Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Top dat je er uit bent, lekker knallen  :eusa_clap:

MrCain

Dat dreunen word veroorzaakt door een "staande golf" die aan het eind Van je uitlaat de uitlaat verlaat = deze is te elimineren door een (kleine) restriktie in bv je eindstuk te zetten.

ik heb er een roostertje in gelast = geperforeerd stuk rvs uit een oliefilter: oliefiltertuning ;D

dit kan je ook doen door een ring oid in het eind te zetten, werkt echt vele malen beter dan die dure antie resonantie dempers ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,69793.0.html
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Martijn_B

Passen de gordelspanners van een C70 ook in de volvo 850?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Sbv

Citaat van: Martijn_B op 15-07-2014 12:44:05
Passen de gordelspanners van een C70 ook in de volvo 850?
aansluiting van gordel op een 850 stoel is anders dan van een V70

Martijn_B

De gordel is geregeld, Joost heeft er nog 1 liggen en neemt hem mee naar de volgende meeting.

Dan nu verder met het onderwerp centrale deurvergrendeling en alarm. Momenteel is mijn sirene weg (ergens afgeknipt) en werkt de handzender niet (ik verwacht doordat het relais ergens is doorverbonden). Centrale vergrending werkt met de sleutel, maar mijn binnenverlichting werkt bijvoorbeeld ook niet. Ik heb van T O M een complete alarmset gekocht met relais, afstandbediening, sirene, kabelboom, etc. wil deze binnenkort gaan inbouwen.

Ik heb van electronica en dit soort dingen helemaal geen kaas gegeten, zou me leuk lijken als iemand me kan helpen met de inbouw (evt. tegen vergoeding). Evt kan ik ook wat terug doen in de vorm van detailen  :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Afgelopen weekend heeft Jelmar een 200cpi racecat op de volvo gemonteerd. Na 3 jaar dus toch een keertje van gekomen... :)

Vanavond samen met bouke het alarm werkend gemaakt. Alleen nog een uitdaging met de passagiers deur. Deze gaat niet mee open en dicht met de afstandsbediening/CV.
Druk je het knopje echter handmatig in, dan gaan de andere deuren wel mee dicht....

Zit daar een motortje wat kapot zou kunnen zijn?

KIM

Als het goed is, kun je dat voelen.
Bij een werkend motortje zal de pal voor het op slot zetten aangedreven worden door het motortje. Bij langzaam drukken zou je dus moeten voelen dat het palletje weggetrokken wordt.

Martijn_B

Gebeurt helaas niets! Dat wordt een nieuw motortje ?

KIM

Vergelijk ook even met wat de bestuurdersportier doet.
Ik zou ook de bekabeling checken voordat je een nieuw motortje bestelt.

Bouke

Kabel hebben we gisteren iig visueel gecontroleerd

UserID25761

zijn er geen kabels gebroken bij de overgang van carrosserie naar deur  ???

leons850

Citaat van: Bouke op 30-07-2014 17:36:33
Kabel hebben we gisteren iig visueel gecontroleerd

Wat ik van je begreep ook gecontroleerd of de auto het wel goed doet. :evil:

Wat nick zegt meet even vanaf de binnen kant van de auto, kan zomaar zijn dat die kabel niet lekker meer is door het knikken van de deur.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

KIM

Citaat van: NickGR op 30-07-2014 17:39:23
zijn er geen kabels gebroken bij de overgang van carrosserie naar deur  ???

Of corrosie in de deurstekker...

Martijn_B

Zal eens kijken of ik een piepjestest kan doen om te meten of de kabel nog werkt. Er zit ook een andere slotcylinder in deze deur, iets wat ook argwaan wekt bij mij.

cornelis-b

Martijn je kan toch gewoon meten aan de stekker van het motortje of je daar spanning hebt als je met de AB de boel open of dicht doet?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien