Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

MVeldhuis

Hoeveel dagen achter elkaar mag je 15 uur draaien?

BBS

Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 22:58:04
Hoeveel dagen achter elkaar mag je 15 uur draaien?
4 dagen van tenminste 9 uur rust en 2 van 11 uur rust
als je werkt van ma- tot vrijdag 1x 11 uur rust, maar kom je op zaterdag thuis moet je 2x 11 uur rust hebben in de week....
Volvoloos....

MVeldhuis

Dus je kunt 4 dagen 15 uur per dag sturen? Dat vind ik te gek eigenlijk.

Simplicity

Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 23:09:31

Je mag 15uur werken, daarvan 2x wekelijks 10uur rijtijd hebben, rest max 9uur rijtijd.

Complexe materie die rij en rust tijden en valt helaas niet altijd volledig aan te voldoen. Zeker als de chauffeurs geen nachten maken.

MVeldhuis

Citaat van: Simplicity op 20-06-2013 23:38:36
Citaat van: MVeldhuis op 20-06-2013 23:09:31

Je mag 15uur werken, daarvan 2x wekelijks 10uur rijtijd hebben, rest max 9uur rijtijd.

Complexe materie die rij en rust tijden en valt helaas niet altijd volledig aan te voldoen. Zeker als de chauffeurs geen nachten maken.

pfff, zinloos ingewikkeld inderdaad. Wij hebben gewoon max 12 uur en 1x per 6 maand max 15 uur bij pure noodzaak dus.
Max 1040 uur per 6 maand wat gelijk staat aan 40 uur per week.

Martijn_B

De wondere wereld van de ATW -.-
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

widebody

Citaat van: BBS op 20-06-2013 22:53:25
Arbeidsuren is laden/lossen/wachten. Je mag max 2x 10 rijuren hebben per 24 uur en max 15 arbeids/diensturen per 24 uur.

Die digitach zit vol met stommiteiten... 3x 15 minuten pauze is ook 3 kwartier voor de tacho. Terwijl de regelgeving is dat de laatst genoten pauze tenminste 30 minuten moet bedragen. En zo is er wel veel meer.
2 seconden rijden telt de tacho als 1 minuut rijden etc...

Bij ons hebben we het nieuwste model tacho in laten bouwen. ALs je dan bv al 20min stil hebt gestaan en dan bv van het dok af moet dan kan, je als er een nieuwe minuut versprongen is, max. 29sec rijden. Als je dan de auto nog 11min laat staan heb je toch je half uur pauze op je "schijf".
Soms best wel handig ;D

triton

Wacht maar op het nieuwste model tacho , die kunnen ze aflezen als jij voorbij rijdt of zij jou voorbijrijden.
Professioneel raddraaier

widebody

Andre, de BAG doet dit al adhv je mautbox. Kunnen ze ook veel mee spioneren!

ramonmartin

Citaat van: widebody op 21-06-2013 07:10:27
Arbeidsuren is laden/lossen/wachten. Je mag max 2x 10 rijuren hebben per 24 uur en max 15 arbeids/diensturen per 24 uur.

Die digitach zit vol met stommiteiten... 3x 15 minuten pauze is ook 3 kwartier voor de tacho. Terwijl de regelgeving is dat de laatst genoten pauze tenminste 30 minuten moet bedragen. En zo is er wel veel meer.

Bij ons hebben we het nieuwste model tacho in laten bouwen. ALs je dan bv al 20min stil hebt gestaan en dan bv van het dok af moet dan kan, je als er een nieuwe minuut versprongen is, max. 29sec rijden. Als je dan de auto nog 11min laat staan heb je toch je half uur pauze op je "schijf".
Soms best wel handig ;D

Die zijn bij ons ook bij alle wagens ingebouwd, scheelt me heel veel iedere week.

2 wekelijkse rijtijd kan ik zien, inderdaad de wagen kunnen verplaatsen, pauzes telt ie op de juiste manier, secondes zijn geen hele minuten meer, etc.
Ik maak vaker in de file bij antwerpen 45 minuten pauze, kwestie van handig met die 29 seconden regel omgaan. ;D

widebody

Citaat van: ramonmartin op 21-06-2013 20:29:18
Citaat van: widebody op 21-06-2013 07:10:27

Soms best wel handig ;D

Die zijn bij ons ook bij alle wagens ingebouwd, scheelt me heel veel iedere week.

2 wekelijkse rijtijd kan ik zien, inderdaad de wagen kunnen verplaatsen, pauzes telt ie op de juiste manier, secondes zijn geen hele minuten meer, etc.
Ik maak vaker in de file bij antwerpen 45 minuten pauze, kwestie van handig met die 29 seconden regel omgaan. ;D
Dat is dan het enigste voordeel van 03:30 beginnen :P. De meeste file's zijn wij dan weer voor ;D. Tegen ded tijd dat die file's beginnen staan wij al bij de eerste, of tweede klant.

BBS

En je kunt 's nachts lekker met 91 of 92 -licht aan het totaal gewicht- lekker plankgas door broezen ;D

Volvoloos....

The Demon

Of je begint pas om 8 uur met laden en rijd om 9 uur pas weg, dan heb je ook geen last meer van files  :eusa_whistle:
En zorgen dat je om 16:00 uur weer op de zaak bent en naar huis kan  ;D

Groet,
The Demon.

marc-850

Citaat van: BBS op 22-06-2013 07:15:24
En je kunt 's nachts lekker met 91 of 92 -licht aan het totaal gewicht- lekker plankgas door broezen ;D

Dat doe ik dan weer niet...

Geladen (meestal rond de 30 ton) maximaal 83 km/u.
Leeg 85 km/u. Dat is ook de topsnelheid op de cc. Als het dan nodig kan ik nog tot 89 versnellen, bijvoorbeeld bij een vrachtwagen die de invoegstrook op komt.

Mijn tacho schrijft de eerste rust vanaf een kwartier. Maar de 2e keer telt hij pas door vanaf een half uur.

bellybotbus

Dat ik dit topic heb kunnen missen! Een van de weinige topics waar ik nog wat zinnigs kan melden denk ik ;)
Dit is mijn zweed van de zaak:

Een R480 euro 6, nu een maand oud. Ik rij zo'n beetje overal heen waar asfalt ligt, onder het mom van hoe verder en/of aparter hoe beter. Vandaar ook dat ik niet veel hier op het forum zit.

-Wouter