TDI gaat mijn pomp overlijden? Problem Solved met foto's

Gestart door fredtref, 10-03-2012 12:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fredtref

Gisteren wilde ik het filter al vervangen maar kreeg hem niet los, ik zag wel dat hij zo vast gedraaid zit dat de rubber afsluitrand op somige plaatsen naar buiten aan stulpen was.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: fredtref op 11-03-2012 19:28:25
Gisteren wilde ik het filter al vervangen maar kreeg hem niet los, ik zag wel dat hij zo vast gedraaid zit dat de rubber afsluitrand op somige plaatsen naar buiten aan stulpen was.

Is dat door de dealer gedaan? Mee terug! Laat ze het maar fiksen.

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

fredtref

Nee het is nog het oude filter, zit er nu 45.000 op, trappen ze nu niet meer in  ;D

UserID6342

Citaat van: fredtref op 11-03-2012 19:25:14
Filter heb ik al, die koperen O-ringetjes kan ik bij de dealer halen Dirk?
Gewoon bij de AMH, is het goedkoopst en zijn net zo goed.

UserID6342

Citaat van: fredtref op 11-03-2012 19:28:25
Gisteren wilde ik het filter al vervangen maar kreeg hem niet los, ik zag wel dat hij zo vast gedraaid zit dat de rubber afsluitrand op somige plaatsen naar buiten aan stulpen was.
Draai de centrale banjobout bovenop even los, eentje waar de slang mee vast zit richting pomp (daar heb je ook die O-ringetjes voor nodig) en dan kun je de onderste grote bout ook lossen.  Daarna schroef je het filter zo los want dan zuigt die geen vacuum meer op de ring.

fredtref

Citaat van: Dirk342 op 12-03-2012 07:40:17
Citaat van: fredtref op 11-03-2012 19:25:14
Filter heb ik al, die koperen O-ringetjes kan ik bij de dealer halen Dirk?
Gewoon bij de AMH, is het goedkoopst en zijn net zo goed.

Dirk, ik haal morgen het filter los, loop dan met de oude O-ringen naar de AMH ( heb toch ff moeten denken waar de afk. voor stond :eusa_think: ) zit 500 mtr bij mij weg, dan weet ik zeker dat ik de juiste maten heb, nooit bij na gedacht dat het filter vacuum zit daarom kreeg ik hem niet los  :eusa_wall:

FGG

Dat probleem had ik ook. De centrale ring bij het brandstoffilter sloot niet mooi aan en ging 'bol' staan.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

fredtref

Citaat van: FGG op 12-03-2012 20:35:27
Dat probleem had ik ook. De centrale ring bij het brandstoffilter sloot niet mooi aan en ging 'bol' staan.

Welke ring bedoel je Florian? Vandaag nieuw filter geplaatst, nieuwe O-ringen geplaatst en nog zie ik luchtbelletjes voorbij komen, maar weer verder zoeken waar hij valse lucht aanzuigt  :eusa_wall:

UserID6342

Word steeds nieuwsgieriger naar die auto ;D. Anders kom er eens een keer mee langs, als je in de buurt bent ?

fredtref

Na het vervangen van het filter, O-ringen en de slangenklemmen op het brandstoffilter nog steeds het zelfde probleem, vandaag erbij gekomen tijdens het rijden een moment inhouden en dan gelijk een blauw/grijze pluim achter de auto

Pentaforce


Pentaforce

Die ken je al, zie ik na even terug lezen.
Niet te lang zelf tobben met dieselproblemen.

UserID6342

Is een mooi zoekplaatje deze.  We hebben gisteren een nieuw filter gemonteerd en meteen alle slangklemmen en pakringen van het filterhuis vervangen.  Duurde echt lang voordat hij op eigen kracht aansloeg en moest de 760 erlangs zetten. We hadden beide wel het idee dat hij daarna wat beter liep, maar het soms voorkomende startprobleem hebben we nog niet kunnen pakken.

De ene keer slaat hij op de eerste klap van de startmotor al aan en de andere keer sta je echt even door te starten om 'm aan te krijgen. Het probleem van bij stationair lucht trekken in de dieselleiding is opgelost na de montage van de nieuwe ringen / -klemmen en filter.  Dus dat zit nu op zeker goed.  Toch heb ik het idee dat de pomp op een of andere manier de druk op/naar de dieselleidingen niet vasthoud, maar weet zo goed geen 1,2,3, oplossing daarvoor.

Wel nog even met Fred afgesproken dat hij zelf even kijkt of de auto ook daadwerkelijk gloeit want dat zou het ook nog kunnen zijn.

fredtref

Vandaag weer enkele malen rijden op de cruise control, dan ineens 2 a 3 seconden inhouden en een giga roetpluim, gaat de pomp overlijden?
Van de week maar eens lang Pul rijden.

Jack v

Ik weet niet of de tdi een opvoerpomp heeft. die dingen willen ook nog weleens lekken of vergeten om het pompje vast te zetten.
Waar ik meer aan denk is een lekke retour ( maar ik neem aan dat dirk dit gecontroleerd heeft.) Dit ook ivm het niet vast houuden van de brandstofdruk.

Wat ook nog een mogelijkheid is is inwendige lekkage van de brandstofpomp door het membraam.

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.