Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 19:45:31
Ik denk dat Marc O. zijn auto een mooie poetsuitdaging is voor deze of gene. Wie gaat de uitdaging aan  ;D

Kom maar langs.  :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KIM

Marc heeft gelijk.
Ik volg dit topic ook met bovenmatige interesse, maar een stappenplan in een poetstopic zou niet misstaan.

StefanCJ

Citaat van: henry classic v70 op 08-10-2012 19:51:59
Citaat van: Sbv op 08-10-2012 19:45:31
Ik denk dat Marc O. zijn auto een mooie poetsuitdaging is voor deze of gene. Wie gaat de uitdaging aan  ;D

Van knoopie ook, volgens mij is met dat wetsanden veel van de krassen op Richard zijn V70 weg te krijgen

Ik heb de krassen gezien, doodzonde op zo'n mooie auto! Met wetsanden krijg je dat iid grotendeels wel weg.

Dit overzicht is erg handig om snel even
te spieken wel polijstmiddel je bij welke pad moet gebruiken:

SSR1 = Finale = light polijstmiddel
SSR2 = Mezzo = medium polijstmiddel
SSR3 = Inizio = zwaar polijstmiddel

Sbv

Heb je die ook klikbaar, anders moet ik een bril gaan zoeken. Linkje mag ook

StefanCJ

Als je een aaipet hebt kun je ook mooi inzoomen hoor  8)

http://s143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/?action=view&current=PADcetera.jpg

edit: als dit niet werkt, dan even downloaden en inzoomen.

Sbv

Sbv

Iemand nog tips kwa wax, ik heb nu Colinite Insulator 845 geloof ik die bijna op is. Spul werkt prima, maar misschien is er wat mooiers met name voor op de Saffron S70R

KIM

Citaat van: StefanCJ op 08-10-2012 19:59:59
Als je een aaipet hebt kun je ook mooi inzoomen hoor  8)

http://s143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/?action=view&current=PADcetera.jpg

edit: als dit niet werkt, dan even downloaden en inzoomen.

Wordt 'ie niet beter van.

Martijn_B

Ik wil wel e.e.a. aandragen, heb door de tijd heen wel wat goede info verzameld in .pdf, heeft iemand ruimte om 3 bestanden te hosten?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

big ben

Citaat van: FGG op 08-10-2012 19:54:36
Kom maar langs.  :eusa_whistle:

Ik maak in het voorjaar graag een keer een afspraak voor de groene   :angel: :D

peteRRR

Niks poetsen eerst wetsanden wetsanden en nog eens wetsanden. ;D

http://i45.tinypic.com/jb62hx.jpg

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Even voor de duidelijkheid, wetsanden is normaliter een laatste redmiddel hé Peter ;)

Marc maak eens wat fotos?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Martijn_B

Citaat van: Marc O. op 08-10-2012 18:48:08
Citaat van: Marc O. op 07-10-2012 11:21:00
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Is het een idee om de verschillende poets-stappen op een rijtje te zetten met daarbij de merken/middelen die jullie gebruiken en de ervaringen daarmee? Misschien als extra dimensie de zwaarte van verontreiniging cq. krassen, want bij diepe krassen wil je waarschijnlijk andere middelen gebruiken dan bij lichte swirls?

Voelt iemand zich hier nog toe geroepen? :eusa_shifty: ;)

Mijn voorkeuren:

Wassen:
Washandschoen van Monello is voor mij nog steeds jaren lang de beste, de merino whool versie.
Shampoo: voorkeur voor Born to be Mild of Mothers Car Wash.
Droogdoek van Mothers.

Kleien:
Mothers klei set is het voordeligst en prima klei. Losse klei: voorkeur voor Poorboys.

Polijsten:
PRO 900 met witte pad en monello Mezzo. Als dat niet wil heb ik de volgende middelen: Finale, Inizio Forza, ClearKote Blue Moose cream, Poorboys SSR 1. Qua pads heb ik alles van Lake Country: Wool, donker groen, geel, oranje, licht groen, wit, zwart, rood, blauw, goud.

Glaze: ClearKote Red Moose Glaze is mijn favoriet.

Wax: Heb ik er teveel van, maar voorkeur voor Mothers Relfections (de 2 stappen), Dodo Juice Austintacious, Collinite 845 en 476S, ClearKote Carnauba wax, Nattys Red, EX-P, Mothers Pure Carnauba vast en vloeibaar.

Bouke

Citaat van: Sbv op 08-10-2012 20:02:46
Iemand nog tips kwa wax, ik heb nu Colinite Insulator 845 geloof ik die bijna op is. Spul werkt prima, maar misschien is er wat mooiers met name voor op de Saffron S70R
Die 845 is een perfecte wax voor de Saffron ;)

peteRRR

Citaat van: Martijn_B op 08-10-2012 21:18:06
Even voor de duidelijkheid, wetsanden is normaliter een laatste redmiddel hé Peter ;)

Marc maak eens wat fotos?

Ja ja Martijn maar die Charley van Boyd Coddington komt hier en daar eens voorbij in het bolletje,..een meester in het wet sanden tussen de verf/spuit lagen door. :eusa_shifty:
Mompelt iets van de motorkap en rand delen van de HH-ZB.......... ;D

Groet. ;)
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla