Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

Citaat van: spitsrijder op 27-06-2014 21:52:35
Citaat van: Bouke op 27-06-2014 08:32:23
Citaat van: spitsrijder op 24-06-2014 18:14:38
Hallo, helemaal nieuw in het poets gebeuren........ Net de eerste poetsspulletjes binnen gekregen; klei (Carpro), luber (chemical guys), en meguiars ultimate compound, alle komen van D2S vandaan, waarvoor hulde voor de snelle levering. De pas verworven 945 LPT gaat hiermee aangevallen worden, en ik hoop dat het apparaat het gaat overleven.... the Volvo that is. Vooralsnog eerst maar kleien. De UC moet ik, helaas, daarna nog met de hand aanbrengen en uitpoetsen, daar er (nog) geen DAP of andere machine aanwezig is.
Voorlopig gaat het om de liggende delen van de Volvo, enige tips en suggesties zijn welkom!

Groet, Menno.
Als je er niet uitkomt wil ik je best helpen , ik woon een half uur bij je vandaan.
Gr Bouke

Tahnx, maar het gaat wel lukken denk ik. Na het wassen met afwasmiddel (thanx voor de tip Peterr) met de klei aan de gang gegaan. Motorkap is weer ontdaan van vervuiling, ging supersnel en smooth met de kleibehandeling. Polijsten met de hand is/was HELL, pfoe daar krijg je het warm van zeg........ binnenkort maar verdiepen in DAP 500/900 gereedschappen.....

Groet, Menno.

Je krijgt er spierballen van Menno ;D ;D
Ik adviseer je gelijk voor een 900 watt DAP te gaan, ik ben ook begonnen met een 500 watt maar de 900 watt heeft wat meer power.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

ZC3rr0r

Zo, na lange tijd weer eens wat te melden.
Hebben deze week de V van vriendinlief eens even onder handen genomen...was wel nodig.

De vorige poetser had ofwel haast ofwel polijstmiddel met vullers gebruikt.
Hoe dan ook, swirls en hologrammen galore :(
Dat, gecombineerd met lak die enorm grof was geworden van het teer en asvalt overal + nog wat leuke krassen enzo.

Begonnen met twee keer wassen, helemaal kleien, daarna wassen en nogmaals kleien.
Alle krassen vullen met de lakstift en twee dagen laten harden.
Nogmaals wassen.
Vervolgens alle gevulde krassen opschuren met korrel 2000 - 2500 - 3000 nat.
Beginnen met Inizio op geel voor alle panelen.
Wassen.
Oranje met mezzo op alle panelen.
Wassen.
Finish met zwart en finale op alle panelen.
Wassen.
Twee lagen Collinite 845.
Toppen met Collinite 915.

Resultaat:

En op het zijaanzicht zie je dat ik mijn back to black kwijt ben :'(
Oftewel: Plastic moet nog, rest is als nieuw :)

The Volvoboy

Mooi uitgebreid stappenplan! :eusa_clap: :eusa_clap: Ziet er erg netjes uit 8)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

ZC3rr0r

Citaat van: The Volvoboy op 06-07-2014 23:59:42

Ik begin vriendinlief inmiddels ook te besmetten met het virus...ze heeft zelf aangeboden de hele auto te wassen en kleien + het finishen met Finale voor haar rekening genomen.

Overigens: Ik begin ondertussen toch best wel fan te worden van de pads van Dodo. Bovenstaande poetsbeurt resulteerde wederom in een defecte oranje pad (rest met wit gedaan) en de hoeveelheid trillingen die je voor je kiezen krijgt met de gele pad vs de Oranje Dodo pad doen mij overtuigen die laatste voortaan te gebruiken.

cornelis-b

Ziet er weer super mooi uit en goed omschreven hoe je de behandeling hebt gedaan :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Bouke

Mooi resultaat maar waarom elke keer wassen tussen door :eusa_think: als je het voor het ontvetten doet zou je ook met bijv. Prep of eraser kunnen af nemen. Dan neem je meer af dan met wassen ;)

The Volvoboy

Citaat van: ZC3rr0r op 07-07-2014 00:02:56
Citaat van: The Volvoboy op 06-07-2014 23:59:42

Ik begin vriendinlief inmiddels ook te besmetten met het virus...ze heeft zelf aangeboden de hele auto te wassen en kleien + het finishen met Finale voor haar rekening genomen.

Overigens: Ik begin ondertussen toch best wel fan te worden van de pads van Dodo. Bovenstaande poetsbeurt resulteerde wederom in een defecte oranje pad (rest met wit gedaan) en de hoeveelheid trillingen die je voor je kiezen krijgt met de gele pad vs de Oranje Dodo pad doen mij overtuigen die laatste voortaan te gebruiken.

Jep, mijn oranje pad was ook wederom weer gesneuveld. Heb nu een oranje pad van Hex Logic gekocht. Nu 2 auto's mee gedaan en bevalt prima :) Kijken hoe lang deze het uit gaat houden, vermoed wel een stukje langer.
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

ZC3rr0r

Citaat van: Bouke op 07-07-2014 07:36:39
Mooi resultaat maar waarom elke keer wassen tussen door :eusa_think: als je het voor het ontvetten doet zou je ook met bijv. Prep of eraser kunnen af nemen. Dan neem je meer af dan met wassen ;)

Wassen was met name nodig vanwege de verstoffingsfactor van Inizio.
Was in principe niet nodig tussen mezzo en finale, maar we besloten het er voor het idee toch maar gewoon tussendoor te doen.

Overigens nam ik in het verleden altijd af met detailer, wat zijn je ervaringen daarmee?

[edit] Tussendoor-tje verwijderd, was wat irritant om te lezen ;)

Bouke

Detailer ontvet niet , maar voor het stof kan het prima. Maar als je inzio op is zou kan je beter veloce nemen, dat stof veeeeel minder en smeert beter ;)

ZC3rr0r

Citaat van: Bouke op 07-07-2014 12:46:57
Detailer ontvet niet , maar voor het stof kan het prima. Maar als je inzio op is zou kan je beter veloce nemen, dat stof veeeeel minder en smeert beter ;)

Staat ook al op het lijstje, alleen zo jammer om een halve fles Inizio (die qua cutting factor nog steeds heel erg goed is) weg te gooien. Het is dat ik zo weinig Inizio echt nodig heb (alleen voor mijn eigen auto's, Fordjes, Peugeotjes en andere meuk die ik af en toe poets hebben een veel zachtere lak).

Bouke

Ik heb het ook nog staan( inizio) maar pak het niet meer en gebruik wel de veloce. Dit alleen maar omdat ik de inzio zo snel droog vind worden en om over het afnemen maar niet te spreken. Dus mocht iemand interesse hebben. :angel: je kan het gratis afhalen :o

cornelis-b

Citaat van: Bouke op 07-07-2014 15:58:07
Ik heb het ook nog staan( inizio) maar pak het niet meer en gebruik wel de veloce. Dit alleen maar omdat ik de inzio zo snel droog vind worden en om over het afnemen maar niet te spreken. Dus mocht iemand interesse hebben. :angel: je kan het gratis afhalen :o

Voor mij ook geen Inizio meer, ik gebruik naar volle tevredenheid Veloce :eusa_dance:

Zeg maar Henk tegen mij

The Volvoboy

Hier ook alleen nog maar Veloce. Het restje Inizio staat ongebruikt in de krat :angel:

ZC3rr0r

Ik zal de volgende keer als ik bij de Mekonomen ben toch ook maar eens een fles Veloce kopen als ik de reacties zo lees...

Voor mijn idee: Veloce heeft dus dezelfde cutting factor als Inizio Forza, maar dan met een lagere verstoffingsgraad?

The Volvoboy

Ja, en Veloce kun je ook fatsoenlijk uitpoetsen in de zon ;)