TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

fredtref

De retour leidingen zijn in orde, is gecontroleerd

MVeldhuis

Je weet zeker dat je geen lucht meer aanzuigt?

The Demon

Citaat van: MVeldhuis op 17-03-2012 16:08:14
Je weet zeker dat je geen lucht meer aanzuigt?
Als ik het verhaal zo lees is dat dus niet zeker, er komt ergens lucht in het systeem, of de pomp is stervende of er zit ergens een lek(je) ga maar zoeken.

Groet,
The Demon.

FGG

Citaat van: fredtref op 13-03-2012 20:20:02
Citaat van: FGG op 12-03-2012 20:35:27
Dat probleem had ik ook. De centrale ring bij het brandstoffilter sloot niet mooi aan en ging 'bol' staan.

Welke ring bedoel je Florian? Vandaag nieuw filter geplaatst, nieuwe O-ringen geplaatst en nog zie ik luchtbelletjes voorbij komen, maar weer verder zoeken waar hij valse lucht aanzuigt  :eusa_wall:

Bovenop het brandstoffilter zit een rubberen ring ter grootte van een oud Hollands dubbeltje, misschien iets groter. Die werd bij mij geknepen gemonteerd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fredtref

Florian ik weet welke ring je bedoelt, samen met Dirk het nieuwe filter gemonteerd dus dat zit wel goed, morgen zet ik hem op de brug ga dan op mijn gemak de aanvoerleiding onder de auto nakijken of deze oke is, laatst wel een blok hout wat van vrachtwaggel af kwam vallen wat met groot kabaal onder mijn auto stuiterde misschien wel iets beschadigd, hij blijft valse lucht aanzuigen. Trouwens jou Sandstone ziet er weer helemaal top uit!

Jack v

Als je de tank helemaal vol hebt doet ie het dan ook?  Anders is de aanzuigleiding in de tank lek.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

fredtref

Citaat van: Jack v op 17-03-2012 19:04:55
Als je de tank helemaal vol hebt doet ie het dan ook?  Anders is de aanzuigleiding in de tank lek.

Ja ook bij volle tank

Jack v

en je ruikt of ziet nergens diesel?

fredtref

Nee zo het eerste gezicht en reuk niks te ontdekken, het hoeft natuurlijk ook maar een miniscuul gaatje te zijn, morgen gaat hij de brug op ga ik op mijn gemak eens zoeken

Jack v

kijk een via de kofferbak bovenop dde tank. Even de bodembedekking eruit en het deksel verwijderen.

UserID6342

fredtref

Citaat van: Jack v op 17-03-2012 19:24:36
kijk een via de kofferbak bovenop dde tank. Even de bodembedekking eruit en het deksel verwijderen.

Ga ik ook doen, thnx

UserID6342

Wat betreft die Ebay pomp, ik had even meegeboden maar werd eigenlijk gelijk al overboden.  Op mijn vraag naar de verkoper toe waarom er geen garantie op zit als de pomp nieuw is, vertelde deze me dat de pomp al 2 jaar oud was en op de schap heeft gelegen.  Om eerlijk te zijn ben ik nu blij dat ik overboden ben want dat lijkt me voor de keerringen / membramen, etc. ook niet zo jofel.

fredtref

Citaat van: Dirk342 op 18-03-2012 08:29:31
Wat betreft die Ebay pomp, ik had even meegeboden maar werd eigenlijk gelijk al overboden.  Op mijn vraag naar de verkoper toe waarom er geen garantie op zit als de pomp nieuw is, vertelde deze me dat de pomp al 2 jaar oud was en op de schap heeft gelegen.  Om eerlijk te zijn ben ik nu blij dat ik overboden ben want dat lijkt me voor de keerringen / membramen, etc. ook niet zo jofel.

Nee Dirk daar wordt hij inderdaad niet beter van, vandaag zet ik hem ff op een brug ga ik aan de onderzijde kijken of ik iets kan ontdekken aan de aan en afvoerslangen.