Stefan`s S60 T5, de ombouw naar enkel massa vliegwiel

Gestart door stefanhuijser, 17-08-2011 18:55:14

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

De dealer belde me er speciaal voor op inderdaad en even navraag bij Dirk leverde hetzelfde antwoord op. Wat was je kwijt aan het opnieuw inlezen van de software bij Rica?
Weer de volle mep?

Wel mooi balen dit..

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

elianmars

Komt de MTE software bij ET vandaan? Bij veel tuners wordt normaal gesproken, na wissen door software-update van de dealer, de tuning kosteloos weer terug gezet.

stefanhuijser

Ik neem aan de de software daar vandaan komt. Deze S60 was al gechipt en onder de kap voorzien van een MTE sticker.

Heb Marc (van et) al geprobeerd te bellen, maar denk dat hij even druk was ;)

Groet Stefan

cornelis-b

Citaat van: stefanhuijser op 09-11-2016 11:57:11
De dealer belde me er speciaal voor op inderdaad en even navraag bij Dirk leverde hetzelfde antwoord op. Wat was je kwijt aan het opnieuw inlezen van de software bij Rica?
Weer de volle mep?

Wel mooi balen dit..

Groet Stefan

Bij mij werd de software kosteloos terug geplaatst. Het ecu nummer en VIN nummer van de auto was bekend en bij ETS is de software toen teruggezet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

stefanhuijser

Dank voor de reacties heren. Heb nog geen bericht gehad van de dealer en kan dus ook nog niet vertellen of de tune weg is.

Als ik weer weet hou ik jullie op de hoogte!

Groet Stefan

UserID6342

Is die auto nog niet klaar ??? Ze nemen wel de tijd voor een reparatie van max 1 uur ?

ruubje

Zeker dezelfde dealer als waar ik m'n v70 gekocht heb? Na 6 weken nog niet gemaakt...inmiddels zo ver dat ze ds auto terug kopen...
Volvo '94 850 T-5R: 18T, 3"Ferrita downpipe, Ferrita catback, 50mm ic, Do88 rip kit, Green injectors, Fasttech tuning, AP racing bbk, BC-racing coilovers
Volvo '97 S70R: Ferrita catback, 50mm ic, Porsche bbk, BC-racing coilovers, OZ superleggera
Volvo '07 V70N: 185pk D5 - 6 bak

stefanhuijser

Ja Dirk, als jij nou eens zorgt dat je die software ook in kan lezen ;)

Dat rijden in dat skoda gebakje komt me nu wel weer mijn strot uit!

Zal ze zo nog eens bellen..

Groet Stefan

stefanhuijser

Goedemorgen!

Ik moet even mijn frustratie van me af schrijven..

Vorige week maandag is mijn S60 op de autoambulance afgeleverd bij de dealer (scholten in Tiel) in verband met een kapotte gasklep. Althans, dit is het vermoeden, aangezien er voor dit weekend al een motormanagement storing was die wees op de gasklep.

Maandag ochtend dealer netjes gebeld dat de auto daar afgeleverd zou worden en een prijs afgesproken voor het vervangen van de gasklep. De dealer had het druk en zou me laten weten wanneer dit ging gebeuren.

Dinsdag nog even contact gehad met de dealer dat als ze nieuwe software in zouden lezen mijn tune teruggezet zou worden naar fabriekssetup.

Daarna bleef het stil.. Heel stil..

Maandag aan het eind van de ochtend (een week later!) heb ik de dealer gebeld en kreeg een verhaal te horen dat er de komende twee dagen géén tijd was om de gasklep te vervangen.
Ik heb mijn ernstige twijfels uitgesproken waarom een klus van 1,5 uur zo lang moest duren en gevraagd of ze me in ieder geval op de hoogte konden houden wanneer het wél zou gebeuren.
Tot dit moment heb ik wederom niks gehoord..

Dat het druk is in de werkplaats en dat er zieke monteurs zijn begrijp ik. Daarnaast heb ik er zeker begrip voor dat een "binnenlopende" klant achteraan in de wachtrij staat. Maar 8 werkdagen de tijd nemen voor een klus van 1,5 uur is me toch echt te gortig...

Stefan

RoelNL

Pff kan je niet gewoon de auto daar weghalen want als ze in 8 dagen tijd er nog steeds niet naar gekeken hebben ben je het niet waard hun klant te zijn. Brief naar Volvo Nederland kan ook geen kwaad denk ik, Ik vind het gewoon schandalig zoals ze ermee omgaan.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

stefanhuijser

Nou ik heb net nog maar eens gebeld..
Gisteravond is mijn auto afgemaakt en ik kan hem op komen halen.

Dit was eens maar nooit weer..

stefanhuijser

Goedenavond allen!

De afgelopen twee weken druk bezig geweest met een leuke klus!
Een maatje van me was op zoek naar een goedkope tweede auto om zijn grote aanhanger te trekken.

Via dit forum heeft hij een 850 2.0 T5 gekocht met de nodige kwaaltjes. Helaas ben ik niet mee wezen kijken bij de aankoop en bleken de kwaaltjes iets erger dan gedacht..

Toen ik eenmaal tijd had om de aankoop goed te bekijken bleek de turbo gigantisch vet te zijn, de ashoes gescheurd, de silentblocks versleten en de lekbak onder het blok helemaal vol te liggen met olie...

Maar niet getreurd, aan de gang en eens kijken wat we ervan konden maken!

De lekbak onder het de intercooler vandaan gehaald.. Dit was geen kleine lekkage..

Daarna alle olieleidingen maar eens geïnspecteerd. Deze bleken al eens vervangen/opnieuw vastgezet te zijn:

Toen dus maar verder gaan kijken bij de turbo, deze was ook baggervet, maar de olieretour was wonderbaarlijk genoeg nog prima. Positieve nieuws was dat niet al wel een nieuwe actuator opzat. Maar zoals jullie kunnen zien was het inlaattraject van binnen ook drijfnat van de olie.

De turbo was door de vorige eigenaar (volgens eigen zeggen) al eens vervangen door een tweedehands exemplaar. Volgens mij om deze olielekkage te vinden. Er zit wel wat speling op het asje, maar kon dit zoveel olieverbruik teweeg brengen???

Het carter had geen overdruk, maar toch maar besloten om de carterventilatie ook eens goed te bekijken. Dus ook het spruitstuk er maar af!

Zoals te zien is de carterventilatie die hierop zat hardstikke nieuw, de Volvo stickers zitten er nog op.
Tijdens demontage kwamen we het volgende probleem tegen met de stationairregelaar..

Toen we de ventilatie demonteerden vonden we het probleem.. Er kwam ongeveer een liter olie uit de pot toen we deze demonteerden! De leiding het carter in zat volledig (!) dicht gekoekt.
Dus de pan er maar ondervandaan!

Hier is duidelijk de verstopte afvoer te zien:

Uiteindelijk de pan weer schoon:

Bij montage de o-ringen van de oliepomp en het thermostaat huis vervangen en de o-ring van de aanzuigbuis. Verder natuurlijk alle pakkingen van het spruitstuk en het gasklephuis vervangen.
Als alles dan weer in elkaar zit is dit het resultaat:

Genoeg foto's? ;) ;)

Leuk om weer aan een 850 te sleutelen!!

stefanhuijser

Ennuh.. De slang voor de stationairregelaar is al besteld..
De ducttape is voor de testrun ;)

elianmars

En weer eentje met dichtgeslibte olieleiding in het carter....

Wat kan de reden zijn dat zoiets gebeurt?

stefanhuijser

Ik denk een te laat vervangen carterventilatie in combinatie met (te) late oliewissels.
In de carterpan zat ook een behoorlijke aanslag.

Je wilt niet weten hoe hard de koek is die in die leiding zit!
Hebben het er echt met een schroevendraaier uit moeten bikken, er kwam geen druppel meer door.