Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

Martijn_B

Welke machine heb je gebruikt Thuurc?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Auto detaillen,auto detaillen,........je zit toch enkel met de " blanke laklaag " in de klins/clinch elke keer. ;D

Hoe ver kan je gaan.
Hoeveel tijd moet er in.
Hoeveel geduld heb je.
Welke handelingen.

Hoe dik is m,n blanke laklaag. ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Martijn_B

Er is maar 1 manier om daar achter te komen Peter.... ;-)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Only the humble one becomes master,......oefenen,oefenen,oefenen.

Groet.

Edit:Of bedoel jij een lak dikte meter? ;D

ThuurC

Ik heb een DAP500 gebruikt. Een testspot heb ik gemaakt en dat leek prima te gaan. Swirls gingen er ook goed uit. Enkele diepere krassen (Stuk of 5) gaan er niet goed uit, ik voel ze niet met mijn vingers. Daarom wil ik proberen ze er toch uit te krijgen, maar goed... wellicht ijdele hoop?

Bouke

Citaat van: ThuurC op 26-03-2013 20:16:09
Ik heb een DAP500 gebruikt. Een testspot heb ik gemaakt en dat leek prima te gaan. Swirls gingen er ook goed uit. Enkele diepere krassen (Stuk of 5) gaan er niet goed uit, ik voel ze niet met mijn vingers. Daarom wil ik proberen ze er toch uit te krijgen, maar goed... wellicht ijdele hoop?
Ik weet niet wat je hebt getest,qua middel en pad,maar daar kan je nog iets zwaarder mee varieeren,bijv van oranje naar geel,of van een medium polijstmiddel naar een compound enz... En maakt daarmee dan weer een testspot(niet op de zelfde plek natuurlijk)

StefanCJ

Met krassen blijft het wel een risico hoever je wil gaan. Doorgaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je stopt wel  ;)

ThuurC

Citaat van: StefanCJ op 26-03-2013 20:35:58
Met krassen blijft het wel een risico hoever je wil gaan. Doorgaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je stopt wel  ;)

Dat punt zoek ik dus :D
Dankjewel voor de tips! Voor mijn gevoel liggen ze niet echt diep, maar goed... diep in de blanke lak = ook diep.

peteRRR

Je moet met het meten van je blanke laklaag een behoorlijk dure meter hebben en als je dan niet zo veel poetst is dat niet zo handig.
Misschien een glaze of een wax gebruiken die het 1 en ander aan milde swirls of krasjes kan vullen zodat ze iets minder zichtbaar zijn.

Groet.

Broabander

Citaat van: ThuurC op 26-03-2013 20:46:49

Dankjewel voor de tips! Voor mijn gevoel liggen ze niet echt diep, maar goed... diep in de blanke lak = ook diep.

Probeer wat Inizio op een gele of oranje pad of desnoods op een wolletje. Het blijft een Volvo lak; 't is niet voor niks dat ik er met de hand op de Volvo er nooit een swirl uit kreeg en dat ik op de (hard geachte) VAG lak van de Seat een kras er met de hand zowat uit poets.

Natuurlijk niet doorgaan totdat het te laat is, maar wat zwaarders dan Mezzo proberen kan best ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 26-03-2013 23:15:39

Probeer wat Inizio op een gele of oranje pad of desnoods op een wolletje. Het blijft een Volvo lak; 't is niet voor niks dat ik er met de hand op de Volvo er nooit een swirl uit kreeg en dat ik op de (hard geachte) VAG lak van de Seat een kras er met de hand zowat uit poets.

Natuurlijk niet doorgaan totdat het te laat is, maar wat zwaarders dan Mezzo proberen kan best ;)

Je kunt heus wel een strikethrough krijgen op Volvo lak hoor, mij is het nochthans gelukt :P

(Moet je wel eerst wetsanden op een randje en daarna gaan polijsten met inizio op een oranje pad ;) )

The Volvoboy

Mijn ervaring op Volvo lakken is dat ik de swirls er met moeite uit krijg met inizio op geel... Doe ik iets fout ofzo, of is die lak echt zo knetterhard?
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

StefanCJ

Mijn NBP is ook beroerd hard. Op een Twingo (2x), E-klasse, Colt (2x), Almera poets ik met gemak de swirls weg. Binnenkort gaan Maartendeb en ik aan de slag met zijn auto, ben benieuwd hoe het daarop gaat.

Broabander

Citaat van: ZC3rr0r op 27-03-2013 07:13:33

Je kunt heus wel een strikethrough krijgen op Volvo lak hoor, mij is het nochthans gelukt :P

(Moet je wel eerst wetsanden op een randje en daarna gaan polijsten met inizio op een oranje pad ;) )

Ja hee, bij de meeste auto's kijk je dan al zowat door de motorkap heen volgens mij
;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

ZC3rr0r

Citaat van: Broabander op 27-03-2013 08:46:09
Citaat van: ZC3rr0r op 27-03-2013 07:13:33

Ja hee, bij de meeste auto's kijk je dan al zowat door de motorkap heen volgens mij
;D

Klopt, als ik dat bij mijn italiaan doe dan polijst ik het kleppendeksel denk ik ;)
Maar toch:

Impossible........................is a challenge :D