Martijns 854 T-5R - Naar zijn laatste rustplaats

Gestart door Martijn_B, 04-08-2011 00:09:55

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Is dat het flexibele gedeelte van de oude downpipe, dat zo dicht zit?  :o

MartijnGLT

Jezus, ik zoek ook een andere downpipe maar wil niet met het zelfde probleem zitten als jij dus welke moet ik beslist niet kopen?

Martijn_B

Dit is idd het flex deel van de oude downpipe. Deze is custom gemaakt destijds en heb ik 3 jaar, sinds m'n eerste blok, mee rondgereden. Ik kan JM Tuning iig aanbevelen, ze maken echt mooi spul en de prijs was fair!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Jeetje man... Daar koop je dan een dikke downpipe voor... :eusa_eh:

Johann

Sneu en ook wel een beetje grappig tegelijkertijd..  :eusa_doh: Dat die flex zo gaat opzwellen zou je toch ook niet verwachten.

Voor wat betreft het type welke je er nu in hebt laten zetten, ik heb hier nog een 12 jaar oude Ferrita liggen met veel ervaring. De bocht is er een paar jaar geleden afgezaagd dus kun je mooi in de flex kijken,

Martijn_B

De 3.25 inch LMM gemonteerd vandaag:

Nu kan ik als het goed is tot 1600 kg/hr meten...dat moet wel voldoende zijn. Verder heb ik wat gedoe met de wideband regeling. Mijn stft blijft op 0.0  staan. Oude bin erbij gepakt en daar werkt hij wel, maar door de onnauwkeurigheid van de Spartan 2 WB controller loopt hij soms afr 13.5 bij 1.6 bar rond 5000 rpm...niet goed. Maar eens naar een alternatief kijken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Laatst ging na ongeveer 1800km rijden met het nieuwe blok ineens het lampje aan voor de koppelingsvloeistof. Raar... dus even bijgevuld. Paar 100 km later was ik weer aan de beurt. Gister de auto even bij een DHZ garage op de brug gezet, en inderdaad er lekte wat remvloeistof - precies op de aansluiting tussen de koppelingsleiding en de hoofdcylinder. Thank god niet vanuit de slave cylinder die bij mijn M59H in de bak zit  :o

Vraag is even hoe gemakkelijk het op te lossen is. Is het een kwestie van een nieuw rubbertje plaatsen (nr. 9A) of moet er een nieuwe leiding + master cylinder in..

Johann

Is in principe alleen nieuw rubbertje plaatsen.

mitchelli

En checken dat er niet nog een oud rubbertje in de aansluiting zit van de hoofdkoppelingscilinder.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Martijn_B

Thanks heren, ga er op letten.

Kleine update - nieuwe lambda controller geplaatst:

Here are some results with the new controller. Already a lot better :)

Whats weird, is that the ALM gauge as well as the Spartan gauge are both showing slightly different values than TunerPro is actually seeing. Theres a non linear difference between those readings.

AFR is connected to the tank pressure channel
Formula i use in TP is:((X*0.01953125)*2)+10
0V=10AFR / 5V=20 AFR

Gauge and controller both get their gound from different sources (controller from chassis, gauge from ECU)

Piet

Eerst maar eens de signal ground van de controller ook op de ECU ground aansluiten, and see what happens.
De heater ground kun je beter op het chassis laten

Martijn_B

Citaat van: Piet op 04-01-2016 09:00:12
Eerst maar eens de signal ground van de controller ook op de ECU ground aansluiten, and see what happens.
De heater ground kun je beter op het chassis laten

Huidige aansluiting is naar jouw aanbeveling geweest - speciale reden om dit nu te wijzigen Piet?

Piet

Toch niet, denk dat je het dan verkeerd begrepen hebt.

Advies is altijd geweest: signal ground van de controller aan de ECU ground en heater ground kan aan het chassis.
Anders krijg je potentiaal verschillen tussen de massa van de ECU en de massa van de controller, da's nooit anders geweest.

Over een gauge aansluiting hebben we het sowieso  nooit gehad, maar het is het best om zijn ground aan de controller ground en dus ook aan ECU ground te knopen.

Martijn_B

We hebben een spraakverwarring,  die bij mij vandaan komt. De gauge heeft geen aparte ground, die gebruikt de controller ground. Het zit nu dus aangesloten zoals je al aangeeft: signal ground controller aan ecu en heater ground aan chassis.

Piet

Hoeveel verschil zit er tussen de gauge en wat tunerpro laat zien?