Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Hier even iets kort in een filmpje,...."no other steps required" daar zijn de meningen al over verdeeld natuurlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=hwH0jG4gsuM

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Ik vind dat wetsanden toch wel erg interessant hoor gezien je daarmee toch een prachtig en grondig resultaat mee behaald.

http://www.youtube.com/watch?v=Dxwsj7jn0Zg

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Met wetsanden haal je volgens mij wel veel meer lak weg dan gewoon polijsten. Ik zou iig wel erg voorzichtig zijn (niet zozeer op die oefenkap) maar wel op plaatwerk van je eigen auto. Overigens is een lakdiktemeter wel een aanraden bij wetsanden.

Martijn_B

Citaat van: StefanCJ op 09-10-2012 21:33:50
Met wetsanden haal je volgens mij wel veel meer lak weg dan gewoon polijsten. Ik zou iig wel erg voorzichtig zijn (niet zozeer op die oefenkap) maar wel op plaatwerk van je eigen auto. Overigens is een lakdiktemeter wel een aanraden bij wetsanden.

FOUT! :) Tenminste, in het geval van een rotary kun je soms veel beter wetsanden. Maarja, met gevoel... en wetende hoe dik de lak is. En dan is het nog gokken, want je hebt 3 lagen lak (grond-kleur-blank) en de verdeling is lang niet altijd 33/33/33.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ZC3rr0r

In de categorie goede vragen:
Als gevolg van een tekort heeft een webshop mijn een oranje Hex-logic pad van 5,5" aangeboden ipv de door mij bestelde oranje pad van Monello.

Volgens de omschrijving zijn ze aan elkaar gelijk, maar heet iemand hier toevallig ervaring met beide?

Vind het op zich geen slechte deal maar ik heb alleen ervaring met Monello/Lake County tot op heden.

Martijn_B

Voor oranje is het prima, ik merk wel dat hoe fijner het werk hoe nauwer de kwaliteit van de pad luistert. Dan heb ik toch echt voorkeur voor LC!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ZC3rr0r

Ik zal het eens testen. Hex-Logic lees ik in de regel best positieve verhalen over, sommigen vinden het zelfs beter dan LC/Monello vanwege de honingraat-structuur (blijft minder unfinished product achter en het spat minder).

Resultaten/bevindingen post ik uiteraard hier :)

Broabander

Citaat van: Martijn_B op 09-10-2012 21:38:53
Citaat van: StefanCJ op 09-10-2012 21:33:50

http://us.123rf.com/400wm/400/400/skvoor/skvoor1005/skvoor100500017/6981466-man-om-rode-knop-3d-geren-derde-afbeelding.jpg

FOUT! :) Tenminste, in het geval van een rotary kun je soms veel beter wetsanden. Maarja, met gevoel... en wetende hoe dik de lak is. En dan is het nog gokken, want je hebt 3 lagen lak (grond-kleur-blank) en de verdeling is lang niet altijd 33/33/33.

Maar na het WS'en moet je toch alsnog even polijsten? Waardoor je eigenlijk alsnog meer van je lak afhaalt? Tenminste, die schuurkrassen wax je er niet zomaar uit lijkt me!
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

StefanCJ

Vanmiddag mezelf uitgeleefd met een schuursponsje op mijn oefendeur:

Dit was een stukje voor:

En na:

Gepoetst met Monello Inizio op geel (3x), daarna Mezzo op oranje en Finale op blauw. Het ziet er wel aardig uit maar ik krijg niet alle krassen weg  :eusa_think:.

Martijn_B

Vergeet niet dat je uitzonderlijk diepe krassen maakt zo! Hoeveel passes doe je?

ZC3rr0r

Finale op blauw btw?
Kun je daarvoor niet beter lichtgroen of zwart gebruiken? Die blauwe pad is veel te zacht en normaliter bedoeld voor glazes of waxen...

(zelfs wit is een beter idee dan blauw imho...)

Martijn_B

StefanCJ

Citaat van: ZC3rr0r op 10-10-2012 19:08:18
Finale op blauw btw?
Kun je daarvoor niet beter lichtgroen of zwart gebruiken? Die blauwe pad is veel te zacht en normaliter bedoeld voor glazes of waxen...

(zelfs wit is een beter idee dan blauw imho...)

De witte lag in de berging beneden  :police:

StefanCJ

Overigens: ik heb een stukje gepolijst met de V32 van Chemical Guys en een stukje met de Inizio van Monello. De Monello ruikt niet zo lekker naar sinaasappeltjes als de V32 maar is wel makkelijk in gebruik en levert een beter en sneller resultaat, hiernaast is de Monello circa 30% goedkoper, aanrader dus!

Bouke

Zie ik hier weer een nieuwe monello fan :eusa_think: