Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Lees de laatste paar reacties mensen die Collinite combineren met een glaze (Poorboys Black Hole) meen me te herinneren dat dit geen goed idee is ivm cleaners in de Collinite.
Of heb ik ergens iets gemist?

@Knoopie: afhankelijk van het formaat van de krassen, de diepte etc, etc kun je ze nog (optisch) vrij goed wegwerken.
Mijn vriendin d'r 850 had er ook een boel, en daar zie je er in totaal nog 2 van (die zijn te diep om uit te polijsten en te smal om echt goed te kunnen vullen...)

peteRRR

Zoals ik het heb begrepen haalt de Collinite iets van de Glaze weg maar niet alles,...contains no abrasives or cleaners.

Zat ook nog te denken,want ik had gisteren die Top Cote over de Collinite heen gedaan en zag toen geen verschil,om die Top Cote
gelijk over de Glaze heen te doen en niet met de 845 er nog tussen misschien maakt dat wel het verschil.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Yeah, mijn nieuwe aanwinst is binnen!  :eusa_dance:
Wel jammer dat het mijn kerstcadeau is en dat ik nog een kleine twee maanden moet wachten.

Ik heb vandaag ook nog wat wetsandpapiertjes en zo'n 3M schuurblokje besteld:

http://carclean.nl/product/3M/Finesse_it_Hand_Schuurblokje_32mm_50199_102126

:)

Bouke

Je mag de mijne wel lenen hoor ;D ,dat schuurblokje van 3M krijg je ook geen spijt van als je er voorzichtig mee bent  ;)

StefanCJ

Ik ga ook eerst maar eens oefenen met dat schuurblokje op mijn sloopdeur  :eusa_shifty:

ZC3rr0r

Ben persoonlijk niet zo'n fan van schuurblokjes om eerlijk te zijn.
Gebruik zelf liever los schuurpapier of nog liever Micro-mesh pads :D

peteRRR

Lekkere machine Stefan,dat wordt genieten. :D

Ik weet niet hoe snel zo,n klein schuur tolletje schuurt maar schuur niet te diep op 1 bepaald plekje ( maak het iets groter als het kan )
want als je gaat polijsten vergroot alles zich uit en zit je met een kuil in het paneel. :eusa_shifty:

Nou ik bedoel het goed iig. ;D

Groet.

peteRRR

Martijn_B

Uiteraard... ;)

Je hebt er wel wat aan, maar alleen als je echt last hebt van teerplekken.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Citaat van: Martijn_B op 02-11-2012 18:14:20
Uiteraard... ;)

Je hebt er wel wat aan, maar alleen als je echt last hebt van teerplekken.

Is dat niet wat kort door de bocht Martijn. ;D
Ik lees ook dit nog,..Onmisbaar product voor het gebruik tussen wassen en kleien.
Kan je het puur gebruiken of een vermenging toepassen.

Groet.

Martijn_B

Ja dat zou ik ook neerzetten als webshop, alles is onmisbaar....
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Bouke

Dat is net als ,deze glans van deze wax is onovertroffen :eusa_liar:

peteRRR

Even een reminder aan mezelluf. ;D

Zo had ik in het verleden de auto een keer in de wax gezet naar het kleien,...niet te zuinig geweest met de wax en lekker lang laten in trekken ( Turtle ). :eusa_whistle:
Ik heb me wezenloos staan wrijven om dit er af te krijgen en moest zelfs naar een wat vochtige doek toe om het er af te krijgen.

Nu heb ik voor het eerst de 850 ( tijdelijk ) in de Collinite 845 gezet met minimaal product hoeveelheid en wat een enorm fijn spul is dat.
Even de wax in het warm water gehad en het is in een mum van tijd vloeibaar.

Met de rotery is het een plezier om deze wax aan te brengen en het uit poetsen is een makkie met een prachtig resultaat,10 X top. :eusa_clap:

Groet.

elianmars

Citaat van: peteRRR op 03-11-2012 09:44:43
Even een reminder aan mezelluf. ;D

Zo had ik in het verleden de auto een keer in de wax gezet naar het kleien,...niet te zuinig geweest met de wax en lekker lang laten in trekken ( Turtle ). :eusa_whistle:
Ik heb me wezenloos staan wrijven om dit er af te krijgen en moest zelfs naar een wat vochtige doek toe om het er af te krijgen.

http://i47.tinypic.com/2ugykg8.jpg

Nu heb ik voor het eerst de 850 ( tijdelijk ) in de Collinite 845 gezet met minimaal product hoeveelheid en wat een enorm fijn spul is dat.
Even de wax in het warm water gehad en het is in een mum van tijd vloeibaar.

Met de rotery is het een plezier om deze wax aan te brengen en het uit poetsen is een makkie met een prachtig resultaat,10 X top. :eusa_clap:

Groet.

Nou plak je de strips af, maar ga je er toch nog overheen  :eusa_doh:  ;D

Martijn_B

Aanbrengen met een rotary moet je niet doen, met de DAP of met de hand. (Grooooote kans op hologrammen anders!