Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Nou.. Ik noem een aantal eigenschappen, de standtijd is er daar 1 van. Die is niet beter dan Collinite, maar de rest wel, naar mijn mening!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Nu heb ik een fijne bestelling gekregen van mooie producten en als extra een prachtige Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm toe gestopt gekregen.
Maar ik heb toch een vraag over de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845,....er staat in de beschrijving dat dit een vloeibare wax is,maar het zit in de fles
als een soort gestold zacht vet en als ik dus de fles op z,n kop houdt loopt het er dus echt niet uit,het is een soort van half/totaal niet vloeibaar,is dit normaal? ;D
Is het soms temperatuur gevoelig dat het stolt met kouder weer,watskebeurt? :eusa_shifty:

Dank U.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Bouke

Citaat van: peteRRR op 26-10-2012 18:58:51
Nu heb ik een fijne bestelling gekregen van mooie producten en als extra een prachtige Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm toe gestopt gekregen.
Maar ik heb toch een vraag over de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845,....er staat in de beschrijving dat dit een vloeibare wax is,maar het zit in de fles
als een soort gestold zacht vet en als ik dus de fles op z,n kop houdt loopt het er dus echt niet uit,het is een soort van half/totaal niet vloeibaar,is dit normaal? ;D
Is het soms temperatuur gevoelig dat het stolt met kouder weer,watskebeurt? :eusa_shifty:

Dank U.
Schudden voor gebruik Peter en anders ff in lauw water opwarmen, dan word hij vanzelf vloeibaar ;)

StefanCJ

Je moet overigens wel heeeel erg lang schudden, ik heb hem in een kom met warm water warm gemaakt, dat gaat iets sneller.

Bouke

Als de fles iets leger is gaat het wel makkelijker

peteRRR

Bedankt mensen,ik zal eerst maar lauw water gaan gebruiken gezien die fles mud vol zit.
Ook lekker al die geurtjes die de producten hebben,....never smell somthing like this. :D

Groet.

ZC3rr0r

Citaat van: peteRRR op 26-10-2012 19:54:15
Bedankt mensen,ik zal eerst maar lauw water gaan gebruiken gezien die fles mud vol zit.
Ook lekker al die guurtjes die de producten hebben,....never smell somthing like this. :D

Groet.

Met name Poorboys heeft er een handje van de meest exotische geuren aan hun producten toe te voegen...van kauwgomballen tot aardbeiensorbet en kokos. Wordt het wel leuk poetsen van, je wilt niet weten hoe vaak ik passanten heb horen fluisteren "Schat, vind jij het hier ook zo lekker naar kauwgomballen ruiken?" tijdens het waxen :-) :-D

Martijn_B

Peter: als je begint met auto wassen gewoon in een emmer warm water leggen.

Ik heb mijn project binnen, morgen foto's maken
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Nou,weer een leer moment achter de rug,....de buurman met een zwart metallic VW bus had een kras op de deur en die wou die er uit hebben.
Ik had voor gesteld om daar een poging op te wagen en dat vond de buurman oke en ik alvast blij om iets te proberen.

De kras zat niet oppervlakkig en was diep maar ik dacht dat het te redden was maar dat was niet zo,wel is tie een stuk verminderd en staat mooi
in de Black Hole en de Collinite 845 en wat een goed spul is dat.

De deur gewassen 2 X.
2500 wetsand. ( kras gedeelte )
3000 wetsand ( kras gedeelte iets ruimer) allebij erg voorzichtig en ja ik ging door de blanke lak ( 1cm vlakje ) heen en ook gelijk gestopt.
PR er achter aan.
SRS er achter aan.
Black Hole.
En de Collinite.

Ben er van geschrokken dat je zo snel door de BL heen gaat en de les van te voren is dan ook 10 X kijken WAT! er nu mogelijk is en met welke handeling.
Wel is het zo dat de buurman de deur al wou laten spuiten via de All Risk en we zijn er vanuit gegaan dat als het niet lukt met het polijsten dan is er nog een backup ( gelukkig  :eusa_pray: )

Groet.

StefanCJ

Gelukkig wilde de buurman 'm toch al laten spuiten, dan kun je met een gerust hart proberen om voor 100% correctie te gaan. Ik ben zelf ook erg voorzichtig en heb gelukkig nog geen ongelukjes gemaakt.

:)

Martijn_B

Helaas zag ik deze er wel aankomen Peter. Je bent al erg vroeg begonnen met het zware geschut, je hebt nog maar weinig feeling voor de lak ontwikkeld en dan ga je gemakkelijk te ver.

Anyways: leer er van! :)

peteRRR

Heb nog wel eens redelijke glans foto gemaakt van het beterde gedeelte.

http://i46.tinypic.com/2m7dnau.jpg

Groet.

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 27-10-2012 15:06:15
Gelukkig wilde de buurman 'm toch al laten spuiten, dan kun je met een gerust hart proberen om voor 100% correctie te gaan. Ik ben zelf ook erg voorzichtig en heb gelukkig nog geen ongelukjes gemaakt.

:)

Ik ben er nog steeds niet helemaal gelukkig mee want ik wou het nog zo goed doen.

Citaat van: Martijn_B op 27-10-2012 18:59:45
Helaas zag ik deze er wel aankomen Peter. Je bent al erg vroeg begonnen met het zware geschut, je hebt nog maar weinig feeling voor de lak ontwikkeld en dan ga je gemakkelijk te ver.

Anyways: leer er van! :)

Klopt helemaal Martijn,ik had zelf ook meerdere keren de gedachtes van als het maar niet verkeerd loopt,....en dan zie je ,..het gebeurd.
Wel was het erg snel dat ik door die blanke lak heen ging vergeleken met die motorkap die ik thuis heb,....veel sneller,....en op de bus deed ik al veel rustiger aan. ( het was al gebeurt
met zo,n 60 halen op de 2500 korrel :-\ )
Achteraf misschien de keus moeten maken om niet te wetsanden en enkel te polijsten en dat er dan nog een goed deel van de kras zichtbaar had moeten blijven
maar wel in kleur gebracht.

Groet.

StefanCJ

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 27-10-2012 19:12:21
Mooie spiegel!

Bijna X-Kote. :eusa_shifty:

I,ll be back,....euhh dat kan nie  :eusa_doh: :eusa_wall:

Groet. ;D