Een gegeven paard....

Gestart door grijzev70tdi, 19-03-2012 21:38:15

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Nope, dat vind ik ook wel een nadeel. Daarom preventief de thermostaat vervangen. Bleek achteraf ook nodig.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

henry classic v70

Zo'n upgrade van Yits aansluiten... heb je alle info
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

grijzev70tdi

Heb een hekel aan extra beeldschermpjes of andere dingen in de auto die niet origineel zijn. Net als extra draden over het dashboard enzo. Daarom komt er binnenkort ook een HU1205 in  ;D

leons850

Bluetooth obd 2 scanner halen en torque pro app.
Is het prima in af te lezen.

En het kost bijna niets. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

grijzev70tdi

Zoiets zal het t.z.t. wel worden.

henry classic v70

Heb je al zo'n HU1205 (met AB)?

grijzev70tdi

Moet hem nog ophalen, en verloopstekker hebben/bestellen.

henry classic v70

Oké..
Ik heb op het display een klein stukje raamfolie geplakt (statisch), omdat íe in het donker vrij veel "licht" geeft (ook als je de instelling donker/licht hebt ingesteld). Scheelt behoorlijk..

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 23-03-2015 20:04:35
Moet hem nog ophalen, en verloopstekker hebben/bestellen.

Die uit H.I. is niks meer geworden?

grijzev70tdi

Nope.

Vanmiddag na het werk de Volvo even laten APK keuren door een collega. Vond hem nog prima rijden ;D

Heb morgen we lweer wat te doen. Aandrijfashoes en een fusseekogel hoesje.
Thats it.

Olielekkage is een melding, net als de scheef afgesleten voorbanden.

Olielekkage moet ik nieuwe keerringen in drukken bij de nokkenassen en krukas. Kan gelijk met de distributie. Allemaal niet heel spannend.

Viel me allemaal erg mee, dus ikke was weer blij  ;D

Spin!

Olie melding, heel fijn dat ze dat op papier zetten tegenwoordig. Had bij de D5 destijds een keerring laten vervangen vanwege kleine lekkage. Kort daarna APK laten doen. Schrijft die droeftoeter op: overmatige olielekkage. Ik zeg, waar baseer je dat op? Antwoord, bij die keerring zit veel olie. Is leuke discussie geworden.  :eusa_wall: En dat in de wetenschap dat de D5 de verkoop in ging vanwege leaseauto. Staat leuk zo'n regel op je APK formulier. Kan je lullen als brugman en met bonnen zwaaien van de reparatie, maar leg dan maar eens uit waarom de datum reparatie eerder geschiede dan de melding op het APK formulier. Ding verbruikte geen druppel olie. In 60.000 km nooit bij moeten vullen.

www.vm-parts.nl

elianmars

Citaat van: Spin! op 28-03-2015 08:38:12
Olie melding, heel fijn dat ze dat op papier zetten tegenwoordig. Had bij de D5 destijds een keerring laten vervangen vanwege kleine lekkage. Kort daarna APK laten doen. Schrijft die droeftoeter op: overmatige olielekkage. Ik zeg, waar baseer je dat op? Antwoord, bij die keerring zit veel olie. Is leuke discussie geworden.  :eusa_wall: En dat in de wetenschap dat de D5 de verkoop in ging vanwege leaseauto. Staat leuk zo'n regel op je APK formulier. Kan je lullen als brugman en met bonnen zwaaien van de reparatie, maar leg dan maar eens uit waarom de datum reparatie eerder geschiede dan de melding op het APK formulier. Ding verbruikte geen druppel olie. In 60.000 km nooit bij moeten vullen.

Volgende keer dus even (laten) schoonmaken vóór de keuring :P

MVeldhuis

Citaat van: Spin! op 28-03-2015 08:38:12

Fijne monteur dan die niet even de olie wegpoetst na het repareren van een lekkage, hoe kan hij nou nacontrole doen om te zien of de lekkage verholpen is?

Terecht trouwens dat het op apk formulier komt, je hebt olie aan je blok hangen.

Broabander

Staat er bij mij ook op, geen drup verbruik of lek, gewoon een keer geknoeid met verversen zonder trechter...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Spin!

Citaat van: MVeldhuis op 28-03-2015 18:49:34
Terecht trouwens dat het op apk formulier komt, je hebt olie aan je blok hangen.

Ben ik niet met je eens in dit geval, als het nou verse olie was...dan was het een ander verhaal. Keerring was lek, stond buiten kijf. Was ingedroogd en licht ingescheurd. Slecht schoongemaakt...dat dan weer wel, maar alleen zijkant blok niet afgeveegd.

Ik wist niet dat ze dat soort opmerkingen op papier zetten tegenwoordig. Komt beetje neer op: dashboard verlichting lampje stuk, dus een grote elektronische storing. Ging mij er meer om dat er erge voorbarige conclusies zijn getrokken.

www.vm-parts.nl