Marco uit Almere - Volvo V70 Classic 2.5 G3

Gestart door bluemaster, 18-08-2012 11:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluemaster

Hallo allemaal !

Ik ben Marco Spelde, 40 jaar fris en woon in Almere met mijn vrouw Mariska, zoon Yoran en dochter Lynn.

Mijn liefde voor Volvo is eigenlijk nog heel pril. Ik heb jarenlang een Kia Carnival 2.9 diesel automaat gereden. Heerlijke auto, supercomfortabel en natuurlijk enorm veel ruimte.
Toen onze prive situatie wat veranderde, en we even wat meer op de centje moesten letten, zijn we eens gaan inventariseren waar onze grootste kostenposten zaten. Zonder meteen blasé te klinken, hoefden we ons vroeger niet echt druk te maken wat de auto kostte, maar toen het wel belangrijk werd, schrokken we toch wel wat die Kia ons kostte per maand !  :o

Ondertussen was mijn beste vriend naast ons komen wonen, en hij reed al jaren volvo, en de laatste jaren een 850.
Ik had zelf het vooroordeel wat veel mensen hebben van Volvo, lomp, traag, saai enz.
Tot we een keer met zijn auto naar Oberhausen reden. Het was een groene 850 2.5, en ik verbaasde me over de kracht en soepelheid van de auto. Terug mocht ik een stukje rijden, en mijn indruk van Volvo sloeg om als een blad aan een boom.
Ik was vastbesloten dat onze volgende auto ook een Volvo moest worden.
Op dat moment was een V of S40 voor ons goed haalbaar en betaalbaar. En we kwamen als eerste een S40 tegen die aan onze eisen voldeed. Een 1.8 uit 1999, automaat. Waarvan hier wat foto's:




Heerlijke auto, heel veel trotse kilometers mee gemaakt.
Door deze auto ben ik verknocht geworden aan Volvo.

Toen werd onze situatie weer wat rooskleuriger, en mijn vrouw kreeg een nieuwe baan, waardoor ze veel kilometers moet gaan maken, en we dus eigenlijk een auto op gas nodig hadden.
Onze zinnen werden gezet op een V40, want we misten de ruimte van de Kia best wel.
Wekenlang hebben we gezocht, ben vaak voor jan L*L naar het einde van nederland gereden om er ter plaatse achter te komen dat de auto in kwestie een half vergaan wrak bleek te zijn. Tjongejonge wat wordt er een hoop bagger aangeboden, en wat zijn er een hoop dubieuze autohandelaren. Maar ja, in onze prijsklasse kwam je al gauw bij dit soort "bedrijfjes" uit.
Toch lonkte de inmiddels "nieuwe" zwarte 850 van mijn maat ook steeds meer. En bij toeval, stuitten we op een zilveren V70 Classic met 280d kilometer op G3.
De auto was "goed gebruikt" stond er in de advertentie. Toch nog een beetje argwanend reden we naar Eindhoven. Daar aangekomen werd de V70 naar buiten gereden, en ik kreeg al kippevel van het geluid.
De term "goed gebruikt" vond ik zelf wat overdreven, natuurlijk had hij krasjes, en er zat een deuk in het linker voorportier, maar voor de rest was hij prachtig. Binnenin mistte hij wel de dashboardplaat boven de pedalen, en de ronde afdekkap van de rechter achterstoel, maar die scoren we wel een keer op de sloop.
Ik was al gelijk verkocht, maar er moest natuurlijk nog een proefrit gemaakt worden.
En toen wist ik het zeker, deze auto moest van mij worden !
Na een gezellig bakje koffie liepen we naar onze S40. Met knikkende knietjes (ik had al veel meegemaakt bij handelaren ondertussen) zag ik de oude baas om de auto heen scharrelen.
Ik had op een best bedrag gerekend om bij te leggen, maar uiteindelijk hoefden we daar maar de helft van bij te betalen !! We konden ons geluk niet op !! Meteen de auto overgeschreven en mijn vrouw doorgebracht naar haar werk. Daar even dit plaatje geschoten:


Later bleek er toch nog een storing in het G3 systeem te zijn en dat is door de handelaar zeer prettig en kosteloos verholpen. Dus zonder meteen reclame te willen maken, hulde voor garage de Limbeek in Eindhoven, zo vind je ze niet veel meer !

Ondertussen is het Volvo virus bikkelhard ingeslagen, en heb ik mijn Smart, die ik voor mijn werk gebruikte, meteen ingeruild voor een Volvo klassieker, een 480 ES uit 1995.


Voor mij dus nooit meer iets anders dan Volvo.
En nu ga ik me helemaal steriel lezen op het forum !  ;D

Groeten Marco

hathü

Welkom, leuk verhaal, leuke auto,s heb je nu. ;)

Fortissimo

Marco welkom op het Forum.

Ik zie niet veel Forummers uit Almere, ik ben er een van.

Suc6 met je V 70.

Ik zit in waterwijk, stuur anders een PB voor misschien een bezoekje.

Henk855

Welkom Marco en die 480 is echt een leuk ding, de V70 een degelijke wagen in een zeer nette kleur.
Veel goede kilometers en als je zin hebt?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57831.msg1228293.html

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

henry classic v70

Welkom, leuk intro :eusa_clap:
Ik zie nieuw type dakrails en geen driehoekje bij de achterportieren, is íe van 1999/2000? De vraag is dan weer of deze hydro-stoters heeft of vaste; dit ivm kleppen stellen icm gas > hydro-stoters hoef je nl geen kleppen te stellen.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

stap

hoi Marco!

welkom hier, goede keuze die v70 lijkt me zo  :)

ik rij er een in dezelfde kleur, ook op g3 en kom ook uit almere. Grappig!


veel plezier ermee, en wie weet komen we elkaar eens tegen

Mark


bluemaster

Citaat van: henry classic v70 op 19-08-2012 00:12:00
Welkom, leuk intro :eusa_clap:
Ik zie nieuw type dakrails en geen driehoekje bij de achterportieren, is íe van 1999/2000? De vraag is dan weer of deze hydro-stoters heeft of vaste; dit ivm kleppen stellen icm gas > hydro-stoters hoef je nl geen kleppen te stellen.

Hoei, zo thuis ben ik nog niet in de V70. Waar kan ik dat aan zien ?

bluemaster

Citaat van: stap op 19-08-2012 00:33:06
hoi Marco!

welkom hier, goede keuze die v70 lijkt me zo  :)

ik rij er een in dezelfde kleur, ook op g3 en kom ook uit almere. Grappig!


veel plezier ermee, en wie weet komen we elkaar eens tegen

Mark



Gaaf !! Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vrouw voornamelijk ik de V70 rijd, maar wie weet, komen we elkaar inderdaad een keer tegen ! :)

henry classic v70

Citaat van: bluemaster op 19-08-2012 00:53:25
Citaat van: henry classic v70 op 19-08-2012 00:12:00
Welkom, leuk intro :eusa_clap:
Ik zie nieuw type dakrails en geen driehoekje bij de achterportieren, is íe van 1999/2000? De vraag is dan weer of deze hydro-stoters heeft of vaste; dit ivm kleppen stellen icm gas > hydro-stoters hoef je nl geen kleppen te stellen.

Hoei, zo thuis ben ik nog niet in de V70. Waar kan ik dat aan zien ?

Onder de motorkap, als je een nieuw type motor hebt dan heeft deze waarschijnlijk vaste kleppenstoters.
Dit topic kan je ook veel duidelijk maken
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,11568.0.html

Ik heb een '99-er met het oude type motor, ziet er zo uit



600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bluemaster

Volgens mij hebben we hetzelfde blok, fototje gemaakt vanmorgen.

bluemaster

Hmmmmm, waarom blijven mijn berichten op 0 staan ?  ???

Duell

Mooie auto (verzameling) hoor.
en je berichten in het "Wie ben ik" tellen niet mee in je berichtentelling.
De reden daarvoor ontgaat mij ook.


Cele

Goed verhaal. Blijft een mooi virus!

bluemaster

#13
Zo, na alle ellende, zie dit topic, en een stuk uit Dirk zijn topic, gaan we hier weer verder.
Zoals jullie in het topic kunnen lezen ben ik de auto zo'n beetje drie maanden kwijt geweest voor een "simpele" motorswap.
Uiteindelijk is de V70 bij Dirk en Arjen terecht gekomen, en is de "nieuwe" motor opgebouwd, natuurlijk op zijn Dirks met enkel originele Volvo onderdelen, de bak gespoeld, en de nieuwe motorkap geplaatst, die helaas stuk was gegaan op de heenweg naar Apeldoorn.
Op maandagavond mocht ik de auto ophalen, in Apeldoorn aangekomen stond de V70 trots naast de werkplaats te wachten.
Dirk en Arjen even geplaagd door eerst rustig een bakje koffie te nemen, terwijl zij zich afvroegen waarom ik niet meteen in de auto sprong en de motor startte... ;D
Nadat ik voldoende moed ingedronken had durfde ik het aan, voorzichtig draaide ik de sleutel om en......
Wat een verschil !!! De motor sloeg direct aan en liep prachtig rustig en rond. Gelukkig zag niemand het, maar ik zat toch heel even met natte oogjes achter het stuur.
Ik blijf erbij dat Dirk en Arjen kunstenaars zijn, en op en top vaklui.
Gelukkig stond er alweer een volgend slachtoffer klaar, en de eigenaar moest terug naar Haarlem, ik weet nu nog steeds niet wie het nou precies was, maar zijn zwarte V70R is er één om van te watertanden. Hij reed met me mee naar Almere en daar was ik eigenlijk wel blij om, nu konden we heerlijk kletsen en ging ik niet op elk kraakje, tikje, hikje of stottertje letten.  :)
Halverwege nog even de schrik van mijn leven ! Opeens alle vermogen weg en niet meer reageren op het gaspedaal.....
Totdat ik me bedacht dat het gas wel eens op zou kunnen zijn.
Overgeschakeld op benzine, en hij ging weer als de brandweer. (Toch maar snel dat gastank metertje laten maken, sinds we een keer met een lege accu hebben gestaan, doen de lampjes het niet meer, wel het benzine en gaslampje, maar de tankinhoud niet)
De auto rijd weer fantastisch, hij schakelt ook veel sneller over op gas dan vroeger, rijd veel rustiger en ietsje feller.
Leuk detail: bij het eerste ritje met zijn allen vroegen de kinderen of de Disney liedjes aan mochten. Op de SD kaart staan een heleboel Disney liedjes, omdat we ook zware Disney fans zijn. Het allereerste liedje wat begon te spelen was: "een neuw begin" uit Aladin, hoe toepasselijk.  ;D

Meteen zijn we met zijn allen strontziek geworden, mijn zoontje was al flink ziek, en ik volgde keurig. Vooral van alle spanningen van de week er voor waarschijnlijk, daar reageer ik altijd meteen op. Al met al hebben we met zijn vieren een week in de lappenmand gelegen, en dus alsnog weinig kunnen roffelen.
Maar nu, na een weekje rijden met de auto, is het gewoon genieten geblazen. Zo hoort een V70 dus te rijden. Het vorige blok is gewoon nooit goed geweest en dat is nu goed te merken.
Omdat hij zo lang weg geweest is, stond hij nog steeds op zijn winterbanden. Dus van de week eerst weer even voorzien van de zomer patta's.  ;D


Nu we weer een goede basis hebben, kunnen we zo langzaam aan weer beginnen met het opleuken en onderhouden.
Sowieso op de planning staan:
-Airco beurt, doordat de airco pomp los moest is het systeem leeg, volgens Dirk zat er sowieso niet zoveel meer in, dus die ook weer in orde maken.
- Draagarmen, al een tijd trekt de auto zwaar naar links bij stevig remmen, dus zijn dat de eerste verdachten.
- Speakers in de achterdeuren, dan hoeft de radio niet zo hard zodat de kids achterin het ook goed horen.
- Remvloeistof vervangen en alle remmen nalopen, gewoon omdat ik het nog niet gedaan heb.
- Flinke poetsbeurt, want hij moet natuurlijk wel bling bling.
- Automaatpook vervangen, van deze blijft het knopje steeds hangen, erg iri.
- Deuk uit deur laten halen, of andere deur.

En dan op termijn heb ik nog een flink verlanglijstje:
- Veerpootbrug
- toffe koplamen, hetzij heldere C70 lampen of zwarte lenslampen
- Amerikaanse knippers, ook zwart
- Remklauwen in een kleurtje, in denk aan blauw, obviously
- Forumsticker (ik ben helaas te laat voor de gratis sticker actie, ééntje bestelen dan maar.)
- XC gril
En nog een hoop klein spul.


We zijn weer helemaal gelukkig. Het was uiteindelijk een klap geld, maar het was het dubbel en dwars waard.




UserID6342