HELP! Deze klus gaat boven mijn pet (koppeling vervangen)

Gestart door RvdO, 24-09-2011 18:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Giovanni

Beste Ruud ,

Ik geloof wel dat je de ruimte en de adoptie kennis bezit je roffel in elkaar te sleutelen.
Maar neem je tijd en maak gebruik van de bewandelde paden, en ga niet op eigen houtje het bos in.
Het zal moeilijker zijn je 850 te reviseren, als in elkaar te sleutelen
Ik bedoel te zeggen je doet het goed of je geeft de auto op.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Gegroet Grroffel

arjenT5R

Citaat van: reneetje op 25-09-2011 13:38:30
Citaat van: Jack v op 25-09-2011 10:32:51
idd Marco mag het wel eens uitleggen ???

Hier geldt gewoon het ouderwetse gezegde.......

Zoals de waard is,  vertouwd hij zijn gasten....

:eusa_wall:

En daarom post jij dit dan ook  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

#62
Ik zal er maar gelijk een klein stukje achteraan zetten dan.

Als je een beetje handig bent en je wilt wat, waarom niet??

Maar zorg for gods sake dat je weet waar je mee bezig bent,
je hebt hier een forum met een gigantische shitload aan info!!
Alles is al eens gedaan, alles is al eens beschreven incl foto's howto's de hele bende, iedere boutje is tot den treuren beschreven!!

Dan heb je nog zoiets als vadis of vida, voor een tientje heb je alle werkplaatshandboeken van 1980 tot heden!
Je klikt je klusje aan, print het uit doet het stap voor stap en er kan vrijwel niets foutgaan.

Als je enig idee had gehad hoe een motor werkt, en wat er gebeurt dan had je deze fout al nooit gemaakt
hoe moeilijk is het om een versnellingsbak en een motor van elkaar te onderscheiden?

Ik snap echt met de beste wil van de wereld niet hoe je dit in godsnaam fout kan doen,
lees je in, open een topic, vraag om tips, bel/mail/pb/msn/skype/chat eens met iemand die WEL weet hoe het moet.

Zo veel kennis voor handen en dan zo onbezonnen zomaar een zooitje bouten los gaan draaien totdat de hele bende uit elkaar tyft en dan nog gaan durven vragen of iemand voor een kratje pils je ff uit de brand wilt helpen? Je moest je eigen schamen!

Ik heb ondertussen aardig wat sleutel ervaring maar iedere keer als ik aan iets nieuws begin zorg ik gewoon dat ik weet waar ik aan toe ben. Zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan, stel dat je voor een baas werkt als monteur ofzo hij ziet je al aankomen met een handje vol tandwielen en lagers terwijl je geen seconde in de boeken hebt gekeken. Van mij zou je gelijk de zak krijgen.

zo ver mijn frustraties  ;D

het lucht wel op moet ik zeggen  :eusa_whistle:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Natuurlijk is dat zo, ik ben het helemaal met je eens Arjen. Jij bent iemand die zegt wat ie denkt, dus het is ook duidelijk ;D

Alleen is het een beetje jammer dat er hier mensen gelijk belerend de schoolmeester uit gaan hangen. Het kwaad is al geschied, en ja, ik heb ook gedacht: "OMG" en moeten lachen.
Het is voor de ts. al erg genoeg, dus aan al die wijsneuzerij heeft ie niks. Ik bewonder wel zijn optimisme en hoop dat het goed komt. Anders wordt goedkoop toch heel duurkoop.

UserID6342

Het kan al voor niet al te veel geld goed komen.  Hij schroeft de rest van de zooi er allemaal onderuit en hangt er voor 150 euro een ander bakkie achter.  Heeft tie leergeld gehad van 150 euro en dat is allemaal nog te overzien.  Heel simpel.

Misha

Citaat van: arjenT5R op 25-09-2011 15:19:54
Citaat van: reneetje op 25-09-2011 13:38:30
Citaat van: Jack v op 25-09-2011 10:32:51
idd Marco mag het wel eens uitleggen ???

Hier geldt gewoon het ouderwetse gezegde.......

Zoals de waard is,  vertouwd hij zijn gasten....

:eusa_wall:

En daarom post jij dit dan ook  ;D
Wat is dat trouwens, vertouwen ? Ophangen of zo ? :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: Misha op 25-09-2011 19:17:32
Citaat van: arjenT5R op 25-09-2011 15:19:54
Citaat van: reneetje op 25-09-2011 13:38:30
Citaat van: Jack v op 25-09-2011 10:32:51
idd Marco mag het wel eens uitleggen ???

Hier geldt gewoon het ouderwetse gezegde.......

Zoals de waard is,  vertouwd hij zijn gasten....

:eusa_wall:

En daarom post jij dit dan ook  ;D
Wat is dat trouwens, vertouwen ? Ophangen of zo ? :eusa_think:

"Vertouwen" ,  dat staat in het zelfde rijtje als "pule"

;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

M a r c

Wat was de reden om deze operatie zelf te gaan doen eigenlijk?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 25-09-2011 19:16:32
Het kan al voor niet al te veel geld goed komen.  Hij schroeft de rest van de zooi er allemaal onderuit en hangt er voor 150 euro een ander bakkie achter.  Heeft tie leergeld gehad van 150 euro en dat is allemaal nog te overzien.  Heel simpel.

Juist, en daarna is het gewoon opgelost, en is ts weer een hoop wijzer.
Iedereen maakt fouten, misschien anders het topic 'sleutelblunders" even opscharrelen, en dan ook meteen iedereen die iets doms gedaan heeft afbranden

razorx

Doet me denken aan mijn doe het zelf distributiedrama.
Soms betaal je leergeld, achteraf leer je er van.
;)

Ik denk dat het advies van Dirk het beste is.

Boeijke

Citaat van: arjenT5R op 25-09-2011 15:34:44
Ik zal er maar gelijk een klein stukje achteraan zetten dan.

Als je een beetje handig bent en je wilt wat, waarom niet??

Maar zorg for gods sake dat je weet waar je mee bezig bent,
je hebt hier een forum met een gigantische shitload aan info!!
Alles is al eens gedaan, alles is al eens beschreven incl foto's howto's de hele bende, iedere boutje is tot den treuren beschreven!!

Dan heb je nog zoiets als vadis of vida, voor een tientje heb je alle werkplaatshandboeken van 1980 tot heden!
Je klikt je klusje aan, print het uit doet het stap voor stap en er kan vrijwel niets foutgaan.

Als je enig idee had gehad hoe een motor werkt, en wat er gebeurt dan had je deze fout al nooit gemaakt
hoe moeilijk is het om een versnellingsbak en een motor van elkaar te onderscheiden?

Ik snap echt met de beste wil van de wereld niet hoe je dit in godsnaam fout kan doen,
lees je in, open een topic, vraag om tips, bel/mail/pb/msn/skype/chat eens met iemand die WEL weet hoe het moet.

Zo veel kennis voor handen en dan zo onbezonnen zomaar een zooitje bouten los gaan draaien totdat de hele bende uit elkaar tyft en dan nog gaan durven vragen of iemand voor een kratje pils je ff uit de brand wilt helpen? Je moest je eigen schamen!

Ik heb ondertussen aardig wat sleutel ervaring maar iedere keer als ik aan iets nieuws begin zorg ik gewoon dat ik weet waar ik aan toe ben. Zodat je achteraf niet voor verassingen komt te staan, stel dat je voor een baas werkt als monteur ofzo hij ziet je al aankomen met een handje vol tandwielen en lagers terwijl je geen seconde in de boeken hebt gekeken. Van mij zou je gelijk de zak krijgen.

zo ver mijn frustraties  ;D

het lucht wel op moet ik zeggen  :eusa_whistle:

Het is minimaal een  kratje bier!  :eusa_whistle:

Maar ipv van een hoop geleuter over wat ie nu wel en niet moet doen kan er beter iemand opstaan die zegt: Ik help em wel. En de die vergoeding is wel bespreekbaar met TS denk ik zo.
Dat hij iets gedaan heeft wat niet al te slim was is hij ondertussen zelf ook wel achter.


Maar om die jongen zo af te kraken is ook weer zoiets.  :eusa_snooty:
Hij heeft nog het lef om er eerlijk voor uit te kom iig.  :eusa_clap:

In mijn bescheiden mening is een andere bak ook het handigst. En dan op je gemak die oude weer in elkaar schroeven.

Succes,
Willem

mehn

Als ik er verstand van had zou ik m zelfs gratis helpen. Zoals in de good old times.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Boeijke

Citaat van: mehn op 26-09-2011 13:44:34
Als ik er verstand van had zou ik m zelfs gratis helpen. Zoals in de good old times.

:eusa_clap:

Zo hoort het. \

(maar heb zelf ook de kennis niet voor deze klus)  :-[

MVeldhuis

Ik vind het dapper dat ts heeft aangedurft dit zelf aan te pakken, en heb nog veel meer respect voor een heleboel forummers hier die zonder technische ervaring een heleboel klussen tot een goed einde brengen en juich dit ook echt van harte toe maar...

Af en toe moet je weten wanneer iets je boven de pet gaat, en een bak splijten omdat je niet weet waar de bak stopt en het blok begint, dat getuigd van totaal geen technische kennis of enige vorm van inzicht / benul.
Ik denk dat ts zijn wagen en onderdelen het beste bij een technisch persoon / garage af kan leveren want ik kan me niet voorstellen dat hij verderop in dit sleutelproject niet nog iets over het hoofd ziet of verneukt.
Ook al krijgt hij deze auto zelf weer op de straat, dit wordt zo'n typische wagen die over een tijdje, maand / jaar bouten en onderdelen op de snelweg begint te verliezen of waarbij zaken los en stuk lopen.

Kortom: leuk geprobeerd, lik je wonden en laat iemand anders het op een verantwoorde manier afronden.

@®-

Ik vindt het knap om gewoon aan zo'n klus te beginnen. Ik weet uit ervaring dat een koppeling van een 850/X70/V70N en S60 gewoon een rot klus is.

Wat ik weer heel erg jammer vindt is, is dat de TS helemaal tot z'n veters afgebrand wordt door bepaalde mensen die vervolgens ook geen enkele moeite doen om TS verder op weg te helpen, en verder helemaal stil blijven toe kijken hoe iemand met zweet in z'n handen de klus zo goed als mogelijk probeert af te maken. Dus eigenlijk gewoon leedvermakend toekijken.

Volgens mij is dit forum er ook om elkaar te helpen.

Mocht je hulp nodig hebben moet je me maar een Pb sturen (ik zit zelf wel krap in tijd maar woon redelijk dicht bij)