5T kop met vaste VVT
-MLS stalen koppakking
-Wiseco 81.5mm zuigers
-H-Profiel drijfstangen
-S60R spruitstuk
-3" downpipe zonder cat
-3" uitlaatsysteem
-Walbro benzinepomp
-Bosch 660cc pink injectoren

Wat komt er aan vermogen uit:
-Met de vorige, normale T5 kop en grotere T3 60trim turbo: 284pk aan de wielen
-Met de huidige, ME7 kop en kleinere maar efficiëntere GTX3071r turbo: 270pk aan de wielen

Wat verwacht ik aan vermogen:
Richting de 330-340pk aan de wielen moet hij op z'n sloffen halen..

Wat is er gecontroleerd en maakt geen verschil:
-Software, zowel op de bank als bij Schutten
-Luchtfilter: omgewisseld en zonder gereden
-Uitlaat demper: zonder gereden
-Gasklep: stand is goed bij vol gas
-Klepspeling: opnieuw gesteld en binnen specs, tevens kleppen ingeslepen
-Turbo: fluit niet, in goede staat (3000km oud)
-Compressie: 11bar op alle cilinders
-Bougies: meerdere malen gewisseld
-Rotor,verdelerkap,bobine: <1 jaar oud
-Knock sensoren: geven geen melding van pingelen via ME4.4 TunerPro
-Innovate data log systeem afgekoppeld

Wat heeft er nu invloed op het vermogen en zit niet in de hardware van het motorblok? Uitlaat traject lijkt in orde.

Dingen die in mij opkomen:
-Massapunten: waar zitten deze nog meer behalve onder de accu, 2x op kleppendeksel en voor op het subframe?
-Intercooler: wellicht verstopt?

Heb je nog ideeën? Shoot and win....
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Wat je vast al nagelopen hebt. Nokkenassen ? soort en type ? Timing staat goed ?
Brandstof druk op orde ? Brandstof filter niet dicht ?

intercooler lek ? verstopt ? afpersen of tijdelijk een andere erin zetten.

Bouke

Abs controller goed? indien niet ook minder vermogen :angel:

Sbv

Citaat van: Bouke op 01-04-2014 11:39:29
Abs controller goed? indien niet ook minder vermogen :angel:
Bij een 99-er en later wel. dit is wat meer basic

Johann

Heb je een andere TPS er op gezet?

Ik denk iets van een aarde probleem daar het met het test rijden met Schutten ook wel naar voren kwam dat de ECU vreemde waarden binnen kreeg, o.a. de TPS. Voorstel was om de Innovate prut los te koppelen, ook helemaal los koppelen dus en geen restjes laten hangen. De bedrading onder de ECU was een "meuk". ga daar eens de boel fatsoeneren.
Terug naar basis voor de ECU die je wilt gebruiken Alle rand sjips los koppelen, niet aannemen dat dingen goed zijn want er waren al dingen aantoonbaar niet goed. Dezelfde liefde die je voor het blok er in hebt gestoken, zag er tadeloos uit, nu even in de bedrading steken.

MrCain

Citeer-Massapunten: waar zitten deze nog meer behalve onder de accu, 2x op kleppendeksel en voor op het subframe?

Voor op het blok => heb je deze (dacht 2x) nog schoongemaakt na het spuiten van het blok? ;)
Persoonlijk zou ik gewoon 2x 2,5mm2 vers vanaf het blok naar de ECU voet toe trekken en daar je ECU massa's op solderen.

Is nu zaak ,zoals Johann ook al schreef, om alle bedrading van het blok/ECU goed perfect te maken om zo dingen uit te sluiten.

Relais zoals Piet dit een keer heeft gehad? (juiste spanning ECU)

Citaat van: MrCain op 31-03-2014 19:31:20
Als je er van overtuigd ben dat je koelsysteem (thermostaat en sensor) gewoon goed moet je richting meetfout gaan denken. Zijn je massa's op het Blok goed? Massa verzamelpunten onder ECU nog goed? Krijgd je ECU de juiste spanning? Bedrading tempsensor nog goed?(lees: geen overgang weerstand ook belast niet)

Maar dan moet je wel echt zeker zijn dat je tempsensor en thermostaat nog goed zijn!

BTW: verklaard de hoge AFR waarde weer wel = je blijft nu een soort van in koudstart mode

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Hoe is het met je TCV, vacuumslangen en turboslangen.
Nergens een klein lekje/scheurtje?
Intercooler?

Maarten-t5

Heb je een tunerpro logje? Misschien valt daar nog wat aan te zien.

JuT5R

Merk je ook dat de auto inhoud? Of merk je eigenlijk verder niks en mis je gewoon op papier dat vermogen?

peteR_lpi

Rijd jij nog steeds met die uitlaatdemper met klep in?Is mischien wel even te proberen een andere catback eronder.

Ik heb destijds bij fasttech problemen gehad met een de uitlaat die tegenhield,daarna zelf een 3inch uitlaatje ineen gelast(achter de 3inch dp) en terug naar FT en er kwam zomaar 40pk erbij en dat met een 18T.

Martijn_B

@Brandstof: zag je bij die Cosworth dan niets aan de AFR waardes? Lijkt mij dat als het filter restrictief is voor de flow de motor te arm gaat lopen. Dit is bij mij niet het geval, kan hem makkelijk pisrijk laten lopen onder WOT. Duty cycle injectoren in 65% onder WOT.  Kunnen we berekenen of die Duty cycle klopt bij het vermogen??

@TCV: gebruik ik niet, heb een externe Gizzmo controller.

@Tunerpro log: heb ik helaas niet, wel wat Innovate logs.

@TPS: ik heb deze nog niet vervangen, maar hij is inderdaad verdacht. Kan helaas nog geen partnummer vinden, als iemand met VIDA dat kan...

@Massa's: punten op het blok zijn afgeplakt geweest met spuiten. Ik ga deze wel controleren, maar weet iemand nu of ik alle massa punten had benoemd??
-accu min
-onder accu bak
-voor op subframe

@ ECU bedrading: mee eens, ik heb alleen 0 electronica verstand dus dingen doormeten is niet mijn sterkste punt. Overigens is het Innovate systeem wel netjes gesoldeerd en met krimpkousje afgewerkt. Het ziet er al snel als spaghetti uit als je 8-9 draden uit de ECU voet soldeert. Maar, ga ik wel nalopen!

@uitlaat: is al gedemonteerd geweest.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

kleppendeksel zitten er ook nog 1 of 2 lopen naar schutbord