Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: Bouke op 21-10-2012 11:34:45
Glazen er af halen en in de vaatwasser er mee,heeft bij mij ook goed gewerkt ;)

Het glas komt net uit de vaatwasser, de waas is 70% minder maar nog wel heel licht aanwezig.

Het is iig flink opgeknapt  8).

ZC3rr0r

Voor iedereen die de werking van Poorboys Black Hole eens wil zien, dit is mijn barchetta, gisteren gepolijst en voorzien van een laag black hole en twee lagen Natty Paste Wax:

Martijn_B

Ziet er goed uit! Heb je ook foto's van het effect van de black hole? (voor/na of 50/50?)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Die is weer mooi diep zwart geworden 8) :eusa_clap: fijn spul dat Black hole :eusa_dance: ik ben d'r fan van

StefanCJ

Ik heb vorige week ook Black Hole besteld en ben blij dat ik een 1 liter fles heb, superspul!

ZC3rr0r

Citaat van: Martijn_B op 21-10-2012 16:17:09
Ziet er goed uit! Heb je ook foto's van het effect van de black hole? (voor/na of 50/50?)

Was wel de intentie, maar mijn vriendin was zo fanatiek aan het helpen dat ze vol over het 50/50 gedeelte heen boende :-\

Doen we de volgende keer, beloofd!

peteRRR

Was vanavond even bij m,n maatje en dacht,....zal ik es de lamp pakken en eens kijken hoe die autolak er uit ziet van de auto die ik vorig jaar heb gedaan.
Het was wassen en kleien,polish en in de wax met de hand en het staat me nog bij dat ik 2 lamme armen had aan het eind.

En het was leuk om het even in een al heel ander plaatje te zien dan ik er toen naar keek.

http://i50.tinypic.com/33kt9wg.jpg

http://i50.tinypic.com/2j47zwi.jpg

Jeetje ik werd er gewoon blij van om eens een behoorlijk goed stukje autolak te zien waar ik met de handjes aan heb gezeten. ;D
Gelijk even gekeken met de lamp welke auto,s er aan de beurt zijn in de toekomst in de schuur,...heb er 3 stuks op het oog. :eusa_drool:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Iemand hier al eens mee gewerkt,...en is het wat?

http://carclean.nl/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Top_Coat_473ml_10116_100221

Of is het alleen maar geschikt als je de voorbehandeling ook met Mothers hebt gedaan?

Dank U. :D

Edit:kan op elk type autowax.

Martijn_B

Heb ik staan Peterr, zowel de 1e als de 2e fles (de wax en de top coat). Perfect spul maar niet zo heel erg duurzaam, gaat weekje of 8 mee.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

ZC3rr0r

Citaat van: Martijn_B op 23-10-2012 15:17:07
Heb ik staan Peterr, zowel de 1e als de 2e fles (de wax en de top coat). Perfect spul maar niet zo heel erg duurzaam, gaat weekje of 8 mee.

Klinkt idd wel als leuk spul.
Hoeveel scheelt dit nog ten opzichte van een glaze met carnuaba was topcoat?

Heb je ergens een 50/50 of voor-na?

peteRRR

ZC3rr0r

Jammer genoeg aldaar geen vergelijk van voor / na de topcoat of versus een standaard glaze + wax combo.
Viel wel op de alle eigenaren van zwarte bolides helemaal wild worden van dit spulletje....

Martijn_B

Ik heb geen 50/50, Dit is altijd zo lastig vast te stellen met wen foto camera! Op donkere kleuren is deze kit gewoon killer!

Overigens, de beste wax qua waard voor zijn held blijft voor mij de FX Synwax van
Mothers. Lichte cleaner, bevat fillers, werkt als een glaze qua kleurbeleving, super beading en dik 3 maanden standtijd. Nou...daar kunnen weinig waxen van dat bedrag tegenop!

ZC3rr0r

Citaat van: Martijn_B op 23-10-2012 23:58:42
Ik heb geen 50/50, Dit is altijd zo lastig vast te stellen met wen foto camera! Op donkere kleuren is deze kit gewoon killer!

Overigens, de beste wax qua waard voor zijn held blijft voor mij de FX Synwax van
Mothers. Lichte cleaner, bevat fillers, werkt als een glaze qua kleurbeleving, super beading en dik 3 maanden standtijd. Nou...daar kunnen weinig waxen van dat bedrag tegenop!

Beter dan Collinite naar jouw mening?
Hoor daar namelijk echt mega positieve verhalen over...

Bouke

Collinit is bijna onverslaanbaar qua standtijd ;)