Jeffrey's 855 T-5R CY & V70N 2.5T

Gestart door JeffreyC, 22-02-2012 12:23:12

Vorige topic - Volgende topic

R o b

Marty__Mouse

Echt superknap!! Goed werk, ziet er geweldig uit zo!!
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

big ben

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

JeffreyC

Zooo, even een flinke stoflaag moeten weg werken voordat ik weer eens een update kan posten ;D

Met het "ritje" van vandaag erbij 2500km met "het CY bouwpakket" gemaakt sinds hij weer de weg op mag, ongeveer 2,5 maand.
Foto van de dag teller als bewijs:

2500km in 2,5 maand zal voor velen niet klinken als zo heel erg veel maar met de 8 tot 10 duizend ik ik per jaar maak schiet het zo wel op ;D.
Gemiddeld verbruik over die afstand: 10,1L op de 100km. Vind ik persoonlijk zuinig, normaal is het tussen 1 op 7 of 8 ::)

Ik zal maar beginnen met het slechtere nieuw/minpunten.

Zijn er dan minpunten ???
Jammer genoeg wel :eusa_wall: ;D

Punt 1: Toen het nog wat warmer was hoorde ik na een tijdje rijden een rammel/kraak uit de voorwiel ophanging. Op dit moment al een 1500 tot 2000 km niet meer gehoord.
Misschien heeft zich iets moeten zetten of ik moet weer wachten op warmer weer.

Punt 2: De dashbord verlichting brand 9 van de 10 keer niet bij de eerste start, zet je hem uit en start je hem op nieuw doet wel weer alles het. Nog niet verder naar gekeken, ook nog niet opgelet of het hetzelfde is met op contact zetten.

Punt 3: Het lambda lampje brandt. Nu ligt dat niet direct aan iets dat tijdens de ombouw zal zijn mis gegaan aangezien het bij de BS ook al had gebrandt.
Enige rare: het begon te branden nadat de luchtmassa meter en de bobine vervangen zijn. En dit de eerste keer na een flinke rit autobaan en daarna een stukje binnen door. Bij het stuk binnendoor spring hij ergens aan. Zo is het al 3 of 4 keer voorgekomen.
Foutcode: 232 adaptieve lambda regeling.

Als iemand over de laatste 2 punten een aanwijzing kan geven, graag!

Gelukkig houdt de auto zich voor de rest erg goed sinds hij weer helemaal in elkaar staat. Er zijn nog genoeg details die nog moeten gebeuren maar die worden met en met wel aangepakt.

Om een voorbeeld te geven hoe goed hij zich houdt: de rij training!
Deze was binnen de eerste 500km die ik met de auto heb gemaakt, en dus ook een goede proefrit ( sowieso al vanwege de afstand Eijsden-Meppel-Eijsden ). De CY heeft geen krimp gegeven, geen extra lampjes die zijn gaan branden, gewoon doen zoals hij het moet doen 8)
En het was een super dag geweest!

Tot nu toe ook maar zelden een rammel of kraak vanuit het interieur ( extreem slechte wegen niet meegeteld ).

Zoals al aangegeven worden de details met en met wel aangepakt net zoals de rotte plek die nog aanwezig is achter de achterbumper.

Verder staan er wel nog wat upgrades op de planning.
Het 2 litertje loopt steeds beter naarmate hij langer met mij te doen heeft :eusa_shifty:
Hij is zeker niet langzaam maar ik mis toch wel vermogen dat bij zo een auto hoort, daar wil ik wel nog verandering in brengen.
Er liggen al wat onderdelen klaar, uitlaat is besteld, de Volvo dealer krijgt nog een klein lijstje met onderdelen. Ook wil ik bij de dealer navragen wat me een ander turbootje met wat mee capaciteit moet kosten :angel: :evil:

Om dan ook nog even terug te komen op de remmen aangezien deze al het geweld ook weer tot stilstand moet brengen.
Mijn eigen creatie remt zeer zeker beter dan het originele hoopje ijzer dat eronder zit. Ik heb nog niet het idee gehad dat ik het stuur van de kolom af was aan het trekken om tot stilstand te komen. Maar het is toch nog niet wat ik ervan had verwacht :eusa_snooty:
Het ritje van vandaag was dan ook om deze op te halen:

Daar komt dan iets achter van een wat duurder auto merk :eusa_whistle:

Ik ben voor de rest erg tevreden met mijn CY. Het is alleen zo'n ontzettende poets kleur :eusa_doh:

Gr Jeffrey
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

The Volvoboy

Hij lijkt ook wel iets te hoog stationair te draaien op de foto? Volgens mij kan code 232 te maken hebben met een vacuüm lek.

Verder mooi dat 'ie het goed doet 8) Toch een grote beloning lijkt mij na al dat werk.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

JeffreyC

Citaat van: The Volvoboy op 16-11-2013 22:30:54
Hij lijkt ook wel iets te hoog stationair te draaien op de foto? Volgens mij kan code 232 te maken hebben met een vacuüm lek.

Verder mooi dat 'ie het goed doet 8) Toch een grote beloning lijkt mij na al dat werk.

Stationair toerental staat op de foto ook iets hoog, toch heeft hij daar normaal geen last van en staat hij onder de 1000 toeren.
Binnenkort maar eens controleren op lekkages, wellicht komt er iets uit.

Ik ben er zeker blij mee dat hij het goed doet, een grotere beloning kun je eigenlijk niet krijgen ( ook al heb je daar zelf voor gezorgd ) ;D

Om er voor te zorgen dat hij het ook blijft doen wil ik preventief nog wat sensoren/actuatoren vervangen. Lmm staat al niet, lambda sonde, TCV en de nokkenas sensor liggen klaar alleen de krukas sensor moet ik nog bestellen.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,

KIM

Heb je een originele (= BOSCH) LMM gemonteerd?
Indien ja: check even of je geen slangetjes van het vacuümsysteem hebt los laten liggen.

JeffreyC

Citaat van: KIM op 17-11-2013 10:49:39
Heb je een originele (= BOSCH) LMM gemonteerd?
Indien ja: check even of je geen slangetjes van het vacuümsysteem hebt los laten liggen.

LMM is van Bosch, onderdeel nummer 0 280 217 107.
Ik zal alle slangen eens controleren.

Kan het misschien ook komen door de combinatie nieuwe LMM en een nog oude lambda sonde?
300 PK 390 NM CY T-5R MT

MrCain

Meet ook ff je brandstof druk om zeker te zijn ;)

Vind het nog steeds vet cool dat je deze cream yello een 2e leven hebt gegeven :eusa_clap:
Echt respect!

BTW: ECU ook gerest? => poosje spanningsloos gezet.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Hiker

Heb gisteravond je blog doorelezen, maar wist tijdens de rijtraining niet 'van waar' jou CY kwam.

Maae een dig: respect!
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

JeffreyC

Citaat van: MrCain op 17-11-2013 11:16:53
Meet ook ff je brandstof druk om zeker te zijn ;)

Vind het nog steeds vet cool dat je deze cream yello een 2e leven hebt gegeven :eusa_clap:
Echt respect!

BTW: ECU ook gerest? => poosje spanningsloos gezet.

Niet genoeg brandstof druk zou in ieder geval niet aan de pomp mogen liggen aangezien deze al vervangen is voor een Walbro exemplaar. Maar ik zal de druk in ieder geval eens gaan meten.

De ecu is tijdens de ombouw lang genoeg spanningsloos geweest om de codes van de BS te wissen.
Bij de CY heeft het weer even geduurd voordat het lampje weer is gaan branden en het is ook weer een paar keer vanzelf uit gegaan.

Dank je!!

Citaat van: Hiker op 17-11-2013 11:25:59
Heb gisteravond je blog doorelezen, maar wist tijdens de rijtraining niet 'van waar' jou CY kwam.

Maae een dig: respect!

Nu snap ik waar je vraag vandaan kwam ;D
Bedankt!
300 PK 390 NM CY T-5R MT

MrCain

Je kan ook te veel brandstof krijgen => drukregelaar

BTW: wat kim en koen al melden is meer plausibel => valse lucht.

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

KIM

Citaat van: V70 2.5T op 17-11-2013 10:59:31
Kan het misschien ook komen door de combinatie nieuwe LMM en een nog oude lambda sonde?

Lijkt me onwaarschijnlijk. Lambdasonde is de boodschapper van je probleem. Het enige probleem dat ik ken met de lambdasonde is een hoger brandstof verbruik en zagen van de motor.
De sensor moet bij 150.000 km zeker wel vervangen worden; dan is het beste er echt wel vanaf.

JeffreyC

Citaat van: KIM op 17-11-2013 15:53:19
Citaat van: V70 2.5T op 17-11-2013 10:59:31

Lijkt me onwaarschijnlijk. Lambdasonde is de boodschapper van je probleem. Het enige probleem dat ik ken met de lambdasonde is een hoger brandstof verbruik en zagen van de motor.
De sensor moet bij 150.000 km zeker wel vervangen worden; dan is het beste er echt wel vanaf.

Ok, onder andere een nieuwe lambda sonde ligt al klaar. Ik ga dan eerst controleren op vacuüm lekkages. Op het werk hebben we daar een mooi apparaat voor dat werkt met rook.
300 PK 390 NM CY T-5R MT