Auto detailing (poetsen dus!) - Topic

Gestart door Martijn_B, 08-09-2012 22:32:59

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Ik citeer uit de FP:

"De meeste auto's die buiten staan moeten elke 6 maanden opnieuw gekleid worden."

Oftewel: Alleen als je al een tijdje vuil heb staan verzamelen :P ;)

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Martijn_B

Ik heb een keer een nieuwe Volvo C30 gedaan (wit) die 2 maanden bij de dealer buiten heeft gestaan. Toevallig doen wij ook de transporten voor Volvo, auto heeft ongeveer 2000km op een trein gestaan volledig met folie beplakt. Toch zat er best veel vuil op met kleien! Pin je dus niet vast op 6 maanden maar kijk ook naar de omgevingsfactoren (rij je veel kilometers, waar staat de auto geparkeerd: bomen, spoorweg in de buurt, industriƫle omgeving zoals in Ijmuiden bij Tata Steel, weersinvloeden zoals dicht aan zee, etc)

Zelf polijst ik de auto 4x per jaar, dus ook 4x per jaar kleien. Gebruik hiervoor wel een hele milde klei die amper marring achterlaat:

http://www.waxon.nl/product.php?id_product=94
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

The Volvoboy

Klopt, nieuwe auto's zijn meestal ook vuil! Heb de witte Fox van m'n oma gepoetst toen ie net nieuw was. Iron X kleurde de auto mooi paars en ook met kleien kwam er nog vuil af!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Kees Flodder

Een vraag voor de experts:

Ik heb een zwarte (019) 850 en alle stappen tot en met het polijsten lukt me prima.
Nu wil ik een zo'n diep mogelijke glans te voorschijn toveren.
Poorboysworld blackhole heb ik al, maar wat is nu beste manier van aanbrengen en hoe lang laat ik het zitten?
Na deze stap moet er natuurlijk ook een wax of sealant op, maar deze heb ik nog niet.
Graag advies over deze vervolgstap(pen) dus welk product en hoe aan te brengen!

Bouke

Citaat van: Kees Flodder op 05-10-2012 12:20:53
Een vraag voor de experts:

Ik heb een zwarte (019) 850 en alle stappen tot en met het polijsten lukt me prima.
Nu wil ik een zo'n diep mogelijke glans te voorschijn toveren.
Poorboysworld blackhole heb ik al, maar wat is nu beste manier van aanbrengen en hoe lang laat ik het zitten?
Na deze stap moet er natuurlijk ook een wax of sealant op, maar deze heb ik nog niet.
Graag advies over deze vervolgstap(pen) dus welk product en hoe aan te brengen!
Neem eerst de auto af met eraser of ipa om alle polijstolie te verwijderen,dit zorgt voor een goed hechting.
Het kan gewoon met een handpad maar ook met met de machine op een zwarte pad op bijv. stand 3 . Je blijft door poetsen tot het glazig word.Afnemen kan na dat je met je vinger het produkt weg kan vegen zonder dat er iets achter blijft(Swipe test) Is het nog vettig,dan nog ff wachten,dit geld eigenlijk voor alles wat je opbrengt.

peteRRR

Ja ja  ;D,......het ik mezeluf een metalliek groene motorkap kunnen scoren van m,n maatje. :eusa_clap:
Wat ga ik er mee doen nou dat weet ik nog niet precies  ;D ga er iig een paar lichtere krasjes op maken en die herstellen.
Een 50/50,met de hand en de machine,kleien tot en met eindwax zoiets denk ik.
Beetje stom misschien maar ben er blij mee,vanavond op halen en ook weer niet stom eigenlijk.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

StefanCJ

Ik zou er met een schuursponsje ook wat swirls in maken. Wel lekker zo'n sloopdeel, kun je veilig wat oefenen, zeker met een rotary.

Veel plezier!

peteRRR

Citaat van: StefanCJ op 05-10-2012 14:39:18
Ik zou er met een schuursponsje ook wat swirls in maken. Wel lekker zo'n sloopdeel, kun je veilig wat oefenen, zeker met een rotary.

Veel plezier!

:D

Denk dat ik die kap in 8te ga opdelen met tape en daarop schrijven wat er gebeurd is in dat vlak en met een foto er bij van de handelingen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ZC3rr0r

Citaat van: peteRRR op 05-10-2012 14:48:26
Citaat van: StefanCJ op 05-10-2012 14:39:18

Veel plezier!

:D

Denk dat ik die kap in 8te ga opdelen met tape en daarop schrijven wat er gebeurd is in dat vlak en met een foto er bij van de handelingen.

Groet.

Heel goed idee en erg informatief ook :)
Zie de foto's graag verschijnen!

StefanCJ

Euuh ... Eigenlijk had ik alleen de leer conditioner van Gliptone nodig  ;D

StefanCJ

Voor de gebruikers van Gliptone: draai het dopje eraf en draai er een dopje van een flesje vaatwasmiddel op, product is zo veel beter te doseren.

Bouke

Ben benieuwd hoe je die Gliptone vind?,ik heb het zelf nog niet,heb je de cleaner en de conditioner?

StefanCJ

Ik heb alleen de conditioner. Schoonmaken heb ik gedaan met APC (na een tip van Martijn elders op het forum). Ik heb het net ingesmeerd maar de eerste indruk is positief. Het glanst nu een klein beetje maar na intrekken/afnemen moet het mooi mat zijn.

Bouke

Ik vind mijn leer zo hard ondanks dat ik een paar keer per jaar de boel behandelde met gold classleather spul,en daarna over gegaan op PB leatherstuff. Maar het resultaat is dat het nog steeds niet soepeleris geworden :evil: Als dat Gliptone goed werkt wil ik dat ook wel een gaan proberen,maar heb geen zin om van alles weer te gaan kopen.