Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Citaat van: Martijn_B op 03-11-2012 15:50:40
Aanbrengen met een rotary moet je niet doen, met de DAP of met de hand. (Grooooote kans op hologrammen anders!

Wat zijn hologrammen dan Martijn en waar om ontstaan die dan?

@ Marcel ik zie het nu pas terwijl het een kleine moeite is/was om er nog een plakkertje over heen te doen,..gelukkig is dat m,n oude ik. :eusa_shifty:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

peteRRR

Hologrammen zijn gewoon buffer trails,...beetje aan naam,s verandering doen. :police:
Oorzaak Buffer trails ?....achter gelaten materiaal of door de aangebrachte lagen heen gegaan,of,of,....oorzaak aub?

Hier nog een duidelijk plaatje van het verschil van de DAP en de Rotery.

Groet.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

elianmars

Zo zag mijn wagen er ook uit, nadat ik 'm bij een "professionele" Marktplaats-poetser had gebracht (ok, iets minder erg, maar toch)  :eusa_wall: :eusa_wall:

Broabander

Daarom moet je na een rotary beurtje eigenlijk altijd even afmaken met een DAP.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

peteRRR

Het is dan de vraag of je het met de juiste techniek wel kan met de rotary
of dat je werkelijk voor de afwerking ( machinaal ) nog eens een DAP moet
aanschaffen?
Glazen en wax ook met de Rotery of alleen met de DAP?

Groet.

Bouke

Citaat van: peteRRR op 03-11-2012 23:25:12
aanschaffen?

Groet.

Volgens de eigenaar van CC zijn er maar een handdje vol mensen in NL die dat kunnen met een rotary,dus ik zou zeggen laten wij ons daar niet toe rekenen en gewoon met de DAP afwerken.

peteRRR

Citaat van: Bouke op 03-11-2012 23:39:31
Citaat van: peteRRR op 03-11-2012 23:25:12
aanschaffen?

Groet.

Volgens de eigenaar van CC zijn er maar een handdje vol mensen in NL die dat kunnen met een rotary,dus ik zou zeggen laten wij ons daar niet toe rekenen en gewoon met de DAP afwerken.

Met het juiste toerental en de juiste pad met een uiterst lichte handling van de materie
wil ik mezelf een paar kanzen geven in deze. ;)
Met de wetendheid dat sommige ervaringen onverslaanbaar zijn ga ik er toch een paar keer voor
voor ik mezelf over geef. :D

Groet.

peteRRR

Hier nog een filmpje over het reinigen van je pad,s.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dOI4lnUSTnM

Zit te denken als je pad,s schoon zijn om dan nog even op de Rotary te doen en even kortstondig vol gas er op of tussen een schone handdoek nog eens uit persen.

Ook heb ik begrepen om je Micro doeken te wassen een beetje azijn bij het vloeibare wasmiddel te doen of een nachtje in schoon water en een beetje azijn en dan in de WM.

Groet.

The Volvoboy

Zometeen een leuk poetsobject, mijn rooie ;D Zal proberen veel foto's te maken :P
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Henk855

Citaat van: The Volvoboy op 04-11-2012 09:09:18
Zometeen een leuk poetsobject, mijn rooie ;D Zal proberen veel foto's te maken :P

Ik ben heel benieuwd Koen, heb hem gister gezien en hij kan een poetsbeurt goed gebruiken.
Ik denk, nee weet zeker dat er een heel mooie glans onder de machine ontstaat.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Bouke

Citaat van: peteRRR op 04-11-2012 09:05:31
Hier nog een filmpje over het reinigen van je pad,s.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dOI4lnUSTnM

Zit te denken als je pad,s schoon zijn om dan nog even op de Rotary te doen en even kortstondig vol gas er op of tussen een schone handdoek nog eens uit persen.

Ook heb ik begrepen om je Micro doeken te wassen een beetje azijn bij het vloeibare wasmiddel te doen of een nachtje in schoon water en een beetje azijn en dan in de WM.

Groet.
Azijn werkt als waterontharder en dus als wasverzachter.

peteRRR

Lieve mensen mag ik even uw aandacht. ;D

Ik dit nou het spul waar ik nu al zo lang naar op zoek ben om aluminium mee te reinigen? :eusa_pray:
Of is het een zuur verhouding wat de kleur van het aluminium sterk reinigt maar ook tevens donkerder verkleurd.

http://www.carclean.nl/product/Race_Glaze/Alubright_Metal_Deoxidiser_500ml_RG71_500_101291

Ik heb al eens in het verleden een ouderwets zuur los gelaten op een versnellingsbak en die werd donker ipv de heldere alu kleur.
Ook al verschillende producten waar Natriumcarbonaat in zit geprobeerd maar geen resultaat behaald.

Groet.

ps:Thanx voor alle tips.

Henk855

Denk dat je met Dasty ook een knap resultaat krijgt, ik kreeg mijn blok en spruitstuk er ook weer mooi schoon mee en het lijkt me stug dat je een versnellingsbak er niet mee schoon krijgt. Wel goed afspoelen met water want Dasty is best agressief.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

san

Vind het altijd een beetje tricky om met water en een sopje (Dasty of anders) op het motorgedeelte te werken. Dit ivm electrische storingen.