Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Driven2Shine

Met een melamine sponsje en wat APC of met een borstel en APC.

daanium

Citaat van: Driven2Shine op 26-07-2014 03:23:49
Thnx, zo maar eens een bestelling maken op jullie website, met zo'n starterspakket.
Waxen met de hand is zó 2013 :P
Ik moet hier in dit stuk van het forum eerst maar eens wat lezen, kijken wat prettig werkt en welke 'flex' ik het beste kan bestellen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

cornelis-b

Citaat van: daanium op 26-07-2014 08:39:12
Thnx, zo maar eens een bestelling maken op jullie website, met zo'n starterspakket.
Waxen met de hand is zó 2013 :P
Ik moet hier in dit stuk van het forum eerst maar eens wat lezen, kijken wat prettig werkt en welke 'flex' ik het beste kan bestellen.

Aanbrengen van de wax doe ik zelf altijd handmatig net als het uitwrijven. Ga zo wie zo voor een 900 watt machine.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

daanium

Ow, ik dacht dat die machines er waren zodat je de boel niet meer met de hand hoeft in de wrijven?

The Volvoboy

Als je een vloeibare wax neemt kun je die met de machine (DAP) en een zwarte pad prima inwrijven ;) Overigens breng ik wax ook altijd aan met de hand.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Chris

Wel even opletten dat je niet met het melamine sponsje over de lak gaat, ze hebben een schurende werking. Iets met schade en schande ;).

peteRRR

Heb zonet eens Polytrol gekocht,...het schijnt lang te blijven zitten op de plastic delen en is eigenlijk een goedje uit de boten wereld.
Het plan is alle plastic delen goed te reinigen met APC reiniger en dan Polytrol met een sponsje/kwastje aan te brengen en 4/5 uur te laten drogen.

Als voorbeeld moet het dit doen ( van een ander forum )

Hoop dat dit wat is want Auto Glym Bumper en Trim gel is het ook niet ,...blijft veel te kort op de plastic delen zitten.( afloop in de regen )
Lijnolie heb ik ook geprobeerd maar blijft lopen over je lak heen en dan is het goed boenen om het er weer af te krijgen. (afloop in de regen )

Groet.

Edit:iemand hier al eens mee gewerkt?
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

daanium

Ik wacht geduldig jou ervaringen af ;)
Een klant van ons is 'Yacht bemiddellaar', die kan ik wel eens vragen wat ze gebruiken.

cornelis-b

Citaat van: daanium op 26-07-2014 09:53:32
Ow, ik dacht dat die machines er waren zodat je de boel niet meer met de hand hoeft in de wrijven?

Zoals Koen ook zegt het gaat prima met een zwarte pad op de machine maar mijn ervaring is dat je met de hand en een foam padje veel zuiniger werkt. Hoe minder wax je opbrengt hoe beter. Alles wat je er af moet poetsen is eigenlijk te veel ;D

Polytrol werkt super op kunststof delen maar als je lijnolie en andere middelen hebt gebruikt zou ik wel de boel goed reinigen, ik reinig de kunststof delen met St Marc puur op een sponsje.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

peteRRR

Citaat van: cornelis-b op 26-07-2014 17:30:05

Polytrol werkt super op kunststof delen maar als je lijnolie en andere middelen hebt gebruikt zou ik wel de boel goed reinigen, ik reinig de kunststof delen met St Marc puur op een sponsje.

Polytrol schijnt 6 maanden goed te blijven zitten,...nonder ju. :D

http://www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/bumpers.html

St Marc is een vloeibare verfreiniger/ontvetter,...om er maar voorzichtig mee te zijn. ;)

Groet.

cornelis-b

St Mark is inderdaad een reiniger om schilderwerk mee af te nemen en de boel goed te ontvetten voor je een nieuwe verflaag aan brengt. Het tast verf en autolakken niet aan. Vroeger gebruikte men amoniac maar maar St Marc is een stuk vriendelijker.

Zeg maar Henk tegen mij

L.E.E

Ik heb in het verleden polytrol gebruikt op de kunststof bumper van mijn vorige 440.
Spul doet inderdaad wat ze zeggen en blijft ook een tijdje zitten.
Later heb ik lijnolie gebruikt en het resultaat vond ik eigenlijk hetzelfde  vandaar dat ik tegenwoordig alleen nog lijnolie gebruik.
Met aanbrengen moet je ook met polytrol opletten dat het niet op de lak komt.
Evengoed prima spul!

peteRRR

Nou heb de Polytrol aangebracht na eerst goed gereinigd te hebben met APC cleaner.
Het spul laat zich met groot gemak aan brengen met een foam pad en is verre van stroperig.
Het zou fijn zijn dat het er niet af loopt met de 1ste de beste regenbui want het is botenspul. :eusa_pray:

Ben benieuwd.

Groet.

ZC3rr0r

Probeer ook eens Forever Black (http://www.foreverblack.com/products.html)
Spulletje is lastig aan te brengen (beetje dun imho) maar dat spul werkt geniaal lang.

Bus van m'n pa is na een jaar nog steeds niet grijs geworden...

cornelis-b

Vandaag hebben we de V70R AWD van Dennis onderhanden genomen, op het eerste gezicht zag de auto er netjes uit , maar als de wagen dan goed gewassen is en je begint te kleien dan zie je pas wat er voor vuil aanwezig is.

We hebben de wagen gewassen met Poorboys Super Slick & Suds met lauw warm water en daarna gekleid met Monello Dolce Verde en toen begonnen met polijsten. Gestart met Monello Raffini Veloce op een groene pad, waarna we verder zijn gegaan met Monello Raffini Mezzo op een oranje pad en als laatste Monello Raffini Finale op een zwarte pad. De laatste stap was Poorboys White Diamond en afgetopt met Collinite 845.

Goed een paar plaatjes bij het verhaaltje, we hebben niet veel foto's  vooraf gemaakt want er was regen voorspeld en we wilden eigenlijk alle tijd benutten.

Voor het polijsten

Kras op het dak

Klei zag er zo uit

Maar na de polijst beurt zag hij er zo uit

De kras op het dak is zo goed als onzichtbaar

Natuurlijk ook intern gedaan

En even onder de motorkap

OK het zat er op en wat gebeurde er .............................. regen  Maar ook dat ziet er mooi uit.

Zeg maar Henk tegen mij