Trucking

Gestart door widebody, 08-10-2011 10:12:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 17:40:32
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:18:15
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:10:06
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...

...zolang ik wegenbelasting moet betalen vind ik dat het gebruik van het asfalt optimaal moet zijn, vooral voor die seinende gastjes en al helemaal als er een reeks vrachtwagens voorbij wordt gegaan, je moet immers geen 130 toch..?

En toch heb je je aan de regels te houden.
Ik betaal wegenbelasting maar mag ook niet overal 200 rijden.
En nee je moet geen 130, maar wel zo veel mogelijk rechts blijven en wanneer je naar links gaat (inhalen dus) niet te hinderen dus in jou geval 130/120 te gaan rijden.

Klopt, je hebt je aan de regels te houden.  Tig berichten terug reageerde ik ook al op jou link. Daaromtrent is dus nog niets veranderd.

arjen850

Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:45:53
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.

Heb jij dat op de rijtraining niet gedaan eigenlijk? Daar hadden we toen een vrachtwagen waarin iedereen een stukje kon proberen.

Taranis

Nee, die editie was ik er niet bij: we hadden toen "helaas" al een vakantie geboekt. Wat me er aan doet denken dat ik nog steeds benieuwd ben naar de datum van de editie van dit jaar  :angel:

leons850

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:51:14
Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:45:53
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.

Heb jij dat op de rijtraining niet gedaan eigenlijk? Daar hadden we toen een vrachtwagen waarin iedereen een stukje kon proberen.

Meld ik mij dan graag voor aan.
Heb er alleen nog ma naast gezeten tot nu toe...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

leons850

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:50:01
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 17:40:32
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:18:15
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:10:06
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...

...zolang ik wegenbelasting moet betalen vind ik dat het gebruik van het asfalt optimaal moet zijn, vooral voor die seinende gastjes en al helemaal als er een reeks vrachtwagens voorbij wordt gegaan, je moet immers geen 130 toch..?

En toch heb je je aan de regels te houden.
Ik betaal wegenbelasting maar mag ook niet overal 200 rijden.
En nee je moet geen 130, maar wel zo veel mogelijk rechts blijven en wanneer je naar links gaat (inhalen dus) niet te hinderen dus in jou geval 130/120 te gaan rijden.

Klopt, je hebt je aan de regels te houden.  Tig berichten terug reageerde ik ook al op jou link. Daaromtrent is dus nog niets veranderd.

Ik reageerde op Henry niet op jou Arjen.
Was het daar deels met je eens. Heeft iedereen zich aan te houden dus ook Henry.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Het is ook zo moeilijk daarom rijden er zoveel van die ondingen omdat t zo moeilijk is ...

Iedereen heeft een beroep en gelukkig verkondigd niet iedereen hier hoe moeilijk dat beroep wel niet is ;D

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:58:38
Het is ook zo moeilijk daarom rijden er zoveel van die ondingen omdat t zo moeilijk is ...

Iedereen heeft een beroep en gelukkig verkondigd niet iedereen hier hoe moeilijk dat beroep wel niet is ;D

En hoe belangrijk...

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 11:45:15
*knip

P.s iedereen is in de maatschappij vervangbaar, truckers zijn dus net zo bijzonder als een ieder hierzo (of niet bijzonder).
Als de  vrachtwagenmonteur jouw luchtbalgen niet vervangt kan jij niet rijden en zijn de schappen in de ah ook leeg gaan we maar bezorgen met bestelbussen...
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

elianmars


widebody


Benny850

Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:45:53
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.

Maar ermee rijden of ergens in een moeilijke situatie zitten en rijden is een wereld van verschil. We hebben het hier allemaal leuk over dat inhalen van die paar km/h. Maar het echte gevaar zit in de smalle stukjes en van de hand af achteruit ergens erin zetten. Met de stoepranden waar je je banden op kunt stuk rijden of die fietsers die langs je heen komen.

Taranis

Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 18:12:18
Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:45:53
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.

Maar ermee rijden of ergens in een moeilijke situatie zitten en rijden is een wereld van verschil. We hebben het hier allemaal leuk over dat inhalen van die paar km/h.

Omdat dat de grootste ergernis is. Ik woon ook in zo'n fijn woonerf met onmogelijke bochten. Respect voor de chauffeurs die hun trailer achteruit tot bij mij voor de deur weten te krijgen om de stenen voor mijn achtertuin of mijn nieuwe meubels af te leveren. En als ik een chauffeur in diezelfde situatie tref, wacht ik met liefde een paar minuten tot ie z'n manoeuvres uitgevoerd heeft. Maar als diezelfde chauffeur 'm ervoor gooit terwijl ik met 130-140 op de linkerbaan rijd, vind ik het nog steeds een %()/&(¤/&)(% ;)

henry classic v70

Citaat van: leons850 op 11-02-2018 17:58:06
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:50:01
Citaat van: leons850 op 11-02-2018 17:40:32
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:18:15
Citaat van: arjenT5R op 11-02-2018 17:10:06
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 17:02:00
Citaat van: V70 classic op 11-02-2018 17:00:01
Citaat van: henry classic v70 op 11-02-2018 16:56:23
....hinder ik ook als ik 110 km/u rijd op een snelweg waar 130 is toegestaan?

Als iemand achter je zit die 130 wil.
Ja

...cool!!
Gelukkig heb ik een hinderwetvergunning  :evil:

Simpel als jij zondig 110 moet rijden dan doe je dat lekker rechts en zodra je je naar de linker baan begeeft haal je in met 130 zoals t hoort.
Doe je dat niet dan hinder je idd de rest van het verkeer met jou keuze om 110 te rijden.
Zulks volk zouden ze met lucht afweergeschut van de weg af moeten schieten...

En dan als verweer roepen ik heb geen haast.... dan ga je lekker op de fiets of neem je de B weg he...

...zolang ik wegenbelasting moet betalen vind ik dat het gebruik van het asfalt optimaal moet zijn, vooral voor die seinende gastjes en al helemaal als er een reeks vrachtwagens voorbij wordt gegaan, je moet immers geen 130 toch..?

En toch heb je je aan de regels te houden.
Ik betaal wegenbelasting maar mag ook niet overal 200 rijden.
En nee je moet geen 130, maar wel zo veel mogelijk rechts blijven en wanneer je naar links gaat (inhalen dus) niet te hinderen dus in jou geval 130/120 te gaan rijden.

Klopt, je hebt je aan de regels te houden.  Tig berichten terug reageerde ik ook al op jou link. Daaromtrent is dus nog niets veranderd.

Ik reageerde op Henry niet op jou Arjen.
Was het daar deels met je eens. Heeft iedereen zich aan te houden dus ook Henry.

Waar staat dat ergens dan, om 120-130 te gaan rijden?
Als ik wil gaan inhalen met 110 wie hinder ik dan?
...ja de meteen seinende gastjes die zullen hinder ervaren.
Zelfde geldt voor vrachtwagens trouwens, die mogen toch ook inhalen... en zolang er geen inhaalverbod is mag dit gewoon. Hinder ervaart men waarschijnlijk persoonlijk
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

Wel eens uitgerekend hoeveel het in tijd scheelt als je 110 of 130 km/u rijdt over een forensen afstand van 45-50 km met gemiddeld 30 km snelweg?
Ik reed dat nl. dagelijks (nu wat minder frequent) en scheelt max. ongeveer 2-3 minuten  :eusa_eh:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjenT5R

Hinder is er als jij zo nodig met 110 links moet gaan inhalen en ik voor jou moet remmen als ik met 130 aan kom. Dan heb jij je manoeuvre niet goed ingeschat.
Hinder is het dus inderdaad als mensen achter je gaan seinen omdat ze abrupt moeten remmen omdat er weer een zo nodig vind dat 110 hard genoeg is.

Als ik achter een personen auto rij die nog ver weg zit maar ook links rijdt dan verwacht je dat die 130 rijdt zoals iedereen op de linker baan.

een vrachtwagen of een eend kunnen niet harder dat kan je zo inschatten als jij zo nodig dwars wil doen dan ja hinder je mensen.

Citaat van: Taranis op 11-02-2018 18:16:04
Citaat van: Benny850 op 11-02-2018 18:12:18
Citaat van: Taranis op 11-02-2018 17:45:53
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Deze gemiddelde chauffeur gaat de uitdaging graag aan.

Maar ermee rijden of ergens in een moeilijke situatie zitten en rijden is een wereld van verschil. We hebben het hier allemaal leuk over dat inhalen van die paar km/h.

Omdat dat de grootste ergernis is. Ik woon ook in zo'n fijn woonerf met onmogelijke bochten. Respect voor de chauffeurs die hun trailer achteruit tot bij mij voor de deur weten te krijgen om de stenen voor mijn achtertuin of mijn nieuwe meubels af te leveren. En als ik een chauffeur in diezelfde situatie tref, wacht ik met liefde een paar minuten tot ie z'n manoeuvres uitgevoerd heeft. Maar als diezelfde chauffeur 'm ervoor gooit terwijl ik met 130-140 op de linkerbaan rijd, vind ik het nog steeds een %()/&(¤/&)(% ;)

Idem!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 17:41:02
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 17:11:30
Citaat van: arjen850 op 11-02-2018 16:39:24
Citaat van: NinaPaul op 11-02-2018 16:16:02
Er zit een verschil in "moeten" en "willen", zo "moet" je een afslag hebben, zo je "wil" inhalen.

In het geval van moeten, zal je dus, indien er geen ruimte is en/of gegeven wordt, je voertuig moeten gebruiken om toch in te voegen.
In het geval van willen, kan je gewoon achter de rest blijven tot er wel een opening is.

Vind jijzelf dat vrachtwagen rijden zoveel anders is dan?
Want ik vind buiten de afmetingen en het gewicht de handelingen hetzelfde.


Ja klop, als je naar links stuurt ga je naar links, En als je naar rechts stuurt ga je naar rechts... noem zo maar even wat dingen, aslast op bepaalde wegen, meerdere stuurassen, uitzwaai, gebruik Bern, rijden over klinkers, hoever komt het spul naar binnen bij een bocht? Verschil opleggers met of zonder stuurassen. Spiegel kijken, anticiperen omdat je met 30 plus ton rijdt in plaats van 1500 kilo. Hoogtes. Joh, hoelang moet ik door Gaan? ;D

Regels volgen, zoals: aslast, hoogtes, spoorwegovergang, gevaarlijke stoffen, parkeren, berm gebruik, etc. is geen extra handeling.

Het insnijden is anders dan bij een auto, maar de handeling blijf hetzelfde, niet te strak insturen en spiegelen. (Dus gewoon rekening houden met de grootte van het voertuig)

Extra anticiperen of het "verder vooruit kijken" is onzin, in elk voertuig dien je dat zo goed/ver mogelijk te doen.


Mijn eigen ervaring is dat al die "extra" dingen die jij noemt gewoon een routine worden, net zoals autorijden een routine is, waarbij je geen aandacht besteed aan de extra borden, omdat ze niet van belang zijn voor jou. Waar veel van de taken mbt de route (hoogte, aslast, spoorovergang, etc.) uit handen worden genomen door de planning.



Zo staat hier en daar de instructie idd op het internet. Maar daarmee blijkt wel meteen dat je echt geen idee hebt.. . Ik werk bin een afvalverwerking bedrijf, En we halen oa huis aan huis afval op mbv zijladers. Ga met zo'n auto zelf eens een krappe woonwijk in, bij voorkeur als iedereen zijn bolide zo heerlijk netjes voor de deur heeft geparkeerd. Dan heb je geen 3.5 meter nodig om het spannend te maken (al was dit niet iets wat jij zei, maar pak ik meteen maar even mee) in mijn opleiding als theoretisch en praktisch mentor chauffeur heb ik wel iets meer mee gekregen als dat er op internet te vinden valt, En ik kan ook putten uit behoorlijk wat praktische ervaring. Maakt mij dit foutloos? Absoluut niet. Maar zet een gemiddelde chauffeur achter het stuur van een vrachtauto en ze flodderen hun broek vol met 18 kleuren gerecycled voedsel

Waarom zou ik geen idee (kunnen) hebben?

Maar wat jij vertelt, geldt voor een auto ook, rij met een auto (met aanhanger) maar eens in een straat waar het maar net past.

Misschien moet jij dan maar eens een ponton te water laten en terug opladen..... De eerste keer zal je ondanks het kunnen en mogen rijden met een vrachtwagen toch echt de handleiding/instructies erbij moeten pakken (dan heb ik het niet eens over de semi-automaat). Maar doe je het meerdere malen, dan gaat alles vanaf het as-overdruk aan- tot het uitzetten vlot.

En dat mentor gedoe, prima hoor, maar wat voor de een uitgelegd en behandeld moet worden met een mentor is voor een ander volkomen logisch en vanzelfsprekend.
Een forum voorbeeld: Waar de een plaatjes nodig heeft om een distributieriem te doen en iemand erbij om toch maar zeker te zijn, heeft de ander niets meer nodig dan een lijstje met "bijzonderheden".







"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz