Van gas'bom' naar gas'kanon'

Gestart door GeertG, 15-06-2012 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Trouwens..............

Laatste tijd 'haperde' de LPi pomp een beetje zo nu en dan bij het starten (meestal geen probleem bij koude start  ::)). Net alsof ie niet wilde gaan draaien (wel/niet/wel/niet/uiteindelijk wel......)

Dus vermoeden dat pomp het langzaam aan het begeven is.
Geen info en geen idee hoe lang deze er in zit.
Maar na wisselen van accu nog geen hikje of hapering gegeven bij starten. Dus  :eusa_pray:

Iemand hier ervaringen mee?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Broabander

Waarschijnlijk gewoon te weinig spanning op de pomp bij het starten omdat de meeste stroom naar de startmotor ging.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ludo

Waarschijnlijk loopt ie nu ook wat beter Geert?.
Heb al vaker gezegd dat LPi met een (te) lage accuspanning niet ideaal is.

GeertG

Citaat van: Ludo op 09-11-2012 15:25:59
Waarschijnlijk loopt ie nu ook wat beter Geert?.
Heb al vaker gezegd dat LPi met een (te) lage accuspanning niet ideaal is.

Ik dacht al dat ik het me inbeeldde, maar het lijkt er inderdaad wel op............  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Tja Geert, het is ook bijna tijd voor weekend. Moet jij nog niet naar huis? :evil:  ;D

GeertG

Citaat van: )()()sT op 09-11-2012 15:52:43
Tja Geert, het is ook bijna tijd voor weekend. Moet jij nog niet naar huis? :evil:  ;D

Hee kale, wordt het niet eens tijd dat je een vette Tabbert achter de auto hangt  :evil:

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Nee, er moet gewerkt worden :D

elianmars

Citaat van: GeertG op 09-11-2012 15:57:46
Citaat van: )()()sT op 09-11-2012 15:52:43
Tja Geert, het is ook bijna tijd voor weekend. Moet jij nog niet naar huis? :evil:  ;D

Hee kale, wordt het niet eens tijd dat je een vette Tabbert achter de auto hangt  :evil:

;D

;D ;D

GeertG

Chips...........

Gisteren en vandaag brandend accu lampje bij starten wat overigens wel (nog) goed gaat.
Lampje gaat ook wel uit maar dat duurde vandaag alweer langer dan gisteren.
LPi-pomp heeft dus weer aanloopje nodig   :eusa_boohoo:

Dus toch de dynamo waarschijnlijk  ???

Tips/kosten?  Nieuw/revisie/donor..............
En ik weet dat een nieuwe het beste is natuurlijk, maar ben bang niet het beste voor mijn beurs (met 4 verjaardagen/sint/kerst op komst  :eusa_shifty:)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Ik heb het je toch al gezegd ;D

Revisie kostte me iets van €160,- maar toen heb ik wel een dynamo aangeleverd.
Nu ik het me bedenk... volgens mij zit op mijn oude blok nog de dynamo.

GeertG

Citaat van: )()()sT op 12-11-2012 09:37:22
Ik heb het je toch al gezegd ;D

Revisie kostte me iets van €160,- maar toen heb ik wel een dynamo aangeleverd.
Nu ik het me bedenk... volgens mij zit op mijn oude blok nog de dynamo.

:eusa_pray:


Trouwens.........
Dynamo's van 850 en V70 hetzelfde?
Er staat nog iets in Maastricht ook dacht ik...........
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Ja... Maar er zit wel een verschil in handbak-AT-turbo-nonturbo meen ik.
Maar nu begeef ik me op glad ijs....

Ik ga ff Eugien vragen ;)

BenC70ES

Citaat van: GeertG op 12-11-2012 09:27:01
Dus toch de dynamo waarschijnlijk  ???

Tips/kosten?  Nieuw/revisie/donor..............
En ik weet dat een nieuwe het beste is natuurlijk, maar ben bang niet het beste voor mijn beurs (met 4 verjaardagen/sint/kerst op komst  :eusa_shifty:)

Als je lagers nog goed zijn, zou je enkel de kooltjes kunnen vervangen...

Dan heb je nog geld om cadeautjes te kopen  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

GeertG

Nou...... :eusa_shifty:
Bij vertrek op werk alweer klik klik klik
Even kabels aan accu van collega en gelijk starten.

Dik een km voor huis opeens helemaal niets meer.  :o
Echt alles in 1 keer uit plus uitvallen van motor. Gelukkig op plek waar ik langs de kant kon blijven staan. 
Toevallig kwam kennis langs en weer overgestart. Kabel eraf en gelijk weer afslaan.
Wat langer eraan gehangen en net thuis gekomen met alleen dimlicht.

Nu hangt accu aan de lader......

Iemand enig idee of ik met een volle accu weer een paar dagen kan rijden? Net als de afgelopen dagen met de nieuwe accu?  ::)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)