Stefan`s S60 T5, de ombouw naar enkel massa vliegwiel

Gestart door stefanhuijser, 17-08-2011 18:55:14

Vorige topic - Volgende topic

stefanhuijser

Hoe bedoel je kieren? Dat de randen niet meer afsluiten?

Ik ken Rima goed, alleen dan moet ik er weer een ochtend vrij voor nemen..
Daarnaast weten ze vaak de hoofdprijs te vragen.. :(

Groet Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

leons850

Lekker bezig, merk je verschil van de bieuwe bobines?
Of had je storing?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

stefanhuijser

Nieuwe bougies was het grootste verschil, zaten prut bougies van Denso in.

De bobines die erin zaten waren al eens vervangen door exemplaren van IPD.
Echte storingen had ik niet, behalve dat de turbo druk op hoge toeren soms wat "bokte"

Eerst dus de basis maar eens goed aangepakt aangezien ik nog minimaal 100.000 km met deze S60 wil rijden.

Heb net even getest of er verbetering is, maar het natte wegdek zorgde alleen maar voor wielspin.. ;)

Groet Stefan

UserID6342

De bobines van IPD waren op eentje na, ook zo gaar als bagger.  Vandaar dat het beter was om deze te vervangen.  Dit icm de juiste bougies erin zorgt voor een veel betere lopende auto.

Het verschil was meteen al merkbaar toen de bougies vervangen waren.

T5-4life

Citaat van: stefanhuijser op 14-10-2016 22:52:40
Hoe bedoel je kieren? Dat de randen niet meer afsluiten?

Ik ken Rima goed, alleen dan moet ik er weer een ochtend vrij voor nemen..
Daarnaast weten ze vaak de hoofdprijs te vragen.. :(

Groet Stefan
Ja ik had het beter kunnen opschrijven ;)
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

elianmars

Is het niet mogelijk om de filterbak van een R te monteren? Die ligt standaard in de T5 MY05.

(Ik heb er nu een K&N filter in liggen.)

Geen idee of dit qua aansluitingen zo past bij de oudere T5's.

stefanhuijser

Dit is inderdaad best een idee.

Dat moet in mijn ogen makkelijk passen, mits je de buizen en montageplaat erbij hebt.

stefanhuijser

Vandaag weer een dagje bezig geweest met de S60, het was tenslotte heerlijk "technisch" weer!

'S ochtends eerst in de auto gestapt naar Nijmegen om even 2 grote jerrycans bij Dirk af te geven en om mijn olieservicelampje te resetten.
Daar even een lekker bakje koffie gedaan en kennis gemaakt met
bert-jan en zijn vrouw. Gezellig en mooie R!

Daarna doorgereden naar mijn sleutelschuur om aan de slag te gaan.

Als eerste de filterbak gemonteerd die Hugo (t5-4life) voor me opgehaald heeft bij auto Rima.
Prachtig dat dit op deze manier kan op dit forum! Resultaat is een auto die weer origineel is en een stuk minder herrie maakt bij opspoelen en afblazen.

Daarna verder gegaan met een oliewissel. De keuze is gevallen op Kroon 5W30 Asyntho.
Deze voldoet aan de ACEA A3/B4 norm en zou dus ruim voldoende moeten zijn.

Tijdens de wissel nog een vervelende ontdekking gedaan... De olieretour lekt op de carteraansluiting:

Binnenkort dus even een pakking en een nieuwe o-ring bestellen en deze ertussen zetten.

De rest van de middag de auto weer eens goed gewassen en het leer behandeld met leather care van Sonax. In mijn ogen een mooi goedje dat zorgt dat het leer in ieder geval niet gaat glimmen!

Nu maar eens een welverdiend biertje.

Groet Stefan 

stefanhuijser

Edit:  op de foto is de olieretour niet zo goed te zien, maar dit is dus het resultaat...

UserID6342

Weet je zeker dat het de olieretour is en niet de warmtewisselaar zelf ?

stefanhuijser

Het spoor begon echt bij de plaats waar de olieretour terug het carter ingaat, maar ik snap wat je bedoelt. Heb om die reden ook alles even goed schoongemaakt en kruip er van de week nog eens onder.

Slangaansluitingen op de warmtewisselaar zaten in ieder geval helemaal onder het zand en waren niet doorweekt van de olie.

Alleen rijwind onder de auto kan natuurlijk een vertekend beeld geven..

Groet Stefan

stefanhuijser

Helaas heeft bij mij de ETM storing ook toegeslagen..

Vanavond nog even gezellig bij Dirk langs geweest (waarvoor wederom bedankt!) om even te kijken of Vida hetzelfde aangaf, maar helaas is de storing ook daar niet meer te wissen.

Volgende week dus maar een afspraak maken om een nieuwe ETM te monteren, inclusief update van de software..

Gelukkig vandaag ook nog een leuke update besteld! De Grom BT3 inclusief Bluetooth carkit module.  
Dit zodat ik lekker muziek kan luisteren en eindelijk fatsoenlijk kan bellen in de auto.

Groet Stefan

stefanhuijser

Als de vrouw van huis is..

Duikt de man de schuur in.. 😜

De motor van mijn vriendin (Honda CB-1) had al een poosje last van een niet werkende reserve.
Vanavond dat varkentje maar eens gewassen.

Gelukkig bleek het alleen een beetje vervuiling te zijn en functioneert alles weer naar behoren.
Meteen de ketting maar even gesmeerd en de bandjes opgepompt.
Dit bleek geen overbodige luxe te zijn met nog maar 1,3 bar (!) in de voorband.
Heb haar meteen maar even op het hart gedrukt om dit vaker te (laten) controleren.

Beide motoren liggen weer veilig aan de CTEK lader en zijn weer klaar voor de winter.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:

Groet Stefan

stefanhuijser

Helaas heeft het gasklephuis van de S60 het dit weekend begeven..
Dat resulteert in het volgende resultaat na een gezellig weekendje weg.

De auto staat ondertussen bij de dealer voor een nieuwe klep.
Hopelijk blijft de software van MTE behouden, want er bestaat enige onduidelijkheid of deze nu overschreven wordt bij het inleren van de ETM.

Groet Stefan

cornelis-b

De kans is groot dat de MTE software verloren gaat. Bij mijn ex S70 was de RICA software ook verloren gegaan na vervanging van het gasklephuis en de software update.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien